Elena Ionita vorbeste despre cel de-al doilea Euro Effie obtinut de o agentie romaneasca

Interviu cu Elena Ionita, Planning Director, Leo Burnett

Aseara, la gala de decernare a premiilor Euro-Effie, Elena Ionita a urcat pe scena pentru a ridica Bronze-ul obtinut de Leo Burnett pentru campania Wash&Go "Best from traditions". Este cel de-al doilea premiu obtinut de o agentie romaneasca la competitia europeana care premiaza eficienta campaniilor implementate la nivel regional, primul fiind obtinut anul trecut de aceeasi agentie pentru campania "Tide pentru Supermame". Am rugat-o pe Elena sa ne vorbeasca despre importanta premiului obtinut si despre diferentierea acestuia fata de APG Creative Awards si Effie Romania.

IQads: Dupa "Tide pentru Supermame" Leo Burnett castiga pentru a doua oara un premiu la festivalul Euro Effie. Ce inseamna asta pentru agentie?
Elena Ionita: Premiul castigat in seara asta nu este doar al doilea EuroEffie pentru Leo, ci de fapt si al doilea Euro Effie pentru Romania. Ce inseamna un al doilea premiu ? Inseamna ca primul nu a fost o intamplare. Inseamna ca avem deja know-how-ul de a dezvolta campanii eficiente si de a scrie profesionist case-uri care sa si demonstreze ca au fost eficiente. Si, poate mai relevant, inseamna ca atat Leo, cat si celelate agentii din Romania au din ce in ce mai putine scuze care sa explice de ce nu am face treaba cel putin la fel de buna in continuare. In ce priveste Wash&Go specific, acest EuroEffie este cu atat mai semnificativ cu cat el nu a fost obtinut pentru campania premiata anul trecut la APG, ci pentru o initiativa noua dezvoltata sub "vechea" umbrela strategica. Iar umbrela strategica a fost continuta nu din obligatie pentru premiu castigat, ci pentru ca o intreaga echipa a crezut in ea si s-a hotarat sa gaseasca cele mai bune solutii creative, oricat de provocator a devenit totul la un moment dat. Si pentru asta felicitarile sunt meritate de intreaga echipa, si da, clientul e inclus.

IQads: Exista o explicatie a faptului ca si celalalt premiu a fost castigat pentru un brand al P&G sau e doar o coincidenta?
Elena Ionita: Pentru a concura la Euro Effie, campania inscrisa trebuie sa fi rulat in cel putin 2 tari europene. Ca si alti clienti multinationali de pe piata, P&G implementeaza regional campaniile dezvoltate in Romania, in masura in care desigur ele se ridica la standardele de performanta cerute. Acesta este cazul pentru campaniile dezvoltate de Leo pentru Tide si Wash&Go, campanii care au fost apoi implementate in alte 8 tari din regiune. Nu poti deci sa iei un EuroEffie daca nu ai un astfel de client, insa faptul ca il ai e foarte foarte departe de a garanta vreun premiu. Si aici disproportia uriasa dintre numarul clientilor care indeplinesc tehnic conditiile pentru a obtine un EuroEffie si cele doar 2 premii obtinute in Romania pana acum este poate cea mai graitoare dovada.

IQads: Exista vreo diferenta intre felul in care se scrie un case pentru Effie
Romania si cum se scrie un case pentru Euro Effie?
Elena Ionita: Desi principiile sunt in mare aceleasi pentru ambele competitii, formularele sunt diferite. Fara a fi mai sofisticat, formularul pentru Euro Effie este semnificativ mai complex. Marea provocare e aici sa spui in mai putin spatiu o poveste mai ampla, cu mai multe personaje si mai multe ite narative.

IQads: In opinia ta, ce e mai valoros pentru o agentie un premiu la APG
Creative Planning Awards sau un premiu Euro Effie? Pentru care dintre premii te-ai bucurat mai mult?
Elena Ionita: Cred ca ar trebui sa avem cu totul alte preocupari decat alesul premiilor. Nu e ca si cum trebuie sa te hotarasti la inceputul proiectului daca vrei sa faci o campanie de EuroEffie sau una de APG , asa cum nu ar trebui sa hotaram vreodata daca vrem un Cannes sau un Effie. Important e ca work-ul
sa fie bun si, daca bun inseamna eficient, te alegi cu un Effie, iar daca bun mai inseamna si creativ din punct de vedere strategic, atunci ai sanse si la un APG.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Companii

Oameni

Sectiune

Dictionar


Comentarii

smoke alot
acum 16 ani

io la Wash & Go stiu niste reclame cu Andreea Marin. despre astea-i vorba?! ca nu inteleg ce-i nou, inteligent sau interesant la ele... de fapt parca sunt la Wash & Go, sper sa nu ma insel, da' daca ma insel inseamna ca sunt toate la fel (de fapt cre' ca-s la fel si daca nu ma insel)

da' ma rog... io stiu doar ce vad la televizor, naiba stiu ce o fi fost altceva de vazut in "caise-ul" ala profesionist

smoke alot
acum 16 ani

tin minte o perioada cand nu eram nici agentiile anilor la golden drum, nici nominalizati la cannes nici premianti europeni la eficienta, da' la televizor se dadea reclama aia la antena1 cu baba si cu Lada cu doua volane, connex play, dialog SMS... era frumos...

burebista dacu
acum 16 ani
yes, a lot...


Branded


Related