Cea de-a treia editie a festivalului de publicitate neconventionala ADfel, singurul de acest fel de pe piata romaneasca, se va desfasura, in perioada 25-31 august, pe terasa La Motoare din Bucuresti, de data aceasta fara personajul fictiv Maximilian, dar cu aceeasi idee la baza: neconventionalul in comunicare functioneaza.
Codin Oraseanu, project manager ADfel, spune ca, pentru editia de anul acesta, temele principale de discutie vor fi cele dictate de platformele de comunicare ale brandurilor care participa la festival si implementeaza idei neconventionale de promovare.
"ADfel este un festival de publicitate neconventionala, care incearca sa trateze acest subiect sub toate aspectele importante ale fenomenului, fara sa se limiteze la o tema anume", spune Oraseanu.
Desi anul acesta dispare Maximilian, personajul fictiv care a fost motorul campaniei de promovare de anul trecut, el fiind prezentat ca vanzator de publicitate pe lumea cealalta, campania pentru editia din 2008 va fi un omagiu adus ideilor neconventionale.
"Maximilian este un personaj al unei campanii care a functionat foarte bine anul trecut si, credem noi, a constituit un exemplu de succes pentru cum se face o campanie neconventionala. A fost in spiritul festivalului. Anul acesta, conceptul este unul diferit, care transmite insa aceeasi idee de baza: neconventionalul in comunicare functioneaza".
Si anul acesta, ca si in cazul celor doua editii precedente, IQads, compania care organizeaza festivalul ADfel, lucreaza cu agentia Propaganda.
"Ei au inteles foarte repede spiritul festivalului si ceea ce incercam noi sa transmitem prin ADfel. Daca prima campanie a avut drept concept stereotipurile publicitatii conventionale puse la zid, iar cea de anul trecut s-a bazat pe un personaj controversat, cu potential viral - Maximilian -, in acest an, campania va aduce un omagiu publicitatii neconventionale", a spus Codin Oraseanu.
Evenimentul este finantat de brandurile care participa cu idei neconventionale pe perioada festivalului si asteapta in jur de 2.000 de participanti pe seara. "Pana nu tragem linie la finalul editiei, nu vom putea afla care e bilantul", a spus Oraseanu.
Potrivit acestuia, ADfel este, in acest moment, singurul festival care acorda atentie ideilor "iesite din comun", in ceea ce priveste creatia publicitara din Romania.
"Incercam sa demonstram mai multe lucruri cu acest eveniment. In primul rand, ca oamenii «smart» pot consuma publicitate ca produs de entertainment si ca publicitatea poate fi altfel decat intrusiva si enervanta. In al doilea rand, ca publicitatea neconventionala functioneaza. Din acest punct de vedere, credem ca festivalul este o oglinda destul de fidela a nivelului publicitatii neconventionale din Romania. Deci, mai e loc sa crestem", a explicat acesta.