Schimbari la BBDO: Nora Marcovici si Dan Moraru vorbesc despre cum se construieste o echipa de profesionisti

Interviu cu Nora Marcovici, CEO BBDO Group Romania si Dan Moraru, Actionar BBDO Group Romania

Din luna iunie a acestui an, Nora Marcovici a preluat conducerea Grupului BBDO, in calitate de CEO. Alaturi de Dan Moraru, Nora ne explica ce a insemnat venirea ei in BBDO, ce efect au avut schimbarile din ultima vreme in structura Grupului si cum s-au reatribuit sarcinile in business-ul BBDO dupa plecarea lui Cristian Mucichescu, a lui Razvan Varabiescu si a Catalinei Cernica.

IQads: Desi ati avut succese in business pe piata media, nu ati fost extrem de vizibila in presa din domeniu. De ce ati intrat in "silentio stampa"?
Nora Marcovici: Sunt mai mult genul de persoana care tace si face, poate si de aceea nu am urmarit si nu voi urmari niciodata o vizibilitate "construita". Recunosc ca pe parcursul anilor, am urmarit sa comunic mai mult despre business si mai putin despre mine ca persoana. Cred ca tine de firea fiecaruia, insa raman la principiul ca cel mai bine despre o persoana vorbesc faptele.

IQads: Timp de 16 ani ati activat in business-ul "furnizorilor de audiente", e drept, in stransa legatura cu piata de publicitate. Acum ati trecut de partea cealalta. Cat de mult difera conducerea acestor business-uri?
Nora Marcovici: Ca sa fim mai clari, mi-am inceput traseul profesional in geologie, dupa care, timp de sase ani, am fost in piata de publicitate, si abia apoi am trecut in media. Iata-ma din nou in publicitate dupa zece ani de media... Ca si business, managementul companiilor este similar, pentru ca urmareste indeplinirea unor obiective setate de proprietari/actionari. Ca si mod de a implementa strategia, difera, in mod firesc. Insa pot spune ca sunt cateva lucruri comune: oamenii, profesionalismul - sunt la fel de importante si apreciate in ambele business-uri. Dupa ce ma voi fi acomodat, va voi putea raspunde mai pe larg la aceasta intrebare, insa la acest moment, aceasta este prima mea impresie...

IQads: De care dintre brandurile media (PrimaTv, KissFm, MagicFm, KissTv) ati fost cel mai atasata?
Nora Marcovici: Este o intrebare grea pentru mine, pentru ca raspunsul este "de toate": le-am dezvoltat pe toate, am crezut in toate. Spun ca e o intrebare grea, la fel de grea de exemplu ca intrebarea "pe care dintre copii il iubesti mai mult" :).

IQads: Care este motivul pentru care KissTv a fost asociat diviziei radio si nu diviziei tv?
Nora Marcovici: Translatarea pe tv a unui brand puternic de radio si managerierea lor in tandem este cel mai eficient model de business si rezultatele obtinute de noi au demonstrat aceasta teorie din plin.

Despre prezent:

IQads: Cat de implicat este Cristian Burci in business-ul grupului BBDO Romania si in stabilirea directiilor de dezvoltare?
Nora Marcovici: Cristian Burci este actionar in cadrul Grupului BBDO Romania. Partea executiva si operationala este asigurata de boardul BBDO Romania. O parte din acest board, precum Dan Moraru, sunt si actionari, ceea ce inseamna si mai multa coerenta si focus. Boardul BBDO este format din Diana Tobosaru, Gabriela Enescu, Dan Moraru, Ruxandra Voda si subsemnata.

IQads: Cat de mult influenteaza grupul Omnicom strategia de dezvoltare a grupului in Romania?
Dan Moraru: Faptul ca BBDO Romania face parte din unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare la nivel mondial reprezinta un atu incontestabil, in special daca ne referim la infuzia de know-how pe care o ofera o retea internationala - cu atat mai mult cu cat vorbim despre grupul Omicom si de reteaua BBDO Worldwide - cea mai premiata retea internationala de publicitate din ultimii ani. Este o resursa fantastica pe care BBDO Romania o are la dispozitie, care se adauga resurselor interne ale grupului si care impreuna fac din BBDO Romania un major player al acestei industrii.

Strategia de dezvoltare a grupului BBDO Romania este dictata, asa cum este si firesc, de caracteristicile pietei romanesti si este stabilita in functie de evolutia si tendintele ei. Atata timp cat activam pe aceasta piata este absolut normal sa ne raportam la ea in momentul in care abordam anumite decizii strategice.

IQads: Care este structura actuala a grupului BBDO Romania si pe care dintre aceste companii veti miza in dezvoltare?
Dan Moraru: Din Grupul BBDO Romania fac parte: Graffiti BBDO - agentie de servicii integrate de brand management, communication planning, creatie, productie; Pleon Graffiti - divizia de PR a Graffiti BBDO furnizeaza servicii de corporate PR, brand PR, managementul situatiilor de criza, servicii de comunicare pentru managementul schimbarii si public affairs; Media Direction - agentie de media care livreaza clientilor sai servicii integrate de media - buying, planning, strategie, research; Proximity - agentie de direct & relationship marketing si interactive.

Toate dintre cele patru agentii ale grupului au aportul lor la dezvoltarea generala a businessului BBDO Romania. Suntem focusati pe eficientizarea si dezvoltarea proceselor la nivel de grup si punem un accent deosebit pe sinergiile grupului, care joaca un rol foarte important in consolidarea acestui business.

IQads: Care este statutul companiilor Carlo Production, Prospero si Global Media fata de Grupul BBDO?
Dan Moraru: Grupul BBDO Romania colaboreaza cu cele trei companii amintite daca si cand este cazul. Acestea sunt agentii care, in functie de serviciile oferite, colaboreaza cu agentia din grup care dezvolta proiecte in care poate colabora cu agentiile amintite. Acest lucru se refera mai ales la Carlo Production, producator video sau Prospero, care are o competenta puternica de BTL.

IQads: Din comunicatul de presa nu s-au inteles exact motivele despartirii de Razvan Varabiescu. Puteti detalia?
Dan Moraru: Ca sa largim putin contextul, pentru a se intelege clar lucrurile: schimbarile din ultimul an sunt schimbari prin care mai mult sau mai putin trece orice companie la anumite perioade de timp. In mod concret, daca ne referim la Cristian Mucichescu si Razvan Varabiescu de la Media Direction, despartirile au fost de comun acord. Fiecare dintre ei a decis sa urmeze un traseu diferit de Media Direction. Daca ne referim la Catalina Cernica, la fel - Catalina a decis sa urmeze un MBA in afara tarii. In mod normal si firesc, am asigurat resursele necesare astfel incat sa oferim aceeasi baza de functionare ca si pana acum. Tot la fel, in mod firesc, asa cum am facut intotdeauna, ne-am reimpartit rolurile si atributiile.

Daca ne referim la venirea Norei, din exterior se poate interpreta numirea unui nou CEO ca urmare a unor neperformante ale fostului CEO. Oricat se poate specula pe acest subiect, adevarul (si cifrele pe ultimii trei ani pot dovedi asta) este ca deciziile de a aduce un nou suflu grupului vizeaza DEZVOLTAREA si nu corectia. Corectiile au avut loc si vor avea loc in permanenta si nu tin de cine e CEO. Mai specific, in ceea ce ma priveste, timp de 2 ani am condus Grupul BBDO cu obiectivele de a-i forma si intari structura, de a creste nivelul profesionalismului si al profitabilitatii, de a intari si dezvolta relatiile cu clientii. Toti cei care ma cunosc stiu ca nu sunt genul care face bilanturi in public; cei care trebuie sa stie si sunt in masura sa aprecieze stiu realitatile si si-au format demult aprecierile.

Venirea Norei reprezinta un pas in materializarea viziunii si directiei de viitor creionate de majoritatea larga a actionariatului. Ca actionar si manager in cadrul Grupului, mi-am focalizat intotdeauna resursele spre obiectivele prioritare, acelasi lucru il fac si acum, contribuind la o constructie care va asigura pentru Graffiti drumul de dezvoltare si succes pentru urmatorii ani.

Indiferent de cine are mandatul de CEO, o buna organizare si un bun management va fi focusul acestui Grup. Pentru ca acestea sunt premisele care asigura niste servicii de calitate pentru clientii nostri. Obiectivul nostru nr. 1. Fiecare este liber sa comenteze si sa concluzioneze cum doreste, insa daca noi am luat decizia de a ne reimparti rolurile, am facut-o pentru a asigura o baza in continua evolutie si dezvoltare pentru clientii nostri.

Despre viitor:

IQads: Ati declarat ca unul dintre obiectivele Dvs consta in "diversificarea serviciilor catre clienti, precum si adaugarea unor noi arii de expertiza in portofoliul Grupului". Despre ce servicii este vorba? Presupune acest lucru si infiintarea unor noi companii specializate?
Nora Marcovici: Obiectivul nostru este sa dezvoltam aria de expertiza a grupului si sa-i aducem noi capabilitati. Daca aceasta va presupune sa infiintam noi companii specializate, cu siguranta o vom face.

IQads: Care sunt ceilalti oamenii cu care veti lucrati direct in gestionarea business-urilor grupului?
Nora Marcovici: Structura actuala de management a grupului BBDO este una bine conturata, formata din profesionisti deosebit de valorosi. Si aceasta genereaza, fara indoiala, valoare adaugata businessului BBDO. Daca doriti nume concrete, va putem da lista echipele de management pentru fiecare agentie in parte.

IQads: Veti lucra direct cu Nicoleta Padure, care a preluat functia de Managing Director in cadrul diviziei de media a grupului. Care sunt obiectivele urmarite?
Nora Marcovici: Nicoleta Padure este in continuare General Manager al Cupon Pro, agentie de trade marketing si in-store media, si a preluat in paralel si atributiile lui Razvan Varabiescu in cadrul Media Direction. Vom lucra impreuna, evident, alaturi de echipa de management a Media Direction care este formata din oameni extrem de valorosi, profesionisti in adevaratul sens al cuvantului. Cred ca in acest moment putem spune fara niciun fel de retinere ca Media Direction este agentia care aduna cei mai multi profesionisti de pe piata de media din Romania. Si as da doar cateva exemple: Ruxandra Stefan - Client Service Director, Cosmin Cojocaru - Head of Planning & Research sau Mihai Visan - Client Service Director. Toti acestia sunt specialisti care au o foarte buna cunoastere a pietei si, mai mult decat atat, care s-au impus ca adevarati parteneri in relatia pe care au dezvoltat-o de-a lungul timpului cu clientii. Si cred ca, in definitiv, acesta este unul dintre lucrurile care conteaza. Impreuna vom continua strategia de dezvoltare a Media Direction.

IQads: Ce procent din business-ul grupului este generat de clientii de retea si cat din cei din afara retelei?
Dan Moraru: Aproximativ 35% din clientii grupului vin din reteaua internationala.

IQads: Veti avea in vedere pentru new business si clientii locali?
Nora Marcovici: Sigur ca da. Suntem atenti la toate provocarile pe care ni le ofera piata si dorim sa largim aria de expertiza pe care o acopera BBDO Romania si catre domenii noi.

IQads: Pe ce pozitie in top 5 vedeti Grupul BBDO peste 3 ani?
Nora Marcovici: Cu siguranta in topul primilor doi jucatori din industrie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related