Draga Felix,
Imi pare rau ca in relatia dintre noi a intervenit aceasta controversa legata de premiile Effie. Dar, ca director de creatie, consider ca este responsabilitatea mea fata de oamenii pe care ii indrum sa ma sesizez atunci cand paternitatea unei idei este insusita de altcineva. Am vazut raspunsul tau in presa si cred ca ai reactionat emotional, fara sa ajungi la fondul problemei.
Mi-am dat seama ca totul se reduce la trei intrebari foarte simple, si m-am gandit sa ti le pun direct, pe puncte, ca sa nu mai intervina emotiile asociate firesc unui asemenea subiect:
1. Prima este referitoare la generatorul campaniei Timisoreana si suna cam asa. Este GMP autorul conceptului original si al strategiei Timisoreana? Un simplu da sau nu ar lamuri perfect problema.
2. A doua intrebare se refera la atribuirea meritelor pentru campania respectiva si este si mai simpla: dupa urcarea pe scena si pupaturile de rigoare, cine a luat premiile Effie acasa? Si cine a fost creditat in intreaga presa pentru cele trei premii? GMP sau Lowe?
3. Si a treia intrebare. Timisoreana a inceput sa lucreze cu Lowe in 2005, cand brandul era pe locul 6 in piata. Cand GMP a preluat contul in 2007, marca era deja pe locul 1. Este fair-play ca GMP sa fie creditata ca autor principal al acestui succes? Din nou, un raspuns simplu ar fi de ajuns: da sau nu?
Stiu ca am fost acuzat de frustrare, persecutarea agentiilor mici, de lipsa de fair-play, tulburarea linistii in industrie si chiar de lipsa de patriotism. Dar atentie, draga Felix, aici nu este vorba de victime, emotii, frustrari, agentii mici sau mari, nationale sau multinationale.
Ci pur si simplu despre a cui era ideea de la Timisoreana. Punct.
Astept raspunsul tau simplu si direct de manager al GMP.
Nu retorica de presedinte al IAA.
Cu stima,
Adrian Botan
Deputy Managing Director
Creative Director CEE
McCann Erickson
Comentarii
Si de ce nu au facut contestatii "pierzatorii de drept" ai acestei "nedreptati" (ma refer aici la Lowe)?! Si de ce avem mereu "chichite" in cadrul unor festivaluri ale caror premii conteaza foarte mult in portofoliul agentiilor?! Si de ce ... ...dar mai bine PANA CAND?!
o fi si asta un reper de maturitate la care vom ajunge intr-o zi.