"Creative rumble" la DRAFTFCB

Interviu cu Marc Modesto, CEO DRAFTFCB Chicago si Jonathan Harries, Worldwide Creative Director DRAFTFCB

Pe cei doi guru din managementul DRAFTFCB i-am intalnit la Sibiu, unde au venit pentru o reuniune internationala a filialelor companiei. Am folosit posibilitatea pentru a-i intreba care sunt schimbarile interne ale agentiei dupa fuziunea dintre Draft si FCB, finalizata anul trecut, si pentru a afla cum percep ei agentia din Romania.

IQads: Cum s-a concretizat fuziunea intre DRAFT si FCB?
Marc Modesto: Pot sa va spun mai multe despre filiala din Chicago, pentru ca sunt CEO-ul filialei de-acolo si detin mai multe informatii despre asta. Fuziunea a fost de foarte bun augur pentru ambele entitati pentru ca vorbim despre doua organizatii complementare, care au decis sa se uneasca. FCB era o agentie mai degraba generalista, iar Draft era mai mult bellow the line, in special servicii in Direct Marketing. Deci, cand cele doua organizatii au decis sa se uneasca, a fost o miscare inteligenta, care urma sa completeze serviciile in care fiecare dintre agentii era specializata initial asa ca, puse impreuna, Draft si FCB au dat zece servicii diferite care sa satisfaca orice nevoie a clientului. In final, cel mai important este faptul ca acum suntem o companie mult mai puternica din punct de vedere financiar, ne-am dublat cifra de afaceri. Cred ca si in celelalte state ale lumii unde Draft si FCB s-au unit lucrurile au stat cam la fel, pentru ca nu ne pasa din ce directie vin ideile, de la care jumatate. Suntem multumiti ca le putem pune in aplicare.

IQads: Cat de importanta este filiala din Romania pentru business-ul global, cat de mare este in termeni de cifra de afaceri?
Marc Modesto: Ceea ce pot spune este ca il cunosc pe Bogdan de 12 ani, de cand am inceput sa lucram pe contul S.C. Johnson, in 1995. Bogdan a fost intotdeauna pentru noi un partener remarcabil si biroul de aici a crescut foarte mult, mai ales in ultimii ani, iar Johnson a crescut si el foarte mult pe piata. Filiala din Romania este agresivo-progresista si lucram foarte bine impreuna. Nu este pentru prima data cand tinem in Romania intalniri importante. Presedintele SC Johnson pe Europa a fost aici, la aceasta intalnire. Exista un mare nivel de incredere si un parteneriat viabil intre DRAFTFCB Bucuresti si celelalte filiale pe de o parte, si clientii nostri pe de alta parte.

IQads: Puteti face o comparatie intre biroul DRAFTFCB din Romania si celelalte existente in regiune?
Marc Modesto: Cred ca biroul din Romania a evoluat foarte rapid in termeni de business si nu numai. In regiune mai avem o singura filiala, in Polonia, care are, de asemenea, o crestere a business-ului. Dar datorita spiritului antreprenorial al lui Bogdan si datorita dorintei sale de a fi unul dintre jucatorii importanti din piata, cred ca este un pic mai avansat decat celelalte filiale pe care le avem in zona. Incercam sa facem toate lucrurile la timpul lor, iar pietele care sunt prioritare pentru noi in Europa ar fi Franta, Anglia, Italia - mai intai pietele mari si apoi celelalte. Dar cred ca Bogdan are avantajul, aici, in Romania, de a se folosi exact cum trebuie de resursele pe care le avem la nivel global.

IQads: Referindu-ne la new business, care ar fi clientii pe care vreti sa-i atrageti la DRAFTFCB?
Jonathan Harries: Nu cred ca as putea nominaliza in acest moment. Pot spune, in schimb, ca ceea ce avem de oferit este o combinatie intre creativitate si spirit practic si acesta a fost si scopul fuziunii dintre cele doua organizatii. Evident, ceea ce cautam si ceea ce asteapta si clientii este combinatia intre pragmatism si creativitate. Adica, advertising-ul este o investitie si trebuie sa primesti inapoi ce ai investit. A fost o perioada cand oamenii nu intelegeau care sunt beneficiile advertising-ului, dar acum inteleg si acesta este genul de clienti pe care-l cautam. Ar fi imposibil sa va dau niste exemple clare, evident ca avem niste clienti foarte mari la nivel global, dar cine poate spune ce va aparea? Am accepta orice cont care este in acord cu principiile noastre, cu modul in care vedem noi munca pe care o facem si avantajele care deriva pentru clientii nostri.

IQads: Ca Worldwide Creative Director al DRAFTFCB ce actiuni clare aveti pentru coordonarea muncii de creatie a fiecarei tari in care aveti o filiala? Care sunt liniile de creatie pe care le trageti si pe care le urmeaza fiecare agentie?
Jonathan Harries: Cred ca ceea ce facem cel mai bine - pentru ca nu avem atat de multi clienti internationali sau globali - este sa lasam birourile pe care le avem sa lucreze independent, in functie de specificul local sau regional. Cum majoritatea business-ului vine de la nivel local, este important ca, din punct de vedere creativ, sa ne bazam pe talentul de acolo si sa ne concentram sa transformam munca pe care o fac in avantajul nostru. Unul dintre punctele noastre forte, ca organizatie, este ceea ce numim 'creative rumble', un concept pe care l-am introdus in advertising si daca vrem sa coordonam talentul creativ, noi credem ca aceasta este cea mai buna modalitate.

IQads: Mi-ati putea explica mai pe larg ce inseamna acest «creative rumble»?
Jonathan Harries: Conceptul de «creative rumble» inseamna, mai concret, ca mergem in retea si cautam cei mai buni oameni la nivel local si ii alegem pentru a participa la un pitch international, global sau chiar si la unul local. Ii incurajam sa isi expuna perspectiva creativa si pentru ca nu sunt oameni obisnuiti sa lucreze pe conturi globale, masive, ne bazam pe prospetimea ideilor cu care vin. Atat pentru ei, cat si pentru noi, este o mare provocare creativa. Vrem sa avem intotdeauna perspective diferite, noi, inovative, pe conturile mari pe care le avem, asa ca organizam aceasta competitie interna de creatie. Nu ne place sa verificam si sa dam directii in munca pe care o fac filialele noastre - ar fi complet arogant din partea noastra, pentru ca majoritatea muncii se face pe conturi locale si avem incredere ca exista oameni care sa aiba toate informatiile si care stiu ce trebuie sa faca pentru conturile lor.

IQads: Simtiti ca sunt schimbari la nivel creativ dupa fuziunea intre DRAFT si FCB ?
Jonathan Harries: Cred ca toata perspectiva creativa s-a schimbat pentru ca, in timp ce inainte aveam specialisti care lucrau pe lucruri foarte specifice, acum ne-am schimbam un pic focusul si vrem oameni care pot livra idei, servicii complete. Si acele idei pot fi exprimate prin orice metoda si pe orice tip de canal, pentru ca ne-am diversificat mult serviciile. Oamenii nu mai sunt atat de concentrati pe TV sau radio sau internet, ei vor acele idei care le vor vinde produsul, iar noi credem ca suntem capabili sa le oferim acest lucru, indiferent care este calea pe care o vor adopta.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


FCB Bucharest

Cu o istorie si o experienta de peste 140 de ani in domeniul comunicarii, reteaua globala FCB include 150 de agentii in 90 de tari, avand peste 8.000 de angajati si este parte a Interpublic Group of Companies. In... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related