Oamenii mari trebuie sa se mai si joace din cand in cand, iar publicitatea neconventionala e tot mai des folosita de brandurile de jucarii pentru a-i scoate pe cei mari din ritmul haotic al rutinei zilnice.
Cand n-ai timp nici sa vezi daca ai ceva de mancare in frigider, cand alergi spre birou/scoala in intarziere fiind pentru ca iar ai dormit mai mult decat trebuia, cand ti se pare inutil sa te uiti la TV pentru ca te plictiseste formatul invechit al emisiunilor si programelor difuzate de posturile de televiziune, n-ai nicio sansa sa intri in contact cu mesajele pe care ti le adreseaza un brand care isi bazeaza intreaga comunicare pe spotul de 30 de secunde difuzat intre orele 10 - 12, 15 - 17 si 20 - 22, desi te incadrezi perfect in profilul publicului tinta pe care si l-a identificat: esti dinamic, sociabil, ai 20 si ceva de ani, iti plac filmele, stai mult online si ai o gramada de prieteni virtuali, dar nici nu ratezi vreun party monden din urbe.
Ai si motive sa nu-ti para rau ca nu ai vazut spotul, cand se intampla sa fii in fata televizorului oricum schimbi canalul cand incepe pauza publicitara, asa ca simti ca n-ai pierdut nimic. Reticenta pe care o ai in fata unei reclame conventionale care iti intrerupe vizionarea programului/ filmului favorit iti taie disponibilitatea de a fi atent la mesajul transmis.
Cineva a pus piesele cap la cap
Iata ca cineva s-a gandit totusi sa puna altfel problema, pentru a tinti si acest segment de public caruia sa ii adreseze mesajul. Ce au facut cei de la agentia germana Scholz & Friends Berlin? Plecand de la ideea ca tinerii din ziua de azi sunt fie online, fie « out there », creativii s-au gandit sa le iasa in cale intr-un mod nesacaitor si inovativ: au plasat cutii uriase de puzzle-uri marca Ravensburg in zone dezafectate, creand un peisaj extraordinar de atragator pentru trecatori. Piesele puzzle-ului asezate corect ar fi construit imaginea castelului Neuschwanstein sau a Casei Albe in mijlocul Berlin-ului.
"A fost o solutie de urgenta care, in cele din urma, s-a dovedit a fi solutia ideala: clientul avea un buget mic pentru o campanie outdoor care trebuia sa se desfasoare in marile orase. Asa ca am cautat un spatiu de outdoor media care sa fie ieftin - si zonele cu cladiri in demolare nu sunt cele mai cautate spatii de promovare, mai ales in Berlin, unde astfel de zone raman nefolosite saptamani intregi. Aceste suprafete in constructie ne-au inspirat sa instalam acolo giganticele cutii de puzzle, care aratau ca si cum ar fi fost deschise pentru a scoate din ele piesele puzzle-ului", a marturisit intr-un interviu pe care l-a acordat IQads Oliver Handlos, unul dintre cei doi Creative Directori Scholz&Friends care au lucrat la campanie.
Pentru ingeniozitatea folosirii acestui tip de media, agentia a primit doua statuete de Bronze, una la festivalul de publicitate Clio, cealalta la Cannes, iar juriul New York Festivals a acordat acestei campanii medalia de Aur.
Australian Target
Un print si o printesa, prinsi de niste maini uriase, se saruta in mijocul magazinului. Doi luptatori de wrestling, purtati de maini de aceleasi dimensiuni, se incaiera scarsnind din dinti prin holul magazinului. In Australia, oamenii se joaca in vazul lumii, n-au nevoie de o scena sau de un spatiu inchis. Atentia publicului aflat la acea ora in magazinul respectiv e captata cu siguranta de noutatea situatiei. Simplu, usor de executat, budget wise, impact maxim pentru brandul de jucarii Target. De altfel, campania a si fost premiata cu Silver anul trecut la festivalul de publicitate de la Cannes si cu o statueta Bronze la Clio Awards.
Desene animate in real life
Tot din categoria "jocuri care se adreseaza oamenilor mari", un alt brand care a luat ceva premii la festivalurile dedicate publicitatii a fost EA Games cu campania Medal of Honor. Sub sloganul "Real as Life", reclamele infatisau soldati animati in cadre reale, cu oameni adevarati: alaturi de sotie, de copii si de mama. Special la aceste executii a fost contrastul dintre uman si virtual, mai precis umanizarea spatiului in-game intr-o asemenea maniera incat nu mai stiai daca vezi o reclama intr-un joc sau, dimpotriva, personajele jocului sunt aduse in real life.