Buzz cu Teodor Cucu (Strategic Planner, GMP)
IQads: Din moment ce Timisoreana a invins Bergenbier la EFFIE, e valida concluzia ca romanii prefera ca "povestea sa mearga mai departe" decat sa aiba o zi a barbatului?
Teodor Cucu: Inca o ocazie pentru a bea bere nu strica niciodata, desi nu cred ca romanii duc lipsa de asemenea momente. Intrebarea ar fi insa cu ce bere prefera ei sa serbeze. Cat despre Effie, as spune mai degraba ca anul asta filmul istoric a avut un rating mai mare decat telenovela...
IQads: Am auzit tot felul de zvonuri ca se stia dinainte ca o sa castige Timisoreana Gold-ul din categorie si Grand EFFIE-ul, pe deasupra. De ce o fi lumea asta asa invidioasa?
Teodor Cucu: Poate ca unii au puterea sa vada in viitor, caz in care ar fi foarte utili intr-un departament de planning. Sau sa fie pentru ca intr-un caz anume lucram cu aceleasi date de piata?
IQads: EFFIE e un razboi al campaniilor de publicitate sau al scriitorilor de case-uri?
Teodor Cucu: Effie este si trebuie sa ramana o recunoastere a industriei. Se pare ca pentru unii se transforma intr-un razboi al orgoliilor.
IQads: Cum se pot obtine cresteri de vanzari care sa nu aiba legatura cu campania de publicitate?
Teodor Cucu: Foarte greu sau cu un produs revolutionar. Cum ar fi iPod-ul, desi si aici a fost nevoie de publicitate.
IQads: Te-ai temut vreun moment ca o sa castige Bergenbier la alcoholics si la sustained succes?
Teodor Cucu: Decat sa-mi fac griji pentru capra vecinului prefer sa ma preocup de a mea.
IQads: Cat de greu a fost sa scrieti case-ul pentru Timisoreana si cine a lucrat la el?
Teodor Cucu: N-a fost deloc usor. Mai ales in cazul pentru sustained success, caz pentru care GMP a contribuit doar cu 1 an din 3. Primii doi ani apartin Lowe, care merita felicitarile aferente si carora le multumim pentru o baza foarte buna pe care am continuat sa construim. Pentru cazurile Timisoreana, scrisul a fost un sport de echipa agentie-client. O echipa coordonata de Ramona.
IQads: Ce inseamna sa fii "prea sincer" cand scrii un brief de eficienta?
Teodor Cucu: Poti sa fii putin sincer? Din punctul meu de vedere esti sincer sau nu esti. Si daca ne referim la omisiuni, in cazurile inscrise de GMP ele nu exista...poate ca nu ne-a dus capul sa facem asta. Dar am si eu o nedumerire: daca intr-un caz la categoria alcoolice bagi la rezultate si berea fara alcool cum se cheama?
IQads: Cand doua campanii au generat cresteri similare in vanzari, care crezi ca sunt elementele care fac diferenta intre cele doua, pentru membrii juriului?
Teodor Cucu: Ar trebui sa o faca challenge-ul de marketing, obiectivele, strategia aleasa, creatia si, nu in ultimul rand, acuratetea rezultatelor.
IQads: Crezi ca sunt si clienti dispusi sa-si seteze obiectivele in functie de nevoile agentiei, de exemplu inainte de completarea brief-ului de eficienta?
Teodor Cucu: Orice e posibil, dar cu ce te incalzeste un Efffie daca nu ai avut rezultatele pe care ti le doreai de la bun inceput?
IQads: Ati avut probleme in colaborarea cu clientii vostri pentru editia aceasta de EFFIE?
Teodor Cucu: Dimpotriva.