Internetul este unul dintre domeniile in care advertising-ul se manifesta inca foarte liber din punct de vedere legislativ, desi reclamele agresive de tip "pop-up" si practicile promotionale neloiale sunt prezente la tot pasul. In tarile europene exista organisme de autoreglementare a publicitatii online, al caror scop este cresterea increderii publicului in noile forme de promovare pe media electronice, inclusiv prin asigurarea unei navigari confortabile pe Internet .
Incercarile de a evita problema "banner blindness" (tendinta vizitatorilor de a ignora bannerele publicitare chiar si atunci cand ele prezinta informatia cautata) i-au determinat pe publicitari sa caute noi metode de reclama pe Internet, dintre care unele s-au dovedit extrem de agresive. Pop-up-urile sunt ferestrele care apar peste ecran si care pot fi interstitiale ori sunt vizibile la o anumita actiune a vizitatorului. Shoshkeles-urile se situeaza printre cele mai agresive forme de publicitate online. Reclama consta intr-o fereastra animata, insotita de muzica, acoperind o parte a site-ului, fara ca vizitatorul sa fi actionat intr-un mod anume; aceasta este mai degraba un rezultat al programarii. Nu doar ca apare pe mijlocul ecranului si intrerupe navigarea, dar nici nu poate fi inchisa pana la terminarea secventei.