Ieri seara a avut loc cea de-a cincea editie a Effie, premiile care promoveaza rolul publicitatii in atingerea obiectivelor de marketing asumate. Pe scurt, clienti si publicitari reuniti pentru a sarbatori reusita colaborarii lor de anul trecut. In cifre, editia din acest an a insemnat nu mai putin de 90 de lucrari, inscrise de 29 de agentii in 23 de categorii si evaluate de peste 70 de specialisti ai industriei de comunicare.
Am auzit multe replici in genul "Multumim clientului care aproba" si "Am colaborat foarte bine cu agentia" din partea celor care au urcat pe scena si au ridicat premiile. Care premii au fost impartite intre GMP Advertising, Leo Burnett&Target, Odyssey Communication, CAP, Headvertising, Propaganda, BV McCann Erickson Romania, 23 Communication Ideas, Cupid Consultancy, Graffiti BBDO, Bridge Communication, Ogilvy Action, Ogilvy&Mather, Punct Advertising, Next Advertising, Cohn&Jansen/Ashley&Holmes, Grey Worldwide si Unilever.
A plouat cu premii de Silver, primul Gold intarziind sa apara. Acesta a fost adjudecat de Headvertising pentru campania Fondul de pensii ING, devansand campania ING Cont'ROL a celor de la CAP care a luat Silver in aceeasi categorie - Financial Others. "Nu trebuia ca ING sa se palmuiasca intr-o categorie in care nu trebuiau sa fie amandoua", a declarat Serban Alexandrescu, Creative Director Headvertising, la ridicarea premiului.
O categorie speciala a fost nou infiintata "Sustained Success", care a avut cele mai multe nominalizari din competitie - Bergenbier (Leo Burnett), Timisoreana (GMP), Prigat (23 Communications Ideas), Wash&Go (Leo Burnett), Dacia Logan (Graffiti BBDO), Dero Surf (Unilever) si Dorna (McCann Erickson) - si in care s-au acordat trei premii de argint, cele mai multe acordate intr-o categorie. La polul opus s-au situat cele doua categorii introduse in competitia de anul trecut, David vs. Goliat si Renaissance, care nu s-au bucurat de succes anul acesta, neinregistrandu-se nicio inscriere in aceste categorii.
Premiul Grand Effie a fost acordat campaniei "The story goes on", realizata de GMP pentru Timisoreana. "Sincer, nu ma asteptam la Grand Effie. Stiam ca marca are de departe cele mai bune rezultate din bere, deci speram la un premiu in categorie", a declarat pentru IQads Mihai Barsan, Group Brand Manager Mainstream & Economy, URSUS Breweries. Acesta a tinut sa multumeasca lui Mihai Coliban, lui Oliver Kapusta si lui Carmen Tiderle pentru ajutorul in constructia brandului: "Succesul campaniilor se datoreaza in primul rand oamenilor din agentii care au lucrat pentru Timisoreana. I-as mai mentiona si pe Daniel Gavrila (Glue) si Razvan Dumitrescu (Lowe), care au contribuit din plin la partea strategica a campaniei castigatoare, dar de care am uitat pe scena din cauza emotiilor", a mai spus Barsan.
Primele reactii ale participantilor la editia din acest an a premiilor Effie au fost contradictorii : "Grupul Leo Burnett a obtinut ieri seara 6 premii la Effie Romania. Agentia Leo Burnett a obtinut 4 si 23 Communications Ideas inca 2. Astfel, am obtinut 2 Silver pentru Wash&Go in categoria Non Food Products. Suntem extrem de incantati ca dupa ce am primit distinctia de cea mai buna campanie in categoria International la APG Creative Planning Awards, am reusit sa luam 2 Silver-uri si la Effie Romania", a declarat Razvan Matasel, Head of Planning, Leo Burnett.
"Leo Burnett a sustinut si va sustine acest festival. Bineinteles ca este perfectibil, dar nu cred ca ar trebui sa pierdem energie criticandu-l, ci sa incercam impreuna sa-l facem mai bun. Sunt sigur ca se va organiza un forum in care sa se discute in mod transparent toate propunerile de imbunatatire si ca, prin implementarea acestora, va disparea orice posibila urma de indoiala legata de Effie Romania", a mai spus Matasel.
Adrian Tuluca, Director Executiv Propaganda, agentia care a castigat doua Gold Effie-uri si un Silver la festivitatea de joi seara, s-a declarat multumit de rezultate: "Suntem aproape multumiti de premiile obtinute. Daca luam si Grand Effie era perfect. Am inscris 3 lucrari - Napolact, Guerilla si Furazolidon, am luat 4 premii (eu consider ca o nominalizare la Grand Effie reprezinta un premiu). Este de asemenea o evolutie pentru Propaganda - daca anul trecut am inscris 2 campanii - Guerilla si Fiobilin si am luat 2 premii, anul acesta am inscris 3 campanii si am luat 3 premii si o nominalizare la Grand Effie".
Stefan Chiritescu, Head of Planning Graffiti BBDO, considera ca "Silver Effie-ul pentru Mountain Dew (n. red. castigat in categoria Non-alcoholic Beverages) este o dovada evidenta ca acest brand nu este o fantoma creativa, cum s-au grabit unii sa-l catalogheze. A fost un case construit pe equity de brand si ne-am bucurat sa vedem ca un brand care "face", nu doar "zice" are si o performanta consistenta de piata. De asemenea, ne-am bucurat sa vedem ca relevanta brandului si a comunicarii sale a fost mult mai puternica decat o megainvestitie de media. In fapt, cred ca este una dintre cele mai putin costisitoare campanii din toata istoria agentiei noastre.
Cu acest premiu, Mountain Dew arata inca o data ca eficienta si creativitatea sunt complementare si nu apanajul unor interese diferite: agentie vs client sau creatie vs strategie".
Traian Nuta, Managing Director Cupid Brand Consultancy, agentia care a castigat celalalt Silver Effie in aceeasi categorie - Non-alcoholic Beverages - pentru bandul Giusto, marturiseste ca acesta "este un trofeu cu o semnificatie aparte pentru mine, pentru ca aduce inca o confirmare agentiei Cupid Brand Consultancy care a pasit cu dreptul in zona voloroasa, selecta, a publicitatii romanesti si mai ales pentru ca intareste implinirea promisiunii facute partenerilor de la Romaqua in ceea ce priveste forta traiectorei de brand Giusto - Armonie in familie."
"In alta ordine de idei, desi am savurat bucuria confirmarii unor campanii cu adevarat valoroase, sunt oarecum nedumerit de efectul acelui 25% din punctaj acordat creativitatii, in cazul unor campanii premiate si care mie personal mi s-au parut evident banale", mai spune Nuta.
Discutiile despre aceasta editie a premiilor Effie vor continua la AdBreak, miercuri, 21 mai, cand Stefan Stroe (Strategic Planning Director, Grey Worldwide Romania si moderatorul evenimentului) ii va avea ca invitati pe Eusediu Margasoiu, Presedintele Comitetului de Organizare Effie 2008, Bogdana Butnar (Strategic Planner McCann Erickson), Calin Clej (membru al juriului Effie 2008 Romania si CSD marketing manager PepsiCo International), Felix Tataru (Managing Partner (GMP), Teodor Cucu (Strategic Planner GMP), Stefan Iodache (COO Leo Burnett Group), Elena Ionita (Strategic Planner Leo Burnett), Serban Alexandrescu (Director de Creatie Headvertising), Alexandru Dumitrescu (Associate Creative Director McCann Erickson), Andrei Cohn (Creative Director Cohn&Jansen / Ashley&Holmes) si Costin Popescu (Creative Director CAP).