Capacitatea de a utiliza informatiile existente pe piata pentru a anticipa tendintele este, fara indoiala, o conditie a succesului de marketing. Companiile si creeaza baze de date din ce in ce mai specializate despre clienti si potentiali clienti. Aceste liste au devenit, la randul lor, o marfa valoroasa, pe care o comercializeaza list brokerii.
In magazinele occidentale nu este nici o problema daca ai uitat ce numar poarta sotia la articolele de mbracaminte. De cele mai multe ori, ti poate spune vanzatorul. El poate sti mult mai multe despre tine: cat esti dispus sa cheltuiesti n ziua respectiva, ce ti-ar mai trebui, ce varsta si ce preferinte au copiii tai, ce hobby-uri ai, cu ce masina ai venit la cumparaturi, pe unde si chiar si cu cine iti petreci vacantele. Aceste informatii, care se pot deduce usor din comportamentul consumatorilor, sunt introduse n baze de date si sunt folosite de marketeri pentru adaptarea ofertei. In plus, tehnologiile actuale permit identificarea clientului in momentul in care a intrat pe usa magazinului si inregistrarea produselor cumparate, inclusiv a celor pe care nu le-a cumparat, dar asupra carora a zabovit mai mult.
Piata bazelor de date in Romania
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative: