Daca publicitatea ar fi o minge, entuziasmul ar fi aerul care o tine umflata. Daca in primavara-vara lui 2008, mai toate campaniile s-au legat de participarea Romaniei la Euro 2008, putini sunt advertiserii care au luat in calcul si eventualitati mai putin vesele. Parca dinadins s-a evitat ipoteza - in fond, cea mai realista - ca nationala Romaniei sa fie eliminata inca din faza grupelor...
Asa se face ca, in clipele cele mai amare, in zilele cele mai triste, ne trezim inoportunati de aceleasi evocari glorioase ale "baietilor nostri", cu aceleasi indemnuri triumfale, concepute parca pentru campionii absoluti ai universului! La tot pasul, dam de cate un tricolor cu zambet de plastic si mingea in suspensie deasupra genunchiului; sau de cate o scena de familie topaind cu pretext microbistic pentru absolut orice tasti-basti care se poate cumpara cu bani. Un zapping lejer si armate intregi de microbisti navalesc peste tine, silindu-te sa te bucuri, sa-ti impartasesti emotiile si, in ultima instanta, sa iti dai banii cu un plus de frenezie! Pentru ca pasamite "asa se face de Euro" - Chiar si atunci cand nationala a fost eliminata? Chiar si atunci cand vehiculul favorit al transporturilor noastre emotionale tocmai a fost retras la depou? Sa strigam gol, chiar si atunci cand gol nu am prea dat, ci dimpotriva?
Comentarii