Interviu cu Ioana Gheorghita, Strategic Planner, Leo Burnett
Un subiect despre care ar trebui sa se vorbeasca mai mult si care ar trebui avut in vedere de mai multa lume: campaniile sociale. Am invitat-o pe Ioana Gheorghita, Strategic Planner la Leo Burnett la o discutie despre cea mai recenta campanie cu caracter social dezvoltata de Petrom si Politia Romana pentru constientizarea soferilor asupra pericolelor pe care le implica viteza la volan. Prea socant, prea realist? Aflati mai jos.
IQads: Cauzele sociale sunt un subiect destul de sensibil pentru public.. Care a fost ideea strategica de la care ati plecat in construirea campaniei "Viteza distruge vieti"?
Ioana Gheorghita: Majoritatea campaniilor de prevenire a accidentelor rutiere vorbesc despre moarte. In realitate, accidentele pot nu doar sa stopeze vieti, ci si sa le distruga. Ambele spoturi au plecat de la ideea ca moartea nu este neaparat cea mai "de temut" consecinta a imprudentei la volan. Statisticile Politiei numara morti si accidetati grav; e o chestiune de etica sa judecam care dintre victime suporta tragedia mai mare, insa e sigur ca a supravietui unui accident de masina lasa urme. Am ales sa vorbim cu doua targeturi diferite. Primul e reprezentat de acei membri ai familiei care sunt soferi, iar posibila trauma este sentimentul de vinovatie cauzat de uciderea celor dragi. Tinerii sunt cel de-al doilea target. In randul lor viteza in exces este perceputa ca apanajul unui sofer sigur pe el, care poate impresiona, pe sine sau pe altii; in cazul lor, consecinta infricosatoare este infirmitatea pe viata.