Vineri a fost seara artistilor care isi pun operele de o forma sau alta in slujba publicitatii. Sa va povestesc cum s-a intamplat totul.
Nici n-apucasem bine sa ne asezam pe locurile rezervate de Coca-Cola Zero la Motoare, unde puteam si sa stam la soare, si sa ne racorim, ca a inceput batalia cu perne, sub deviza "Te poti manifesta in voie si nu se supara nimeni". Cu mic, cu mare, am navalit cu perne pe terenul de lupta si ne-am manifestat de ne-au mers fulgii pana cand au aterizat cercetasii de la Business Standard care voiau sa realizeze o fuziune intre pernele dumnealor si capetele domniilor noastre. Dupa ce au primit raspuns pozitiv la intrebarea sfioasa "Doamna, putem sa dam si in aia mari?", au tabarat pe toti baietii care erau de doua ori mai inalti ca ei, dar pentru ca era vorba de perne, nu s-au smiorcait cand s-au trezit la randul lor cu o fuziune-n fata. Scolarii de la Atelierele Coca-Cola Zero studiau fenomenul de pe margine, observand indeaproape cum se poate spune despre Coca-Cola Zero ca are si acelasi gust, si zero zahar, intr-un mod neconventional.
Foarte bine au inteles conceptul acesta artistii graficieni, care au realizat ilustratii cu diverse mesaje in acelasi spirit Coca-Cola Zero. Art Directors sau artisti care isi expun lucrarile pe bloguri sau in diverse publicatii s-au lasat filmati in timpul actului artistic, iar Making Of-ul ilustratiilor a fost difuzat la Motoare. Primind indicii pe masura ce fiecare ilustratie prindea forma si culoare, publicul a fost supus astfel unei serii de ghicitori: "care va fi mesajul Coca-Cola Zero al ilustratiei care urmeaza sa se configureze?". Cateva dezlegari ale acestor ghicitori au fost: "Faci ce-ti place si esti platit pentu asta", "Esti sef si nu ai nici o responsabilitate", "Vorbesti pe mess si-ti faci si treaba".
Daca aceasta forma de manifestare artistica reusea sa creeze suspans, catwalk-ul de la TABU iti oferea si senzatia ca esti un star, si te si delecta pana cand primeai "certificatul de vedeta". Happening-ul TABU l-a avut ca star pe Radu Burduj, un artist plastic care reusea sa lucreze, sa vorbeasca, sa fumeze, sa coloreze si sa se miste in ritmul muzicii in acelasi timp, inspirand un soi libertate creativa care te facea sa-l invidiezi chiar daca nu lucrai intr-o agentie de publicitate. El realiza suporturi din lut in forma de stea pe care doritorii isi imprimau forma mainii. Apoi colora opera de arta si o inrama, pentru ca fiecare sa si-o poata lua acasa. Amprentele unor femei celebre din Romania realizate in acelasi mod au fost expuse la barul din terasa si vor fi licitate pentru fonduri care sa ajute asociatia Emotion.
In functie de emotiile pe care ti le trezea artistul plastic care crea pentru TABU, mesajul Sloggi de pe usile din baie, "Show me your Sloggi", capata noi semnificatii. In caz ca erau tabu gandurile care iti veneau in acel moment, le puteai scrie pe un post-it si puteai primi o revista TABU drept rasplata pentru sinceritate, dupa ce il afisai pe panoul dedicat acestei probleme.
Luand aminte la batalia cu perne a colegei de companie, Fanta a ales "Battle Ships" pentru jocul prin SMS care sa ne aminteasca sa "Play On". Mai concentrati ca niciodata, oamenii din terasa au bombardat prin SMS navele inamice proiectate pe ecran, reusind sa le scufunde uneori din prima. La sfarsit, unul dintre temerari a primit un iPod Nano.
Cei din terasa au mai avut la dispozitie aseara si alte metode de distractie. Pana sa se lase seara, copiii de la Business Standard negociasera cu toata lumea jocuri de "X si zero". Dupa lasarea noptii, cei de la Grafica si Tipar au facut o surpriza tuturor, inclusiv, noua, celor de la IQads. Sirenele au impartit seturi de cartonase, pe care era imprimat un calendar cu fiecare luna a anului, iar pe margine aveau poze de la ADfel 2008. Partea si mai interesanta era ca aceste cartonase aveau crestaturi si se puteau prinde intre ele astfel incat sa poti construi diverse obiecte (vaporase, roboti si alte vietati pe care nu le-am putut identifica, dar care pareau distractiv de realizat).
Apoi a urmat un moment de warm-up oferit de Worldclass, cu o artista iesita din comun, care a reusit sa transforme elemente de tae-bo intr-un dans plin de energie, iar apoi, pe ecranul gigantic si pe toate plasmele din terasa au aparut flacari sub forma literelor "Welcome to the Burn Dark Night Parties". Era semnul pentru aprinderea flacarilor care intampinau musafirii la petrecere. In foisor, un alt artist vopsise peretii cu trupuri pline de energie, stralucind in lumina neoanelor UV si acum intampina musafirii cu degetul pregatit pentru a le vopsi pe maini siluete de clubberi, motiv prezent si in animatiile realizate de VJ-ul TVCrash pentru a insoti muzica in timpul petrecerii.
Lucrarile selectate din concursul Burn au fost expuse si asteapta votul publicului pentru a-i ajuta pe cei de la Burn sa desemneze castigatorul, asa cum si lucrarile echipelor de la Atelierele ADfel asteapta votul vostru, pentru a contribui la nota finala. Va asteptam cu o ADfel de publicitate si cu inca doua Dark Night Parties.
ADfel este un eveniment organizat de IQads si 24-FUN, sustinut de Radio Guerrilla si are ca parteneri Academia Catavencu, TABU, Money Express, Business Standard, Realitatea TV, U TV, Grafica si Tipar, OOPS Media, MV.com si Cotidianul.
Brandurile prezente la aceasta editie a festivalului sunt Coca-Cola Zero, Schweppes, Sprite, Fanta, Burn, Epson, Sloggi, Discovery Channel, Apple, World Wide Fund For Nature, Carturesti, Secs, Gala Societatii Civile, Eco-Asist, Mare Nostrum, Salvati Delta, Fac ce vreau, Grafica si Tipar, Politia Capitalei, Business Standard, Curtea Veche si Group Initiative for Animals.