Doamnelor si domnilor, CAP a ridicat manusa! O fantastica revenire in ringul comunicarii bancare, unde un boxer aflat la pamant retraieste ziua nuntii, in timp ce fanii s-au ridicat in picioare si ii canta Andrii Popa, spre incurajare. Intr-un colt al ringului se pregateste urmatorul jucator, ciomagind de mama focului pestisorul de aur si urland "Gata cu magia!". In coltul opus, echipa de antrenori de la CAP ii maseaza umerii Magicianului: "Vor magie? Las' ca le aratam noi ce e cu adevarat magic la ING". Si toate astea in timp ce prin public se plimba un tip in costum albastru, cautand spectatorii care au venit cu prietenele lor cicalitoare la meci, iar cand ii gaseste, le pune mainile pe umeri, ii priveste adanc in ochi si le spune "Gandim la fel". Cine va castiga oare lupta pentru mintea consumatorului? E suficient sa faca miscari ciudate pe care sa le tina minte publicul sau trebuie sa reuseasca o acrobatie care sa constituie dovada profesionalismului lor?
Cu ceva timp in urma am aplaudat initiativa anti-pestisor de aur de la GMP si Webstyler: "Gata cu magia! Cu Pachetul Exclusiv de la Millennium Bank, iti indeplinesti singur toate dorintele!". Acum salut intrarea in ring a "Magicianului" de la ING, pentru ca am reusit sa vad in sfarsit un gen de magie care ar putea fi apreciat si de oamenii mari. Se poate sa fi apreciat foarte multi si iepurasii finantisti si monstruletii Nintendo, dar eu reusesc sa vad motive concrete pentru care i-ar ramane cuiva in minte mesajul "banca de incredere" de-abia in spotul acesta. "Magicianul" reduce drastic toate minunatiile care se intamplau pana acum in interiorul bancii si face o comparatie simpla intre "alte banci" si ING.
Desi voice-overul e cuminte si spune doar ca salariul "leneveste toata ziua" daca il tii pe un card obisnuit, imaginile alese sunt mult mai sugestive, infatisand cel mai rau lucru care se poate intampla cu banii cuiva: sa fie lasati in voia sortii, ca si cum cineva ar paria cu ei la un joc de carti. Mai rau decat sa stea degeaba si sa fie fix la fel de multi cati am lasat la banca, e ca banii sa fie in pericolul de a nu mai fi deloc. Sigur ca nu se poate intampla asta in cazul salariului, dar gamblerii sunt personajele ideale pentru bad guys, cand e vorba de banci. Jocurile de noroc trezesc in minte riscul de a pierde totul si amintesc de oameni in care nu poti avea incredere, deci imaginea din spot e elocventa pentru "asa nu", cand o banca stabila incearca sa transmita ca e de incredere si sa se detaseze de bancile nou aparute pe piata si fata de care oamenii sunt, inevitabil, suspiciosi.
Magicianul face singura vrajitorie care ne interesa de fapt: delimiteaza clar activitatile anumitor banci si deschide usa laboratorului ING, unde expertii in halate albe calculeaza cu precizie ca salariul depus sa creasca cu "fix 7,5%, din prima zi si de la primul leu".
Flacarile care scriu oferta la final, buzele rosii, vocea seducatoare si fumul misterios care ramane in urma, sunt elemente fantastice care nu mai par desprinse din pauza publicitara a desenelor animate, ci care se incadreaza in categoria "magie pentru oameni mari".
Nu stiu daca in contextul invaziei de "retaileri de servicii financiare" din ultima vreme tot ce conteaza e ca publicitatea sa fie suficient de trasnita incat sa fie memorabila sau daca singurul gen de notorietate care conteaza e cel generat de un mesaj despre incredere, dar a incepe sa vorbesti cu oamenii mari de la egal la egal, mi se pare un inceput bun.
Comentarii