Surpriza. Insa ceea ce nu pot sa va zic precis este de cand. In orice caz, nu doar de cu o zi inainte. Si nici macar cu o saptamana. Si a fost mult inainte sa vedem cifrele - si inainte sa aflam ca pentru prima data produsul a devenit lider si in segmentul value (in volum era de mult).
Daca ma gandesc, cred ca prima data cand am stiut a fost atunci cand campania a fost gata - acum mai bine de un an.
Sigur, n-am stiut ce Effie va fi, pentru ca nu stiam cu cine va concura. Oricum, intamplarea a facut ca unul dintre concurentii nostri puternici din categorie sa fim tot noi - dar juriul s-o fi gandit ca ne e greu sa urcam de doua ori pe scena intr-un interval asa scurt.
Ba nu!!! Mi-am propus sa nu fiu ironic si pe buna dreptate: Effie-urile nu sunt, in fond, decat o confirmare a unor cifre si evidente. Iar daca putina subiectivitate intervine in tot procesul, asta e! Oameni suntem Nu omoara pe nimeni daca nu castiga un premiu de publicitate, nu?
Sau poate ca da, atunci cand intregul tau an se invarte in jurul a doua-trei date de prin primavara. Dar ce poti face cand nu te intereseaza asta?
Poti sa privesti amuzat cum in perioada asta se revarsa toata bila si veninul din cativa reprezentanti ai unor mixuri letale precum napalmul: BDA-urile balcanice. Exact aceleasi BDA-uri care au facut in anul precedent sau curent niste scamatorii halucinante numai si numai pentru cateva zeci de secunde cu reflectoarele in fata, multe interviuri dupa si cateva adaugiri la niste blog-uri inepte. Si poti sa astepti momentul in care clientii lor vor incepe sa realizeze ca toate aceste exhibitii si scandaluri nu le slujesc deloc interesele, ba chiar sunt adesea contrare.
Si sa multumesti lui Dumnezeu pentru niste clienti admirabili, sa continui sa-ti faci treaba si sa te bucuri impreuna cu ei tot timpul anului la sfarsitul sau inceputul unei campanii oneste si eficiente.
Si sa-ti spui precum Ray Kinsella in Field of Dreams: "If you build it, they will come "