Raluca Simu isi propune ca Babel sa renunte la pozitionarea ca agentie specializata in domeniul constructiilor

Interviu cu Raluca Simu, Managing Partner Babel Communications

IQads: Cum ati decis sa faceti aceasta schimbare?
Raluca Simu: Imi doream de mult timp sa fac aceasta schimbare. Anul trecut cand am plecat din ABN AMRO imi doream sa deschid o agentie de comunicare. Propunerea celor de la Millennium a venit exact in perioada tranzitiei si a fost prea tentanta pentru a o refuza: nu in fiecare zi poti lansa o banca noua. Am avut la dispozitie resursele necesare si libertatea de a gandi si implementa strategia care mi s-a parut cea mai potrivita la momentul respectiv. Este o mare sansa pentru oricine sa aiba acest privilegiu. La Millennium am mers cu intentia clara de a lansa si construi brandul si de a atinge anumite obiective de comunicare. Strategia s-a dovedit corecta si am depasit mai repede decat am prevazut aceste obiective. Asa ca am putut "reactiva" proiectul agentia.

IQads: De ce tocmai Babel Communications?
Raluca Simu: Babel ajunsese la un anumit punct de dezvoltare si cauta un partener care sa se implice activ in activitatile agentiei. Eu vroiam sa deschid o agentie, ei cautau un partener. Mi s-a parut o miscare mai buna sa ne unim fortele decat sa devenim concurenti. Putem spune ca ne-am cunoscut la momentul potrivit. Am analizat agentia, portofoliul de clienti, echipa, proiectele, etc si am ajuns la concluzia ca exista sinergii ce ar putea fi activate daca vom colabora.

IQads: Ce va va ajuta, din experientele anterioare, in noua postura si cum va imaginati in postura de managing partner?
Raluca Simu: Experienta anterioara este importanta in unitatea ei. In plus, cred ca este important ca vin de pe pozitia clientului si cunoasc toate (sau aproape toate) frustrarile acestuia. Din aceasta perspectiva, cred ca voi gasi mai usor un mod de comunicare cu acesta. Despre pozitia de MP nu imi mai imaginez nimic, experimentez si traiesc realitatea: deja am avut o saptamana de intalniri cu toate departamentele - suntem in perioada de cunoastere. Pana acum nu mi se pare mai simplu sau mai dificil decat ceea ce asteptam. Dupa cum spuneam, am facut o analiza inainte de a ma implica, asa ca aveam o imagine de ansamblu asupra situatiei. Surprize (si bune si rele) apar oricum pe parcurs.

IQads: Care vor fi primele actiuni pe care le veti face la Babel? Aveti deja un plan de dezvoltare a agentiei?
Raluca Simu: Da, sunt "a (wo)man with a plan". Evident ca vreau sa dezvolt agentia in anumite directii clare. Ne vom concentra pe creatie, media si PR, precum si pe consolizarea expertizelor in BTL si merchandising. Prima actiune va fi reorganizarea departamentelor. Babel a crescut foarte mult in ultimul timp si oamenii si-au dezvoltat abilitati multilaterale. Nu este deloc rau, dar cred ca se pierde la capitolul eficienta. Eu cred in focus pe ceea ce stie fiecare sa faca bine, nu in oameni-orchestra. In plus, vreau sa renuntam la pozitionarea ca agentie specializata in domeniul constructiilor: aceasta expertiza exista si va fi oferita in continuare clientilor nostri din aceasta zona. Insa acum avem clienti importanti si din alte industrii (FMCG, pharma), asa ca nu are sens sa ne autolimitam. Iesirea dintr-o zona stricta este benefica pentru toata lumea (clienti, echipa).

IQads: Cum ati descrie agentia in care tocmai v-ati implicat?
Raluca Simu: Babel este o agentie cu expertiza in multe zone de comunicare, care trebuie dezvoltate si sustinute mai departe. Echipa este experimentata, dorinta de munca si dedicatie exista, clientii ne considera parte din echipa lor, practic avem toate fundamentele reusitei. Mai departe depinde de noi. Sunt multe de facut, lucruri de organizat, dar esentialul exista.

IQads: Ce inseamna ca veti deveni imaginea agentiei?
Raluca Simu: Nu stiu cine a spus ca devin imaginea agentiei. Mai mult decat sa fiu imaginea agentiei, ma intereseaza sa dezvolt o echipa puternica si mandra sa fie parte din Babel. Apoi lucrurile vin probabil de la sine. Dar nu am orgolii de genul acesta.

IQads: De ce se doreste la Babel o implicare mai activa a managementului in actiunile agentiei? Lucrul acesta nu s-a intamplat pana acum sau nu a fost bine directionat?
Raluca Simu: Cand vii din afara unei organizatii iti este mult mai simplu sa vezi lucrurile care pot fi eficientizate si imbunatatite. E ca la matematica: celui care rezolva o problema ii este mai greu sa identifice eroarea, desi o vede de multe ori. La Babel managementul s-a implicat si se va implica in continuare, dar intotdeauna este binevenita o mana de ajutor. In plus, faptul ca am un MBA cred ca va fi un mare ajutor la capitolul eficienta si organizare.

IQads: Inteleg ca doriti o reorganizare a activitatilor agentiei. Ce implica acest lucru? Pe ce directii veti insista?
Raluca Simu: Dupa cum spuneam, vom dezvolta zonele media, creatie si PR si vom consolida BTL-ul si merchandising-ul. Am in plan si dezvoltarea unor proiecte noi in zona comunicarii sociale si artistice, dar nu mai devreme de toamna. Vara asta lucrez la consolidarea structurii existente.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Oameni

Sectiune


Comentarii

Razvan Panait
acum 16 ani
ce sa zic, multa bafta! vei avea nevoie.


Branded


Related