De cand, acum aproape 11 ani, a intrat in Romania, infigandu-si la tot pasul sloganul "Tu si Tuborg" laolalta cu imaginea etichetei, pe atunci de culoare maro, Tuborg s-a pozitionat ca bere a oamenilor cu personalitate. Daca nu chiar bere a egoistilor. Unde egoismul - se stie - conoteaza premium. De fapt, a fost primul brand de pe piata noastra care a mers pe platforma "prea bun ca sa il impart cu altcineva". Daca au mai facut-o si altii apoi, n-au mai facut-o la fel de convingator. In reclame, Tuborg ne-a impus ani de zile imaginea unor tineri bautori de bere care se tin de lucruri extraordinare si costisitoare, cum ar fi sculptura in metal cu lampa de sudura sau mersul cu decapotabila pe plaja (si cati impetuosi nu si-au impotmolit apoi rotile in nisipul Vamii, incercand sa-i imite?)
Care-i faza cu Fuborg?
Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Comentarii
@mathilde: iti multumesc pt. evocare. consider sloganul pt. "vita c" (de ce n-ai zis si brandnameul) cel mai reusit al meu, desi eram debutant cind l-am dat (94). Dovada ca nu a fost un simplu test e ca a facut epigoni. Cel putin doua produse pe baza de vit. C au folosit dupa aceea pattern-ul retoric (merci ca i-ai zis "aparat conceptual"). nu stiu cine a facut sloganul tuborg, dar recunoaste ca e un hit etern.
Cum s-ar spune, proiectia principiului echivalentei de pe axa selectiei pe axa combinatiei, bro!
impletirea dintre metafora si metonimie functioneaza (si da rezultate) inclusiv la niv. retoricii vizuale sau al diegezei spoturilor.
exemplele tale sint caraghioase pt. ca au fason de cenaclul rebusistilor pensionari. daca au aparut cu caracter oficial, au fost sporadice si neimportante. ele sint proaste pt. ca sint... prea dstepte, folosesc doar tropi semantici si logici, exclusiv rationali.
tu si tuborg e dimpotriva la nivelul lui ala-bala-portocala. de aia e memorabil si place (ca un vita c), tocmai pt. ca nu e deloc smart (dimpotriva).
nu ma face sa-ti desart sacul cu oddities din nineties! am fost o vreme coleg cu francisc varga, cel cu "noi il avansam in grad pe celsius" (calorex, desigur)...
Tu si Tuborg, I like Ike...unde-am mai auzit eu toate astea?
@blackk: sorry ca o dau ca de la catedra, dar e important: "tu si tuborg", respectiv "filip si fuborg" nu sint rime, ci alitareatii (si, ca sa fiu pedant, as zice chiar aliteratii anaforice). dar atit rima, cit si aliteratia sau alti tropi eufonici sint eficace doar in relatie cu brandname-ul.
@cosmin: doar pare o gluma de birou, dar are o super-strategie in spate. asa sint Marile Chestii Memorabile: gratioase, facile in aparenta, ascunzind ermetic truda din culise.