Cand evita metodele traditionale, brandurile pot fi la fel de distractive precum filmele si concertele, isi propune sa demonstreze cea de-a treia editie a Festivalului ADfel.
"Publicitatea neconventionala nu trateaza consumatorii de sus, ii face sa gandeasca si sa se implice in universul brandurilor, si astfel reuseste sa se faca observata, sa se distinga de restul mesajelor de advertising care bombardeaza constant oamenii", subliniaza pentru Cotidianul Costin Radu, managing director IQads, care organizeaza Festivalul ADfel, in colaborare cu ,,24 FUN''.
In ultimul timp, neconventionalul in advertising a ajuns sa insemne lift si toalete. Cei de la IQads vor sa arate insa ca a evita traditionalele canale tv si radio inseamna mult mai mult. Mai ieftin decat publicitatea obisnuita, bazat pe gasirea de noi mijloace de comunicare si pe folosirea celor traditionale in moduri inedite, neconventionalul nu este insa numai lapte si miere, atrage atentia Costin Radu, mai ales din perspectiva companiilor care vor sa aiba o evidenta stricta a fiecarui banut cheltuit in scopuri publicitare.
"Eficienta neconventionalului e mai dificil de masurat, e mai greu sa apreciezi cate persoane ai atins cu un anumit demers, insa exista exceptii si aici", a spus directorul IQads. Un exemplu ar fi evenimentul Fanta, desfasurat la ADfel 2007, cand toti participantii au putut lua parte la o spanzuratoare prin SMS. "Am putut cuantifica impactul ideii, in functie de numarul mesajelor care au fost trimise", a explicat Costin Radu.
Editia a treia ADfel se va desfasura intre 25 si 31 august, pe terasa La Motoare, situata deasupra Teatrului National. Pe langa evenimentele neconventionale care vor fi puse in scena de diferite branduri, participantii isi vor putea clati ochii cu o expozitie a campaniilor BTL realizate de catre agentiile romanesti de publicitate, la sfarsitul lui 2007 si inceputul lui 2008.
Pe langa Fanta, printre brandurile care au decis anul trecut sa ia parte la festival s-au numarat ONG Salvati Delta - AC, care a pus pe picioare o prezentare de moda cu haine reciclabile, Nutline, care a "destresat" participantii prin activitati de percutie, meciuri de fusbal si sedinte de pescuit la minipiscina, si Muzeul ,,Grigore Antipa'', care a transformat sagetile de darts in sulite si a reprofilat-o pe liftiera de la Teatrul National din creatoare de goblenuri in fauritoare de scuturi. In plus, Supradyn i-a provocat pe cei energici sa indoaie o hartie de cel putin opt ori, iar Durex s-a ocupat de un altfel de energie, starnindu-le imaginatia participantilor prin sugerarea unor pozitii sexuale neobisnuite.