Oferta de job - editie limitata. Acum si in format neconventional!

Cauti un job tare? Avem o veste buna pentru tine
"Unde lucrezi?", "Si cam ce faci tu la job?" "Aha..." Din ultima replica se intelege perfect cam cati bani da pe tine persoana care a intrebat. Daca nu cumva esti manager la vreo companie sau patron de club sportiv, s-ar putea sa fie chiar singura data cand mai ai un dialog cu ea, pentru ca, nu-i asa, prima impresie conteaza in procent de 80%. Si atunci incepi sa te gandesti ca poate ar fi momentul sa-ti reconsideri planurile profesionale si sa te indrepti catre ceva mai challenging. Felicitari, deci, tocmai ai intrat in segmentul de public tinta al companiilor de recrutare!

Cat de tristi sunt oamenii din cauza jobului lor?
Nu stim. E destul de greu de apreciat pentru ca, la un moment dat, toata lumea se plange de jobul pe care il are, fie ca e prea stresant, fie ca e prea plictisitor, fie ca e prea prost platit, fie din cauza programului prea matinal sau prea nocturn etc. Campaniile internationale de promovare a serviciilor de recrutare online au incercat tot felul de comunicari pentru a fi in asentimentul oamenilor nemultumiti de locul lor de munca. Unele dintre ele au ales sa se adreseze publicului targetat prin mijloace conventionale si mai safe, altele au mizat din plin pe puterea publicitatii neconventionale.

Pun pariu ca ai vrea sa fii coleg cu o maimuta
Nu? Pe asta s-a bazat si Careerbuilder.com, cel mai mare site de recrutare din Statele Unite, care a urmat calea conventionala de promovare pe tv si a mers pe ideea sefului idiot si a colegilor enervanti, intruchipati de niste maimute care se jucau de-a venitul la birou. Singurul personaj cu chip de om are serioase batai de cap din cauza "co-echipierilor" sai si e incurajat sa iasa din inertie si sa-si caute un job mai bun. Cu alte cuvinte, tagline-urile "ajuta-te singur" si "simplul fapt ca-ti doresti un loc de munca mai bun, nu ti-l va si aduce" sintetizeaza perfect mesajul campaniei si te responsabilizeaza sa iei decizia de a face o schimbare la capitolul "loc de munca". Celelalte campanii Careerbuilder.com au urmat aceeasi linie, comparand biroul actual cu o jungla in care ti se poate intampla orice.

"Find your own path"
Un mesaj emotional vine din partea Monster.com, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata mondiala a site-urilor de recrutare online. Strategia celor de la Monster este sa te faca sa te simti direct vizat de mesajul "Are you reaching your potential?" si sa te puna serios pe ganduri daca raspunsul este afirmativ sau negativ. Spotul tv "Stork", premiat anul acesta la festivalurile de publicitate Clio si Cannes, a abordat un alt unghi al comunicarii pe acest segment decat Careerbuilder.com, citind pe dos mesajul acestora: valorezi cat muncesti sau muncesti cat valorezi? Creativii agentiei BBDO New York, cei care au realizat campania Monster, au cautat sa aprinda farama de constiinciozitate uitata undeva la capatul tunelului in capsorul fiecarui angajat. Si se pare ca functioneaza, cel putin pentru trei secunde te vei simti vinovat ca nu ai incercat sa faci ceva pentru dezvoltarea ta profesionala.

Neconventionalul te surprinde
Mai aproape de consumatorul de rand, o alta campanie pentru un site de recrutare online, Jobsintown.de, a implementat intr-un mod neconventional o idee simpla care, de trei ani de zile, castiga premii la mai toate festivalurile de publicitate importante: Cannes, New York Festivals, Cresta, Epica, Eurobest etc. Ce i-a adus atata notorietate? Bazandu-se pe un insight simplu - "Viata e prea scurta pentru a avea jobul gresit" - creativii de la agentia de publicitate Scholz&Friends Berlin au spus altfel povestea care se termina cu "Get a new job": au amplasat pe strada si in statii de metrou automate in care erau inchisi oameni, obligati sa faca zi de zi acelasi lucru, adica sa toarne in pahare cafea, inghetata, sa calculeze cati bani au fost scosi din bancomat sau sa puna benzina in rezervor. Dezumanizarea angajatilor cu pricina starneste instantaneu intrebarea: "Oare jobul meu merita sacrificiile pe care le fac?".

Executiile din 2008 ale acestei platforme de comunicare au intrat pe un alt mediu accesibil: saloanele de coafor. In locul pelerinei obisnuite care iti este asezata pe umeri, te trezeai cu una innovative, pe care era desenat un costum de femeie de serviciu, calugarita sau macelar. Inovatia acestei campanii nu consta in creativitatea ideii, care, la urma urmei, ar fi putut fi transpusa si intr-un spot tv, ci in implementarea ei in cadrul neconventional descris mai devreme. Impactul e dublu. La fel si word of mouth-ul.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related