Buzz cu Roxana Panaitescu (Group Creative Director, Graffiti BBDO)
IQads: Cel mai mare cosmar al unui creativ e sa-i spui ca "s-a mai facut". Cine a venit cu conceptul de joaca pentru Dacia Sandero - "Play" si care a fost reactia celorlalti cand l-au auzit?
Roxana Panaitescu: Aaaa
"o sa visezi urat tot restul vietii tale de-acum incolo" :) ? Da, nu suntem primii care ne jucam intr-un spot. Aproape totul s-a mai facut, important e cum il faci altfel - e un motto dupa care se ghideaza agentii foarte misto din lumea asta. Partea tricky - as in neck breaking 579 degrees super flip combo - e ca local ne ciocnim inca de niste limite fix la partea asta. Anywho, cu "s-a mai facut" dati la Costin Bogdan si la mine.
IQads: Cati oameni din departamentul de marketing de la Dacia crezi ca au fost la Noaptea Devoratorilor cel putin o data in viata?
Roxana Panaitescu: Mergem in grup organizat in fiecare an. Exagerez. Eu am mai chiulit.
IQads: Dar ei au mai vazut reclame cu masini?
Roxana Panaitescu: Noi ne facem datoria. Periodic le mai aratam ce reclama am mai facut la Dacia.
IQads: Ce crezi despre pledoaria forumistilor de pe IQads pentru originalitate in publicitate?
Roxana Panaitescu: Muaaama
m-ai incuiat (si l-ai trezit si pe Jimminy Cricket: si ti-am zis sa mai intri naibii pe forum, animal antisocial ce esti. De-acum alarma, every 10 min, BUZZZ!!!) Spune-mi te rog ca nu e vb. tot despre spotul asta.
IQads: Asa, la prima vedere, mie mi se pare ca singurul criteriu de targetare real pentru Sandero e venitul. Pentru ca tu ai lucrat la campanie, spune-mi, te rog, care sunt caracteristicile targetului pe care le-ati luat in seama.
Roxana Panaitescu: Gata, o ardem serios? Stai sa trec pe schizo mood. Targetul Logan minus 10 ani cu toate lucrurile in minus - obligatii gen - care decurg de aici. Si plus carnet de conducere.
IQads: In comunicatul de presa ai declarat ca "Dacia are cu adevarat ceva de oferit unui target tanar,..". Logan nu era pentru tineri?
Roxana Panaitescu: Bineinteles ca era, ce intrebare. Tineri tati de familie, 35 plus, cu trei copii in medie. Facem spoturi degeaba aici de patru ani sau ce?!
IQads: Din toate stirile pe care le-am citit, singura diferenta dintre targetul Logan si targetul Sandero e de sex: Logan pentru baietei, Sandero pentru fetite. Care e de fapt diferenta dintre publicurile tinta ale celor doua masini?
Roxana Panaitescu: Sex, baietei, fetite
ha, ce? Da, Sandero e foarte draguta dar asta nu o face automat o masina cosmo. E gandita pentru 25 smth - cupluri - care vor o masinuta fasneata aka care arata coolut si care face banii rezonabili pe care ii au de dat pe ea. Acestea fiind zise ma duc sa-mi iau una.
IQads: Atata timp cat o reclama e supertare pentru ce s-a facut in Romania vreodata in categoria respectiva, cat de mult conteaza ca in afara s-a mai facut?
Roxana Panaitescu: Sunt confuza, nu stiu daca sa spun "thank, thank you, far too kind" sau daca sa te intreb "adica ce vrei sa insinuezi????". Conteaza, normal, pentru copiat, jap, 2, mars la colt. Din cauza ta o sa am cosmaruri si cu invatatoarea mea sasoaica.
IQads: Ziceai tot in comunicat ca Sandero iti face "chef de joaca, de condus, de facut lucruri". Atunci mash-urile din oras cu Sandero de ce arata la fel de trist precum Casa Poporului?
Roxana Panaitescu: E una din feliile alea de paine care pica sistematic cu fata unsa cu unt in jos. Te culci integrat si 360 si te trezesti spot tv.
Comentarii
Daca o fac si altii de ce sa nu o facem si noi ... corect.
Sarcasmul e ok pentru a da un aer de "it's really OK", when it's really far from it.
Io zic sa stam mai putin pe forumuri si sa facem ceva mai multa treaba.
Dar de ce sa ne calmam? e ca si cum as nega ce am afirmat. Calmatul asta e un fel de "las' ca merge si asa", ei bine nu! Daca vreti sa mergem pe strazile lumii cu capul sus si sa fim mandri de ceva trebuie sa meritam acest statut. Se spune ca suntem tineri, avem resurse inepuizabile de informare si cultivare! Folositile! Cat despre agentiile de afara . . . e nevoie sa lucrezi mai intai intr-o agentie de afara si apoi putem discuta despre felul in care privesc ei originalitatea.
Sunt ok cu ideea ca joaca e un motiv foarte uzitat in lumea auto cand e vorba de spoturi dar pentru parlita asta de Dacia care oricum nu are o imagine prea buna era neaparat nevoie sa se copieze o idee, chiar nu a dat targetul nici un insight mai rasarit, ceva mai emotional mai conectat cu potentialul cumparator!?! Sa nu ne mai ascundem dupa degete, la ce aparat birocratic are contul de Dacia in grupul BBDO chiar nu s-a gasit nici o idee mai buna?
By the way - i drive clio
Mai mult, nu pare genul de atitudine care trece cu un somn bun. Si mai mult, ocupa functia de Group CD, adica are oficial girul al agentiei din care face parte.
Pacat de efortul sustinut al unor oameni din interiorul agentiei care spera sa transforme Graffiti in BBDO. E limpede ca au mai multe de curatat decat se asteptau.
PiS: Joaca n-are nicio treaba cu Sandero; parca-i o baba fardata care suge biberoane.
uitati-va la acela si apoi la spotul Wembley Dry Gin, rulat in ultimii 2-3 ani, mi se pare facut de Grey
nu stiu daca ar trebui sa judec o agentie dupa un spot, dar pot sa imi fac o parere despre o agentie in functie de calitatea oamenilor promovati in agentia aia
astea nu sunt raspunsuri degajate, sunt un morman de vorbe haotice rupte dintr-o conversatie pe canalul mirc emo17
nici nu stiu in ce fel sa varbesc despre intamplarea de mai sus (ca interviu sau discutie nu e)...
chiar nu e amuzant... chiar nu e...
AdCritics?! le-as zice mai degraba AdGroupies...
cum e posibil sa spui, de fapt sa gandesti asa:
"daca nu-mi trecea mie prin cap sa fac interviul asta cu tema si intrebarile astea, ei stateau linistiti in agentie si nu li se mai urca in cap nici un comentator"
pai asta e job-ul tau mai fata!
ai facut un interviu, ai pus niste intrebari decente si la iveala a iesit de partea cealalta un rahat. daca o agentie are rahat, job-ul tau e sa il scoti la iveala, nu sa iti faci griji ai provocat asta
As vrea sa scapam de sintagma asta idioata a "devoratorilor", reclame cu concept si executie de genul Sandero Play au rulat la noi, concept de play a folosit Nissan pentru Qashqai "designed to play with the city" mult mai exagerat iar executia cu masinutele care se ascund si se joaca cu mingea de fotbal a folosit-o inclusiv Ford cand facea spoturi in cadrul parteneriatului cu Champions League si exemplele difuzate in Romania pot continua!
Mi se pare normal sa criticam oameni "creativi" care nu-si bat capul sa dea ceva nou in ciuda tuturor restrictiilor, este job-ul lor, pentru asta sunt platiti, daca nu sunt capabili, altii mai buni desi nu prea mai sunt prin tara! Ne-am cam saturat de atitudini trendy-pop-star, de jumatate egleza, jumatate romana, de cuvinte mari si ternemi specifici publicitatii ca sa ascundem neintelegerea lor care se materializeaza in final in lucrari mediocre sau copiate, indiferent de ce agentie e vorba. E o vorba la romani "Prostul nu e prost destul daca nu e si fudul", ar trebuii sa ne mai amintim ocazional de axiomele astea populare si sa fim fuduli cand avem cu ce, dar cand n'ai cu cine . . .
Nu am o mare problema cu spotul ala, vad la TV multe la care-mi displace sa ma uit mai mult decat la asta.
Ce cred ca a generat aproape 30 de comentarii la subiectul asta, a fost surprins deja de primele comentarii: judecand dupa raspunsuri, persoana care raspunde pare sa fie aproape total lipsita de coerenta, aproape total lipsita de inteligenta, aproape total lipsita de competente si aproape total lipsita de bun simt. Iar in Romania, omul asta e seful unor oameni ca mine si ca voi.
PS: @davidsag
Pe aici mai sunt si schizofrenici, nu-ti consuma energia dezvoltand discutii cu ei, ca ametim cu totii ;-)
schizofrenici simpatici, am vrut sa zic :-)