Faptul ca televiziunile atrag mult mai multa publicitate decat presa scrisa pare un lucru normal in Romania. Insa o privire aruncata asupra statisticilor referitoare la investitiile in publicitate din statele occidentale, unde presa scrisa a fost intotdeauna in top, arata ca la noi este vorba despre un dezechilibru pe piata investitiilor publicitare in mass-media
Conform statisticilor TNS Media Intelligence, in 2004 presa scrisa europeana a avut incasari de 6,21 miliarde de euro, reprezentand 34% din totalul investitiilor in publicitate, in timp ce ale televiziunilor au fost ceva mai mici - 5,72 miliarde euro, cu un procent de 31,2%. Tot in privinta incasarilor, presa scrisa a inregistrat, fata de 2003, o evolutie de 8,4%, in timp ce televiziunea numai 6,4%. Aceste date ar putea fi privite cu suspiciune de advertiserii din Romania, unde investitiile in publicitatea TV au fost anul trecut de 87,4%, iar ziarele si revistele au cumulat numai 10,89% (sursa: Alfacont Media Watch).
In Occident, advertiserii prefera presa scrisa
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative: