Ogilvy Group a dezvoltat recent pentru WWF (World Wide Fund for Nature) campania de informare si constientizare "Natura iti cere ajutorul!". Mesajul, comunicat in principal prin TV, este sustinut si de o serie de initiative neconventionale, precum cele desfasurate in cadrul festivalului ADfel si un proiect special outdoor.
Campania dezvoltata de Ogilvy& Mather doreste sa traga un semnal de alarma pentru constientizarea efectelor dezastruoase determinate de comportamentul iresponsabil sau indiferent fata de mediul inconjurator si sa arate in acelasi timp ca aceste efecte pot fi anticipate si chiar anulate daca fiecare dintre noi evalueaza corect consecintele propriilor actiuni.
Campania pune in lumina felul in care in prezent, noi, ca indivizi, relationam cu natura. Cum o facem? In general, dam dovada de inconstienta in fata pericolelor reale si, intr-un final, suntem ingroziti atunci cand nu mai putem ignora rezultatul la care noi insine am contribuit.
Executia TV reuseste sa atraga atentia si sa pastreze interesul privitorului pe tot parcursul spotului, iar finalul surprinde si puncteaza exact tema pusa in discutie. Mesajul campaniei subliniaza ca fiecare individ in parte are puterea de a face ceva astfel incat sa previna dezastrul.
"Spotul s-a nascut si ca reactie in fata spectacolului naucitor si descurajant al mizeriei estivale la romani. Din punctul asta de vedere, am vrut ca spotul sa se adreseze milioanelor de turisti care, in furorul vacantelor la mare, transforma litoralul intr-o groapa de gunoi. Altminteri, mesajul e mai larg si e, evident, mesajul WWF: natura nu striga si nu se lamenteaza, ea doar se degradeaza in tacerea noastra vinovata si iresponsabila. Nu ne-am propus sa salvam planeta cu un spot, desigur. Ci mai degraba sa reamintim oamenilor ca a arunca un pet pe jos nu reprezinta doar o carenta de educatie, nu e doar proasta crestere la care devenim imuni spunindu-ne ca nu ne priveste, ci este un gest care ne priveste pe toti in masura in care are efecte ecologice dezastruoase. In fond, e un spot despre responsabilitate, si cu siguranta ca e nevoie de astfel de campanii pentru a dizloca proastele obisnuinte ale oamenilor." spune Ciprian Tudor, Associate Creative Director Ogilvy.
"Societatea in care traim si grijile cotidiene ne fac, de cele mai multe ori, sa uitam sa integram grija fata de mediu in viata noastra de zi cu zi. Prin intermediul spotului "Natura iti cere ajutorul!", al executiilor prezentate la ADfel si al proiectului outdoor, Ogilvy ne-a ajutat sa tragem un nou semnal de alarma asupra unor lucruri mult prea neglijate. Totodata, prin intermediul campaniilor realizate in parteneriat cu Ogilvy, ne-am dorit sa scoatem in evidenta solutiile si gesturile simple care pot contribui la insanatosirea planetei", a declarat Ioana Busila, Marketing Officer WWF.
O componenta importanta a campaniei o reprezinta proiectul special neconventional de outdoor ce isi propune sa ofere o imagine reala a efectelor pe care deseurile plastice le produc atunci cand sunt aruncate in natura. Un peste in agonia produsa de sufocarea cu o punga de plastic este imaginea ce ilustreaza oamenilor ca banala punga de plastic pe care o primesc cand isi fac cumparaturile este o amenintare din ce in ce mai serioasa pentru mediul inconjurator.
Implementarea acestui OOH special a fost posibila prin dorinta celor de la Touch Media de a sprijini efortul WWF. Echipa de la Touch Media care a lucrat la acest proiect este alcatuita din: Lucian Balan - General Manager, Luminita Constantin - OOH Buying Manager si Daniela Brehuescu - Junior Buyier.
In perioada 25-31 august s-a desfasurat si ADfel - festival de publicitate neconventionala. In cadrul acestui festival, Ogilvy si WWF au pregatit 2 proiecte speciale: "Scena crimei" si "Monumentul femeii care merge zilnic la birou pe bicicleta".
In scena crimei, patronata de headline-ul "Risipa e o crima", sunt evidentiate armele pe care le folosim zilnic - benzina, apa calda, energia electrica, energia termica. Folosite in exces, acestea determina moartea naturii.
"Toata lumea stie de existenta schimbarilor climatice dar nimeni nu se simte personal responsabil. La ADfel am incercat sa explicam fiecarui trecator ca el e responsabil. El si robinetul lui lasat deschis in nestire si becul lui uitat aprins si masina lui inutil de poluanta. Asta pe de o parte. Pe de alta parte, am incercat sa aratam ca fiecare gest poate avea un impact "monumental". Ca mersul cu bicicleta de exemplu este un "act de eroism" intr-un "razboi" in care suntem cu totii implicati.", explica Dani Macarie, Creative Director OgilvyOne worldwide / OgilvyAction.
Tematica expusa in cadrul tuturor executiilor - conventionale si neconventionale - reprezinta aducerea in prim plan a unui subiect foarte important si indemnul catre fiecare dintre noi de a lua atitudine si a actiona proactiv impiedicand efectele negative asupra naturii.
Alaturi de Ioana Busila - Marketing Officer WWF, din partea Ogilvy & Mather au contribuit la reusita aceastei campanii: Albert Nica - Executive Creative Director , Dani Macarie - Creative Director, Ciprian Tudor - Associate Creative Director, Donald Simionoiu - Art Director, Vasile Alboiu - Digital Creative Coordinator, Catalin Popescu - Art Director, Corina Bompa - Copywriter, Paul Dersidan - Art Director, Adrian Deac - Copywriter, Sorin Liurea - Copywriter, Ruxandra Matache - Art Director, Dan Draghicescu - AV Producer, Raluca Anghel - Junior Account Executive, Cristina Visan - Account Manager, Alexandra Theodorescu - Client Service Director.
Echipa Mindshare ce asigura partea de media a acestei campanii este formata din: Alexandra Iordachescu - Media Planner, Marius Dondorici - Online Media Planner.
Ogilvy&Mather se afla in topul celor mai importante agentii de publicitate full service din Romania, fiind prezenta pe piata inca de la inceputurile acesteia, din 1994. In prezent, agentia ofera solutii de comunicare integrata, printr-un instrument de comunicare dezvoltat la nivel global, 360 Degree Brand Stewardship®, care sta la baza filosofiei de operare Ogilvy&Mather.
Portofoliul de clienti cuprinde marci nationale si multinationale, cum sunt Kraft Foods Romania, COSMOTE/Germanos, Unilever SCE, IKEA, Friesland Foods, Heineken Romania, Coca-Cola Adriatic & Balkans, DHL, Lenovo, WWF, Orion. La nivel international, agentia face parte din reteaua Ogilvy&Mather Worldwide, care apartine WPP, in Romania fiind parte a grupului de comunicare Ogilvy, alaturi de celelalte agentii specializate ale acestuia.