Marti 15 iulie, IQads lanseaza a doua editie Grand Spoof, un concurs de parodii care pornesc de la reclame cunoscute atat pe piata romaneasca, cat si la nivel international. Inscrierile au loc intre 15 iulie - 4 august 2008 pe blogul ADfel, iar miza participarii este marele premiu de 1.000 de Euro.
Prin acest concurs, IQads propune comunitatii sale un execrcitiu creativ iesit din banal care precede festivalul de publicitate neconventionala ADfel 2008, ce va avea loc intre 25-31 august pe terasa La Motoare din Bucuresti. Primele 10 lucrari clasate in urma jurizarii vor constitui o proiectie anti-conventional in cadrul festivalului si vor face turul agentiilor de publicitate din Romania.
Juriul celei de-a doua editii Grand Spoof este format din 4 directori de creatie autohtoni si un reprezentant IQads, dupa cum urmeaza: Alexandru Dumitrescu, Associate Creative Director McCann Erickson, Alina Gavrila-Bortun, Managing Partner & Creative Director Gavrila&Asociatii, Claudiu Dobrita, Creative Director Grey Worldwide Romania, Costin Radu, Managing Director IQads si Liviu David, Creative Director Next Advertising.
Lucrarea castigatoare a primei editii se numeste "Acesta este adevarul" si a fost realizata de Cristian Serban. Acesta a facut referire la un spot electoral din Argentina - "This is the Truth" pentru a face reclama chiar persoanei sale in calitate de participant la Grand Spoof.
O alta lucrare inscrisa anul trecut, care a devenit clip viral in scurt timp, a fost parodia dupa o reclama la berea americana Budweiser. Spoof-ul realizat de Tudor Botezatu si colegii sai a inventat un brand romanesc de bere: Budai, care astazi este celebru, desi el nu exista in realitate.
"Grand Spoof a fost gandit ca o perioada de antrenament neconventional inainte de ADfel, astfel incat comunitatea IQads sa parcurga o etapa dedicata creativitatii alternative. Asteptam o participare mai mare fata de anul trecut, mai ales ca s-a creat un precedent care a aratat cat de entertaining pot fi anti-reclamele si cat de departe poate merge un astfel de experiment", a declarat Codin Oraseanu, Project Manager ADfel.
Ce este un spoof?
Un spoof este reclama parodica care face referire la o alta reclama, folosindu-se de notorietatea ei pentru a servi unei alte marci, adesea inventate, sau pentru a realiza o simpla parodie, neasociata niciunui alt brand. Cu toate acestea, spoof-ul nu este o reclama comparativa, ilegala in Romania, sau plagiat, ci foloseste elementele dintr-o reclama cunoscuta pentru a le reinterpreta si pentru a crea un nou sens.
Despre ADfel
ADfel este primul festival de publicitate neconventionala din Romania, organizat de IQads si 24-FUN. Ajuns la a treia editie in 2008, evenimentul isi propune ca in fiecare an, timp de o saptamana, sa promoveze gandirea alternativa in publicitate si metodele neconventionale prin care brandurile isi comunica mesajele catre consumatori. Pe langa ideile neconventionale implementate in spatiul terasei, festivalul contine o serie de workshop-uri si conferinte dedicate subiectului, concursuri de creativitate, iar incepand cu acest an va reuni intr-o expozitie speciala cateva dintre cele mai bune executii neconventionale realizate de agentii de publicitate locale.
Despre IQads
IQads este cea mai importanta platforma care aduce impreuna comunitatea pasionatilor de publicitate, fie ei profesionisti respectati ai domeniului, fie simpli admiratori ai fenomenului publicitar. Avand o audienta de 150.000-200.000 de vizitatori unici lunar, IQads ofera continut editorial sub forma stirilor, analizelor sau interviurilor, atat in format text, cat si sub forma video. De asemenea, departamentul de proiecte IQads dezvolta in prezent o serie de evenimente dedicate publicitatii precum ADfel, AdBreak, ADidea (concursuri de creatie), AdPlay, BestAds sau Cupa Agentiilor la Fotbal.