Un articol despre problemele sociale care exista worldwide in 2008 si despre solutiile neconventionale destepte care au fost gasite pentru a le rezolva.
Violenta domestica
In Filipine, numarul femeilor abuzate de catre soti este ingrijorator de mare. Organizatia "Gabriela" a pus la cale o modalitate de a le incuraja pe acestea sa raporteze abuzul la un numar de telefon prin plasarea unor afise graitoare pe stalpii de telefon din orase. De ce tocmai pe acest suport? Pentru ca in aceasta tara, pe stalpii de telefon se plaseaza de obicei anunturi importante ale instalatorilor, mecanicilor, electricienilor, astfel incat femeilor li s-a dat impresia ca situatia din caminul lor conjugal este la fel de normala, de obisnuita ca schimbatul unei teve, spre exemplu, si trebuie rezolvata la fel de urgent. Aceasta atitudine deschisa fata de problemele violente domestice le-a facut pe tot mai multe femei sa sune la numarul alocat.
Atentie la cap!
In Elvetia s-a constatat ca biciclistii nu poarta casti de protectie a capului, asa ca o companie de asigurari s-a gandit sa sensibilizeze publicul tinta cu privire la acest subiect. Sub sloganul "Your head is fragile. Wear a bicycle helmet", 200.000 de oua au fost pictate cu fete de oameni si distribuite in cele mai mari orase elvetiene fix acelora care nu purtau casti de protectie in timp ce mergeau pe bicicleta.
Lupta impotriva consumului de alcool la volan
Africa de Sud are probleme cu consumul de alcool la volan. Un numar tot mai mare de accidente cauzate de aceasta problema a determinat luarea unei pozitii fata de tinerii care se urca bauti la volan, pretinzand ca "I'm Fine To Drive". Agentia de publicitate The Jupiter Drawing Room a venit cu solutia innovative care a facut diferenta: lipirea in baile cluburilor si barurilor a unor stickere in marime naturala care infatisau tineri bauti tarandu-se pe jos, intr-o stare de semi-constienta. Neobisnuitele executii nu au trecut neobservate, blogurile, ziarele si televiziunile preluand subiectul si creand un mare buzz pe marginea lui.
Inundati peste masura
Inundatiile au lovit Argentina, paralizandu-i partea de nord. Reactia la calamitatile care s-au abatut asupra tarii a venit din partea agentiei Leo Burnett Buenos Aires care a implementat pentru Crucea Rosie un proiect social neconventional de strangere de fonduri pentru cei 20.000 de sinistrati. Pentru a crea awareness acestei probleme, creativii agentiei au venit cu ideea construirii unei locuinte in mijlocul unui lac situat in centrul orasului Buenos Aires, in vazul intregii comunitati. 60.000 de apeluri au fost inregistrate in perioada urmatoare, iar discutiile despre pericolul inundatiilor au continuat pe TV, radio, dar si pe alte canale mai putin formale.
Rising solutions
Agentia Saatchi&Saatchi Australia a realizat pentru organizatia United Nations o campanie in care se foloseste cea mai recenta tehnologie pentru a da glas tuturor celor care nu se pot exprima. Sapte postere diferite, intruchipandu-i pe Loula (o supravietuitoare a violentei domestice), Foday (un refugiat din Africa de Vest), Shannon (un muncitor aborigen si activist), Nathan (un copil de 13 ani infestat cu HIV), Tony (un homeless), Nada (o musulmana australiana) si Uncle Max (un batran aborigen) au fost amplasate in mai multe zone ale Sydney. Tot ce trebuia sa faci era sa fotografiezi gura personajului respectiv si sa trimiti fotografia prin SMS la numarul afisat pe poster. In cateva secunde erai sunat si aflai intreaga poveste a celui pe care l-ai pozat, ascultand un mesaj pre-inregistrat.