Unii ar spune ca nu se poate fara el. Altii ar zice ca adevarata valoare a unei organizatii e cea din spatele PR-ului. Cat de profesionist se face sau cat de transparenta e activitatea de relatii publice depinde de la organizatie la organizatie, in functie de domeniul de activitate.
Agentiile de publicitate romanesti au, aproape toate, cate un departament de PR care gestioneaza comunicarea proiectelor la care acestea lucreaza si intermediaza discutia cu presa. Desi multi ar putea fi acuzati ca scopul lor principal este sa creeze subiecte pentru jurnalisti, consultantii de PR sunt meniti sa supravegheze activitatea clientilor, sunt "paznicii" care trebuie sa se asigure ca nu se apropie nicio criza de comunicare periculoasa pentru activitatea acestora sau, in cazul nefericit, sa gestioneze criza in cel mai eficient mod.In cazul agentiilor de publicitate romanesti, rolul PR-ului este, pe langa partea de media relations pe care trebuie sa o asigure, sa ofere vizibilitate clientilor pe care agentiile ii au in portofoliu si sa creeze si sa mentina un grad de notorietate ridicat pentru agentii.