Dulceata de Piersici

ArgueAds: Ana Militaru vs. Florin Dumitrescu

Ana: Ce i se putea intampla mai rau lui Florin Piersic Senior decat sa apara intr-un spot pentru Astra-Uniqa in care sa fie nevoit sa se joace execrabil pe el insusi? Sa apara intr-un spot muscand cu pasiune din capul de tort al unui fotomodel. Iti vine sa crezi ca cineva chiar a aprobat asa ceva?

Florin: Chestie de gust! Unora s-ar putea sa le displaca mai mult testimonialul pentru Nufarul, programat in continuare pe OTV, in care Florin Piersic apare in costumul ponosit de Margelatu si isi pufaie praful de pe umar. Sau afisele pentru un targ itinerant de marochinarie, care strabate tara de asta primavara... S-ar putea ca estetii sa regrete vremurile in care Piersic masura cu degetele spuma de bere Hopfen Konig; sau deschidea moda hagialicurilor turistice (Si tu cu noi in Tara Sfinta!)...

Ana: Esti sigur ca ai vazut spotul? Nu glumesc, chiar e o femeie care are cap de tort. Nu stiu la ce SF se uitau baietii de la Bigger cand erau mici sau ce expresie din limba romana au vrut ei sa ecranizeze ("esti atat de dulce ca imi vine sa te mananc", "manca-ti-as ochisorii tai" sau binecunoscuta si de acum consacrata "manca-ti-as capul tau de tort"), dar e normal sa pui asemenea tampenii in filme si apoi sa le difuzezi in pauza publicitara, sperand sa tina cineva minte ce scria pe punga de zahar din ultimul cadru, cand pe parcursul filmului Florin Piersic musca dintr-un cap de tort dupa ce pipaie trupul posesoarei lui de parca ar avea din nou 50 de ani?

Florin: Bigger-ii - se vede treaba ca sunt constrinsi sa brodeze pe aceeasi tema, inca de la mai vechiul spot pentru Lemarco alb, care parodia Charlie si fabrica de ciocolata: anume cum sa evoci frecatul margarinei cu zahar astfel incat sa le distrezi si, daca se poate, sa le si flatezi pe gospodine? Tii minte, in acel prim spot aparea un ipochimen cu fasoane androgine, care avea-n cap o tichie alba de bezea. Ei, ce mare lucru: intre timp tichia s-a marit si a ajuns de marimea unui tort; androginul si-a definit mai bine orientarea sexuala... si a nimerit in bratele lui Piersic... In plus, daca nu i se vede fata, are avantajul ca se poate identifica mai orice doamna din target cu personajul... ma rog, cu conditia sa corespunda la talie. Problema nu e Bigger (decat pentru mici framantari precum: de ce o cheama Veronica? cui ii zice Piersic "nu, nu tu"? e vorba de prajituri sau de dulceata?) The problem is bigger...

Ana: Ce frumos le spui tu, Florin, de parca ar avea efectiv o logica. Eu era sa spun ca e doar un filmulet sinistru si apoi mi-am dat seama ca acest calificativ e rezervat pentru spotul Lemarco Brun, in care apare ficiorul lui Piersic. Desi e interesant de urmarit si te duce foarte bine de nas o buna bucata din clip ca ar fi o campanie sociala pentru femeile abuzate in familie, pana la capat te face sa constientizezi partea tenebroasa a zaharului, cum ar fi efectele halucinogene sau binecunoscutul efect de paranoia, care te face sa te simti urmarita prin toata casa de fantoma unuia dintre cei mai frumosi barbati din tara. La noi, in lumea reala, zaharul brun nu e "The Dark Side of Sugar", ba dimpotriva, e mai sanatos decat cel alb, rafinat, pentru ca nu e tratat cu dioxid de sulf si are si mai putine calorii. Asa ca nici asta n-are logica, pentru ca zaharul alb e de fapt "The Dark Side of Sugar", ca de-aia o si musca pe fata aia de cap.

Florin: De unde rezulta ca e cerinta clientului comanditar, a onor desfacatorului cu ridicata, care si in 2008 comercializeaza aceste sorturi de zahar in ambalaje mai stranii decat orice pastisa de filme horror. Sa revenim la Lemarco alb, te rog. Ai vazut stelutele acelea de pe package? Iti dai seama ca "un baiat de la tipografie" le-a facut candva o "editie de Craciun"; si ca ei au ramas tot cu pungile din mileniul trecut? Ai vazut cum scrie ZAHAR si LEMARCO incrucisat, ca la integrame? Cu brandname-ul pe vertical, ca sa-l citim cat mai greu?! Stii ce se intampla? Se intampla ca ne ducem la raft si... cumparam un pachet de zahar care arata a zahar, nu a artificii de pom! Radem cu Lemarco, le ramanem recunoscatori domnilor de la marketing ca ne-au prilejuit momente de neuitat cu cea mai iubita dinastie de juni-primi a Romaniei, dar... cumparam tot zaharul "lui Chisu" (macar ca are un pachet care nu ne agreseaza vizual). Ei bine, oamenii astia gestioneaza bugete! (Bigger-ul macar isi face treaba.).

Ana: Chisu e chef in timpul liber, iar in bucatarie e probabil sa mai foloseasca si zahar, deci are un atu cand vine vorba de endorseri pentru branduri de zahar, iar spotul Margaritar in care joaca el e mult mai realist, chiar daca l-au facut seducator din cap pana-n picioare pentru toate pustoaicele care nici macar nu cred ca stiu ca zaharul ala nu a venit o data cu mobila de bucatarie, ci ca mamele lor, atunci cand nu se uita la spoturi cu Florin Piersic, chiar merg sa-l cumpere de undeva. Margaritar macar avea un sens: barbat celebru si seducator alaturi de produs utilizat frecvent de gospodina care se viseaza tanara si atragatoare egal succes, dar Lemarco, in afara de reusita de a avea la tv cele mai sinistre clipuri din ultima vreme si de a pune la indoiala simtul ratiunii celor doi Piersici cand au semnat contractul pentru operele astea de arta, nu vad sa aiba vreo legatura cu publicitatea.

Florin: Dan Chisu are totusi rolul de a-i fi starnit pe domnii de la Lemarco. Acestia aveau de iarna trecuta o campanie memorabila, peste media productiilor romanesti. Reusisera sa pozitioneze zaharul alb pe consum casnic, cu precadere pe prepararea de prajituri; si zaharul brun, la pliculete, pe functia de indulcire a cafelei, cu pretentii de brand attitude... si cu fite cosmopolite, vezi sloganul in engleza. Dar e clar ca succesul lui Chisu si al frumoasei sale partenere de idila le-a presarat... sare pe rana! Inchipuie-ti-i pe retaileri: Chisu asta rupe, dom'le! Nu mai vrea cuconetul altceva! La care alde Lemarco s-a gandit, s-a socotit, si a zis: ne trebuie o vedeta masculina si mai iubita! Ergo, Piersic, la pachet cu Piersicut. Numai ca... i-or iubi mai multe romance pe Piersic & Son, dar Chisu se pare ca a iubit mai multe romance (si nu numai) decat ei doi la un loc. Si asta se vede... se simte... Nu trebuie sa mozolesti o femeie pe canapea sau sa-i faci "bau" in bucatarie. E de ajuns sa ii clatini un pic pachetul de zahar in prag... Cu minima conditie - si revin la branding - ca pachetul ala sa arate "cumva".

Ana: Vrei sa-mi spui ca degeaba mai reclam eu un sens pentru spoturi, daca pachetul arata ca din mileniul trecut, ca pana la urma nici nu mai conteaza. Oricum, poate ii ajuta ca pare ieftin, poate asta e strategia.

Florin: E posibil, am cunoscut si clienti dintr-astia. Aici insa e vorba de comunicare pura si simpla. Degeaba faci spot si planning, daca lumea nu conecteaza ce ii arati pe ecran cu ceea ce trebuie sa regaseasca la raft. Remarca insa ca agentia si-a facut datoria si a propus pentru packshot un ansamblu logo+slogan mult mai acatarii, care descifreaza practic enigma de pe ambalaj. Inca o data: sa ne amintim mutra lui Chisu cu pachetul de zahar linga obraz si sa luam notite. E corny, e siropos si sentimentaloid, dar asta e fasonul produsului: dulceag si "lipicios". Nu mai zic ca, chiar si in conditiile de preluare "me-too" a ideii de a folosi endorser "romantios", agentia a facut un mare efort de a pastra linia din primele spoturi, in ideea intaririi brand-ului, chiar si in conditii vitrege. Ce sa-i faci: cand clientul e indecis, efortul e... bigger.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune


Comentarii

Elena Vaju
acum 16 ani
Care este legatura dintre Astra-Uniqa si femeia-tort de piersici? Ce mesaj au vrut sa lanseze prin acest spot? Oare ca, daca vrei sa ajungi la Astra-Uniqa sa lingi tort de piersici sau dl.Florin a dorit sa mai stranga o femeie tanara in brate?
Cristina Dediu
acum 16 ani
Domnul Piersic pare un om foarte cu capul pe umeri, asta se observa citind interviul. Remarcile domniei sale sunt de bun simt. Insa atunci e cu atat mai greu de inteles de ce a prestat in acel spot oribil!!
ADRIAN BELA
acum 16 ani
Este adevarat ca ultimul spot pentru Lemarco facut cu Piersic senior este destul de deplasat, stau si eu si ma gandesc cum de a semnat contractul. Cum naiba a semnat pana la urma Piersic jr. pe care il consider un tip "deschis" la minte....

Un raspuns la comentariul Elenei

- prima : Daca nu sti cum sta "treaba" de ce naiba mai scri ... Spotul pt Astra-Uniqa nu are nici o treaba cu spotul Lemarco. Apropo, daca iti ti buletinul in mana poti sa imi zici cum te cheama ?

Roxana daniela Aldea
acum 16 ani
Eu personal pun acest spot in randul celor de genul "kreskova" cu Garcea, nu ca as face neaparat o comparatie intre cei doi protagonisti, dar asa mi se pare mie ca e din aceeasi oala, si din pacate chiar stiu cateva persoane care agreeaza astfel de reclame. In fond, nu cred ca gospodinele atunci cand sunt la supermarket se gandesc la Piersic sau la Chisu atunci cand aleg zaharul, cred ca se gandesc la Tariceanu si la salriile sau pensiile din portofel si aleg zaharul mai ieftin pentru ca pana la urma zaharul e dulce orice nume ar purta, Lemarco, Cristal, Coronita sau Margaritar
gghe Publicitarus
acum 16 ani
esti o habarnista supraponderala care nu are criterii. Jurnalismul tau este trivial. Reclama asta este foarte buna si nici macar nu stii sa apreciezi armonia ei. Celelalte din serie ar putea sa nu fie atat de bune.

Transezi un produs creativ cum transezi halcile de carne pe care le cumperi de la real.

Ana Militaru
acum 16 ani
reclamele tot sinistre raman. Si daca nu ai argumente sa sustii contrariul, nu ai schimbat cu nimic ce scrie in articol. Asa ca vezi ca am si nasul stramb, nu uita de asta, iar parul e ca sarma asa, nu stiu ce sa ma fac cu el, arat ca o cotoroanta de fapt, dar asta nu schimba cu nimic esenta operelor de arta discutate mai sus.
Florin Gheorghe
acum 16 ani
Teribil. Asta numesti tu produs creativ!? Asta e o mare frectie. Si nu doar ca nu reuseste sa ne indulceasca cu armonia sa, dar creeaza un sentiment puternic de repulsie fata de produs. Si atitudinea protagonistului e fix acea a unui mos care ciupeste fetele pe strada. Si stiti ce mult adora femeile un astfel de comportament. Daca stam bine sa ne gandim, care este targetul acestei campanii, cine se ocupa de cumparaturi in casa!? Si in cea de-a doua situatie, spotul rupt dintr-un film horror, si el e pe target. Fetele se dau in vant dupa astfel de spoturi. Daca o sa fie difuzata reclama pe Acasa TV sigur o sa schimbe postul, crezand ca au nimerit din greseala pe Horror TV.

Numai bine!

gghe Publicitarus
acum 16 ani
raman sinistre tie ca nu ai pic de cultura cinematografica. este o reclama atipica, simpatica, amuzanta, unde lacomia celebra protagonistului vine la fix, fara sa fie vulgara. este ceva ce nu ma astept sa apreciezi tu ca romanca sadea. si vorbind apoi de veleitatile tale jurnalistice, repet, sunt puternic indoielnice. tu esti moderator? sau iti permiti sa fii critica?"in care sa fie nevoit sa se joace execrabil pe el insusi?" execrabila esti tu tanti! din seria de spoturi de pe produsul asta, cel cu florin piersic sr este chiar bun, repet, iar stilul in care iti castigi tu cei 400 de euro este indoielnic. respect
Ana Militaru
acum 16 ani
- "este chiar bun, repet" - bun argument

- cultura mea cinematografica nu conteaza, ci a gospodinelor care cumpara zaharul asta. Ele sunt pline de cultura, pun pariu.

Eduard Gherasim
acum 16 ani
ahahahaha... e prea tare reclma... deci la faza cu tortul de la final eram pe jos de ras.... da poate ca e lipsita de bun simt iar gluma e grosolana, dar parca se potriveste cu Florin piersic, a fost margelatul, a avut un spirit mai indraznet, mai rebel mereu, gluma e buna... Oricum, a castigat notorietate cu reclama asta shock...

Problema e alta... desi reclama e geniala, tinta ei total gresita... reclama asta cred ca face orice barbat sa hohoteasca de ras... dar poate sa para grosolana pentru multe femei... Oamenilor, femeile cumpara zahar in casa, nu barbatii... asta e motivul pentru care femeile prefera zaharul lui Chisu si reclama aia lipsita de gust...

Ai dreptate... ambalajul e de vina... pai in mare parte oamenii se decid in fata raftului ce sa ia... deobicei se cumpara produsele cunoscute... dar poti sa spui ca tu cumperi Cola pentru ca iti place reclama? sau pentru ca ai auzit de marca sau ca iti place gustul?... ei uite ca partea cu auzitul s-a rezolvat acum pentru Lemarco.



Branded


Related