Care e puterea publicitatii indoor?

Interviu cu Gabriel Faflei, General Manager, Monopoly Media

Cu siguranta vi s-a intamplat sa stati la coada la casa intr-un hipermarket. Sau in aeroport, asteptand bagajele. Si cu siguranta ati observat ecranele pozitionate strategic pentru a le risipi consumatorilor/calatorilor plictiseala. Cat de mare este influenta reclamelor care apar pe televizoarele amplasate in aceste locatii asupra consumatorilor obisnuiti si care sunt avantajele publicitatii indoor am aflat intr-un interviu cu Gabriel Faflei, Director General Monopoly Media

IQads: Cum s-a dezvoltat brandul Monopoly in ultimii ani? Stiu ca sunteti pe piata de 15 ani.
Gabriel Faflei: Intr-adevar, avem o istorie de peste 15 ani in domeniul publicitar. In 1991, Monopoly si-a inceput activitatea ca agentie de publicitate, si-a consolidat apoi pozitia de lider pe piata de afisaj stradal, urmand ca in timp sa treaca spre o publicitate neconventionala, moderna, fiind in prezent singurul operator pe piata romaneasca de digital signage (retele de televiziune cu circuit inchis). Compania Monopoly Media detine in prezent peste 65% din piata de indoor.

IQads: Cat de ofertanta este piata de indoor advertising din Romania in acest moment?
Gabriel Faflei: Piata de publicitate indoor este in continua dezvoltare, castigand bugete tot mai mari de la an la an. Atat advertiserii cat si clientii incep sa inteleaga marile avantaje oferite de publicitatea la punctele de vanzare sau in locatiile in care audienta lor isi petrece un timp ridicat de asteptare. Reteaua Monopoly acopera locatii nationale, precum hypermarket-uri, mall-uri, banci, aeroporturi, baruri si restaurante, clinici medicale, farmacii, saloane de infrumusetare etc.

IQads: Care sunt avantajele publicitatii pe canalele Monopoly Media?
Gabriel Faflei: Printre marile avantaje ale retelelor Monopoly ar fi flexibilitatea, adaptabilitatea, apropierea maxima de locul de vanzare, existenta unui target pre-selectat. Putem difuza campanii nationale, dar si campanii diferentiate pe zone geografice, pe orase sau chiar separat pe locatii. Toate acestea adaptabile in timp real!

IQads: Aveti date de research referitoare la atentia pe care o acorda un cumparator tv-ului in-store?
Gabriel Faflei: S-au efectuat numeroase studii referitoare la perceptia audientei vis a vis de aceste sisteme publicitare, atat in strainatate (unde piata este extrem de dezvoltata), cat si in Romania. Rezultatele vorbesc de la sine: peste 90% dintre intervievati percep prezenta sistemului de digital signage in locatie ca un avantaj pentru ei, acesta ii informeaza si ii relaxeaza.

IQads: Cum arata situatia in tara? Ati remarcat diferente intre perceptia consumatorilor din Bucuresti si cea a consumatorilor din provincie?
Gabriel Faflei: Cred ca situatia se pastreaza. Acoperim toate regiunile, 52 de orase si audienta din provincie este la fel de incantata de prezenta noastra in locatiile unde acestia isi fac cumparaturile, isi platesc facturile la banca, asteapta pentru imbarcare in avion sau beau un suc alaturi de prieteni.

IQads: Ce profil au brandurile care apeleaza la serviciile companiei dumneavoastra?
Gabriel Faflei: Avem branduri din cele mai diverse, incepand de la FMCG si pana la publicatii, autoturisme, agentii de turism, ansambluri imobiliare, banci, companii aeriene, bijuterii etc.

IQads: Sunt managerii deschisi la investitia in acest mijloc de promovare?
Gabriel Faflei: Sunt si incep sa fie din ce in ce mai convinsi de importanta promovarii indoor, chiar la locul luarii deciziei de cumparare sau alte locatii cu un trafic lunar semnificativ. Sistemele de digital signage atrag audienta prin aceasta plasare la locul potrivit, la momentul potrivit si prin partea video, aceasta din urma lipsind suporturilor publicitare clasice indoor.

IQads: Ce clienti targetati pentru fiecare retea (BarTV, AeroportTV, MarketTV)?
Gabriel Faflei: Am impartit locatiile Monopoly in opt canale distincte si fiecare dintre ele este astfel constituit incat sa se potriveasca specificului locatiei (continut diferit, loop time-uri diferite etc). Ca exemplu, in aeroportTV se promoveaza bine autoturismele de lux, ansamblurile imobiliare, companiile aeriene; in barTV cosmeticele, bauturile racoritoare, produse destinate tinerilor etc.

IQads: Care este ritmul de crestere a business-ului Monopoly Media? Aveti o estimare a bugetelor pe 2008?
Gabriel Faflei: Daca anul trecut am avut o cifra de afaceri de 2,4 mil. Euro, anul acesta cu siguranta vom depasi pragul de 3 mil. Euro. Pentru 2009 estimam o cifra de afaceri de peste 5 milioane de euro si aceasta datorita noilor proiecte implementate in acest an.

IQads: Va ganditi la un plan de dezvoltare regionala sau ramaneti ancorati local?
Gabriel Faflei: Retelele Monopoly sunt deja prezente in toata tara, in majoritatea resedintelor de judet si nu numai. O prioritate pentru noi este acum implementarea sistemului in sucursalele BCR si Unicredit, acestea fiind printre cele mai noi acorduri semnate.

De asemenea, am francizat reteaua barTV si o vom extinde la nivel de alte sase mari orase ale tarii. Dezvoltarea barTV nu este numai cantitativa, urmarim sa aducem imbunatatiri sistemului existent. De exemplu, personalul locatiei va avea optiunea de a selecta dintr-o videoteca vasta (cu peste 10.000 clipuri video) continutul difuzat, si aceasta printr-un simplu touch screen.

Mai avem un proiect extrem de interesant, despre care va vom spune mai multe in viitorul foarte apropiat. Estimam venituri foarte importante din acesta.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related