Cand ma gandesc la casa parinteasca (in care ma voi refugia dupa furtuna generata de reactiile la analiza asta), la cati bani a costat campania de rebranding Elite/lansare Doncafe, la cata lume din Leo NU a lucrat la ea (probabil doar femeia de serviciu si bucatareasa), la atenta monitorizare a pietei de publicitate din Romania, realizata de The Practice (si de Rancea) pentru a declara ca "Lansarea ANULUI in Romania este realizata de Leo Burnett si Strauss" si ca "Strauss Romania lanseaza CEA MAI MARE campanie de comunicare dedicata sufletului latin", la post-urile scrise de Matasel si de Boti pe blogurile lor (da, daca aveti blog, o sa va citeze presa, doar nu credeati ca tinem secret), la faptul ca lui Boti i-a cazut literalmente fata cand a vazut ce are de facut, la generozitatea cu care a recunoscut Matasel contributia colegilor la campanie (Cafea cu suflet "este brand visionul scris de mine si care a devenit si slogan, adus la viata de executiile colegiilor care au lucrat pe proiect "), la replicile date de ei comentatorilor inocenti care traiau cu impresia ca-si pot da cu parerea despre campania Doncafe de parca ar fi costat cateva sute de mii de Euro, la ziua memorabila cand iLeo a mixat "o parte importanta a blogosferei" (asta insemnand ca au obtinut un post la Zoso), la vina pe care o simt cand imi aduc aminte ca n-am avut rabdare sa urmaresc pana la capat nici unul dintre cele 2 filmulete pe care le-am obtinut pe mixes.ro inainte sa adorm de plictiseala, la munca titanica a celor de la iLeo pentru a realiza toate catralioanele de variante de mixuri (si la faptul ca nu era nevoie, ca pricepeam din prima ideea de mix), la comentariile care au curs in restul blogosferei dupa lansarea mixes.ro, mai-mai ca-mi vine sa apas ALT+F4 si sa caut un prichici humuit sub care sa ma ascund in momentul in care vor incepe sa tune si sa fulgere toti angajatii din grupul Leo Burnett Romania care si-au dedicat ultimele 10 luni lansarii brandului Doncafe si a mixurilor sale.
Cat de greu e sa gasesti un mix bun?
Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Comentarii
intr-adevar, doncafe nu gaseste un mix bun.
daca nu intelegi notiuni basic, nici nu ma astept sa percepi diferenta dintre a face un promise (ca brand) si a face consumatorul sa traiasca un promise in timp ce intra in contact cu reclama ta.
nu stiu cine si de ce te tine la iqads, nu stiu cine si de ce macar vorbeste cu tine pe teme legate de advertising, dar tare as vrea ca aceste campanii pe care tu le manjesti cu seninatate sa castige cate-un effie sau cate-un premiu pe la festivaluri de creativitate. Iar castigatorii sa vina sa te bata cu premiul in cap pana incepi sa vezi ce e intr-adevar bine si ce e nasol in advertising..
totusi eu o cred mai tare pe ana: pare o campanie care poate sa-i aduca lui leo atat noi premii cat si o noua concediere.
(1) doncafe mix e cumva tot brandul ala cu corason latino "cafea cu suflet" sau e alt brand?
(2) "e greu sa faci un mix bun" e un mesaj sa zicem controversat:
- in cel mai bun caz zice ca doncafe stie cum sa faca un mix care sa nu fie totalmente idiot.
- in cel mai rau caz zice ca doncafe habar n-are sa faca un mix bun, pentru ca "e greu" si se vede treaba nu reuseste nici macar in reclame.
(3) Printurile sunt si mai dezastru, pentru ca nu exista nici macar o minima indicatie ca doncafe foloseste o alta reteta decat cea data in print. In plus, cum sa compari cafeaua cu un rahat la propriu?? Chiar daca, sa zicem, cafeaua iese suprioara, ramane comparabila cu un rahat. Nu mai zic de simpla asteptare creata asupra gustului.... bleah.
In fine presupun ca nu tot timpul esti atat de vehementa prin subiectivitate. Tine minte ca ar trebui sa scrii pareari profesioniste nu pasionate.
altminteri, este tipic pt. publicitatea romaneasca sa nu se delimiteze antifraza, astfel incit esti indus sa asociezi efectul nashpa cu produsul/brandul. ultima oara a fost cazul cu guma de mestecat pe care o asociai cu razatoarea data pe limba. cine nu statea sa se gindeasca daca nu cuma e vreo alternativa absurda pe acolo raminea cu o impresie neg. dsp. guma. aici adunarile se fac in acelasi cimp cromatic cu range-ul de pliculete, iar cele doua fraze antitetice sint scrise pe acelasi rind. daca nu esti setat sa cauti splitul logic, tragi concluzia contrara. si, vorba lui chubacca, te cam face la asocieri gust/miros...
psihanalizabila predilectia pt. subiecte scatologice. cred ca au propus si un mix pe baza de tampon uzat, asa, de sacrificiu, ca sa se aprobe caca si pipi.
Nu am de gand sa comentez despre comentariile de mai jos. Altfel, bravooo ana, foarte stupida campania Doncafe Mixes.
PS: mi-e putin mai rusine sa spun ca lucrez in publicitate de-acum
Stupid Idiot!!!
Campania asta e pur si simplu o tampenie pentru prostanaci care nu au ceva mai bun de facut decat sa stea sa isi bata capul cu ghicitorile imbecile din reclame gen ecuatie-gluma proasta (x+y+z=rahat). Cat de dumb poti sa fii pentru asta?! Spoturile sunt pur si simplu ridicole.
Sa vorbesti in cazul asta de strategii, viziuni si misiuni si brand-promisiuni egal sa mananci rahat.
Buzz off, publicitarilor!
Oare 2 premii la Golden Drum sunt suficiente??? Un Golden Drum si un Winged Nike... :) sau poate vor urma si altele...
First: vreau sa fie clar ca nu sunt o sustinatoare a celor de la leo, nici a doncafe-ului, vreau doar sa subliniez ceva evident: ideea de mixuri din print-uri se refera mai mult la cat de greu e sa combini anumite elemente... de acolo si ceea ce pare aiurea, absurd, cretin, neispirat, etc. Cam atat, nu de alta, dar ma asteapta o sedinta maine si nu pot sta pe-aici prea mult. Si inca cevfa totusi: nu sunt luptatori de wrestling ci de lucha libre... din mexic ... care nu au role in costumatie, ei fiind niste luptatori, e o parodie! Cat de greu e sa gasesti cimbinatia potrivita: cea dintre lucha libre, tutu si role nu este una ... fericita sa spunem :)) Spiritul latin, remember? ;)