Parking Stripe, un alt mijloc neconventional de publicitate in Romania

Interviu cu Carmen Toma, General Manager M&C Global

Un mijloc inovativ de promovare a fost adus in Romania de M&C Global, o companie recent infiintata in cadrul grupului Global: publicitatea plasata pe benzile care separa locurile de parcare. Parking Stripe este un mediu de comunicare nemaiexplorat pana acum in Romania, conceptul apartinand companiei Parking Stripe Advertising din Denver (SUA). Carmen Toma, General Manager M&C Global, mi-a dat mai multe informatii despre implementarea proiectului Parking Stripe in Romania.

IQads: Povesteste-ne putin despre M&C Global. Cu ce se ocupa?
Carmen Toma: E o poveste lunga. M&C Global face parte dintr-un grup, este cea mai recenta companie infiintata in grupul Global. Grupul are o agentie de publicitate full service, Power On pe numele ei, o alta agentie care are ca scop principal marketingul politic, Up Town Communications, M&C Global care se ocupa cu innovative media si productie de televiziune, spoturi, si doua ONG-uri. Cam asta inseamna grupul Global in momentul asta. Cum iti spuneam, M&C este cea mai recent infiintata firma.

IQads: Cand s-a infiintat?
Carmen Toma: M&C exista de acum doua luni, a debutat cu contractul "Parking Stripe", tocmai pentru ca asta a fost obiectivul infiintarii ei - media inovativa. M&C Global este distribuitorul exclusiv pentru Parking Stripe pentru un an de zile. Parking Stripe e un concept, un produs pe care M&C Global l-a adus in Romania si in Europa de Est, sunt niste benzi adezive care se pun in parcari. Acest concept este foarte dezvoltat afara.

IQads: A existat la noi un proiect asemanator "Parking Stripe"?
Carmen Toma: Nu s-a mai facut niciodata un proiect asemanator in Romania, in parcarile de la noi exista doar benzile albe trasate cu vopsea.

IQads: A inceput deja implementarea benzilor adezive in parcari?
Carmen Toma: Nu a inceput implementarea, am semnat contractul cu Parking Stripe in mai, la foarte scurt timp de la infiintarea M&C Global. Practic, atunci a fost adus conceptul in Romania.

IQads: Si cand o sa vedem primele benzi cu publicitate in parcari?
Carmen Toma: Primele benzi vor putea fi vazute la evenimentul de lansare. Noi ne gandim ca prima campanie de Parking Stripe implementata, pentru primul client, sa demareze cu voi alaturi, adica reprezentantii mass-media vor fi invitati sa vada in premiera cum arata acest concept.

IQads: Aveti deja contracte cu branduri care isi vor pune mesajul publicitar pe benzile din parcari?
Carmen Toma: O banda inseamna un mesaj publicitar, inseamna o alta forma de publicitate decat cele binecunoscute. Prin urmare, exista cam aceeasi formula, mergi la client si ii explici ca ai o alta formula de publicitate. Clientii pe care ii avem in portofoliul agentiei Power On au primit, de doua luni incoace, informatia ca pot sa dezvolte mesaje si pe alte cai.

IQads: Deci va axati, in principal, pe clientii pe care deja ii aveti.
Carmen Toma: Da, pe clientii pe care ii avem si pe care ii targetam, deja avem un portofoliu nou.

IQads: Va alegeti clientii dupa anumite caracteristici? De exemplu, va adresati in special brandurilor de masini, avand in vedere locatia (parcarile auto) sau luati in calcul orice fel de brand?
Carmen Toma: Viziunea asupra clientilor este overall. In momentul in care ii prezinti conceptul unui client, exista doua conditii sine qua non: personajul cu pricina trebuie sa fie open minded ca sa inteleaga ce e cu Parking Stripe si sa aiba un buget corespunzator. Nu pentru ca Parking Stripe ar costa mai mult decat celelalte forme de publicitate deja existente, ci pentru ca cel care isi da acordul pe un buget trebuie sa aiba suficienta deschidere incat sa accepte aceasta noua forma de publicitate.

IQads: Ne poti da niste sume, cam cat costa o campanie de acest gen?
Carmen Toma: Nu este o campanie. E o forma integrata intr-o campanie a clientului. Iti dau un exemplu: clientul X vrea sa faca o campanie publicitara la lapte batut si vrea sa-si vada mesajul peste tot. El se adreseaza unei agentii si aceasta ii prezinta formulele de promovare. Parking Stripe este una dintre aceste formule, este o propunere integrata in campania propriu-zisa.

IQads: Aveti un contract cu administratorii de parcari?
Carmen Toma: Cam asta e circuitul. Intai am adus proiectul Parking Stripe in Romania, dupa care treaba noastra este sa stabilim o relatie contractuala extrem de transparenta cu detinatorii parcarilor din Bucuresti, in prima faza, si in doua luni speram sa mergem cu povestea asta in toata tara, in orasele importante. Pe urma le facem oferta clientilor, asta este motivul pentru care nu ati vazut deocamdata benzile.

IQads: Ce orase din tara vizati pentru proiectul Parking Stripe?
Carmen Toma: Cluj, Timisoara, Iasi, Constanta. Le-am ales pe acestea pentru ca e foarte important numarul de parcari si starea parcarilor cu pricina si mai ales sa aiba peste 100 de locuri de parcare.

IQads: Din ce material sunt produse benzile?
Carmen Toma: Benzile sunt facute dintr-un material gumil, antiderapant, sunt foarte rezistente.

IQads: Au un termen de valabilitate, in cat timp se sterg?
Carmen Toma: Nu se sterg, sunt concepute in asa fel incat sa nu se deterioreze asa repede. Banda ramane o luna de zile, maxim doua, asa se planifica. Este un material care se poate folosi in mai multe feluri, fie in parcari, fie pe banda scarilor rulante din mall-uri, deci expunerea e mai mare.

IQads: Ce alte medii neconventionale mai vizati?
Carmen Toma: O sa le vedeti, in septembrie, cel mai tarziu in octombrie, o sa vedeti ceva foarte nou pe piata de reviste din Romania, sa zicem, precum si alte forme de mobilier urban. Ceea ce ne propunem noi este sa ii aducem rezultate clientului cu un buget cat mai mic. Si e important sa ii oferim o alternativa la publicitatea tv care e, in mare parte, la fel. De ce sa te uiti la o pauza de publicitate? Eu am facut testul asta, o saptamana m-am uitat pe toate pauzele de publicitate si nu m-am ales cu nimic. Nu m-a incitat deloc, nici macar sa ma duc sa cumpar o data, atentie, dupa o saptamana. A devenit foarte batranicioasa formula asta.

IQads: Aveti in plan si proiecte neconventionale pentru mediul online?
Carmen Toma: O sa avem la un moment dat in M&C Global si un departament de web, insa nu e o prioritate, nu o sa se intample in urmatoarele luni.

IQads: Cum vezi piata de publicitate din Romania?
Carmen Toma: Cred ca piata de publicitate este singura realmente concurentiala din Romania. Fluctuatia de personal spune mult despre piata de publicitate, salariile din domeniul asta, de asemenea.

IQads: Cum colaborati voi in cadrul companiei?
Carmen Toma: Atat eu, cat si Davide (Davide Strinna, Managing Director Power On, n. red) ne-am dorit ca oamenii cu care lucram sa fie dedicati si sa se simta OK, sa nu resimta corvoada aia, "Ma duc la serviciu". Fiind o agentie de publicitate, ar trebui sa existe elan, creatie, zvac. Asta e motivul pentru care incercam sa conturam o echipa omogena, sa fim prieteni.

IQads: Care este relatia intre agentiile companiei Global (Power On, M&C Global, Uptown Communications)?
Carmen Toma: Agentiile Global colaboreaza in cadrul proiectelor, adica in momentul in care vine un brief, toate aceste agentii incearca sa-i prezinte clientului optiunile cele mai bune, astfel incat clientul sa fie multumit. Juridic, am ales noi formula asta, in virtutea faptului ca tot capitalul este exclusiv privat si exclusiv romanesc, nu exista niciun finantator din afara.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related