Nu vroiam sa scriu despre Cava D'Oro. Dar am gasit sticla aceasta intr-un santier, goala, aruncata printre materiale de constructii (punerea-n scena imi apartine) si asta m-a "intaratat".
Si intaratat fiind ma gandeam ca nu am auzit o comparatie mai detaliata intre spoturile Unirea si Cava d'Oro. Intuiam si eu ca targetul este absolut identic, e umor in amandoua, Unirea a fost unul din cele mai mari succese din ultimii ani in Romania ca si campanii, toata lumea vorbeste, culmea, de amandoua acum, deci citesc acum 10 minute interviul cu Robert Tiderle de pe IQads din care citez:
IQads: Care e diferenta dintre targetul Cava d'Oro si targetul Unirea?
Robert Tiderle: Nici una.
IQads: Tie nu ti se pare ca umorul Cava d'Oro seamana putin cu cel din campania pentru Unirea?
Robert Tiderle: De acord ca seamana. Dar in sensul ca nici unul nu este fortat. Sunt "true" amandoua. Si ce frumos este cand doua brand-uri de alcool locale aduc mai mult entertainment in calupul de publicitate decat restul, care se bucura de know-how si bugete!
Robert, umorul din cele doua spoturi nu seamana. Este diametral opus. Ai dreptate cand spui ca nici unul nu e fortat si ca sunt "true" amandoua. Dar fiecare pentru targetul sau (al spotului!).
In Unirea baietii fac poantele de prost gust pe care targetul le face zilnic. Si se distreaza pe seama asta, pe fata. Noi cei din publicitate radem de ele cu juma de gura pentru ca stim ca e un mare adevar in spate si apreciem ce au facut creativii si strategia. Dar cand ni se intampla asta pe strada (sau in tren) ne vine sa le spargem capul.
In Cava D'Oro am impresia ca lucrurile stau exact invers - noi radem cu gura pana la urechi, in timp ce targetul cred ca se uita cam tamp la spoturile astea.
Faptul ca ati folosit niste expresii pe care le foloseste targetul nu face spotul sau umorul sau relevant pentru baietii de pe santier. Faptul ca s-ar putea sa foloseasca expresiile alea sau ca o sa creasca notorietatea (si cu restul mixului de marketing probabil vanzarile) nu ar trebui sa faca din asta un spot de succes. Chestiile astea le fac si multe alte adaptari pentru simplul fapt ca sunt pe TV.
Si contrazic si ultimul raspuns din interviu:
IQads: Cum comentezi urmatoarea analiza de reclama in 4 randuri: comicul din al doilea spot Cava d'Oro, "Francezii", reiese din faptul ca cei doi tarani protagonisti sunt mai rafinati decat francezii si "servesc" Cava d'Oro la gard, in timp ce francezii se delecteaza cu ceapa. Iar daca in primul spot spuneau despre niste tarani ca sunt tarani, de data asta au trecut la nivelul urmator si ii iau la misto pe oameni care ar trebui sa aiba intr-adevar mai mult stil decat ei.
Robert Tiderle: Corect. Asta ofera produsul. Nimeni nu are mai mult stil decat consumatorul de Cava D'Oro. Nimeni. Iar daca taranii mei ar fi intrebati de RAC, de exemplu: "De ce credeti ca aveti mai mult stil decat altii?" stii ce ar raspunde? "D-aia, ba, ca sa se mire prostii!"
Cred ca singura picatura de stil din 'universul' Cava d'Oro sunt spoturile. E si un compliment integrat aici. Si apropo - si mie imi plac!
Comentarii