Zimbeste, ciine va fi mai rau!

BLITZ KRITIK

Ham-ham.. Salut! Ma numesc Nero si sint un frumos exemplar de ciine din rasa beagle terrier. Hai ca trebuie sa ma stiti de la televizor… Ultimul scurt-metraj in care am avut rolul principal se difuzeaza de curind pe toate posturile: cel la berea Stejar.
E drept, inainte, cind eram mai mic, nu ma strigau Nero, ci "Bai potaie!". Dar asta era inainte de a juca in spoturile publicitare. Acuma, de cind m-am facut si eu… mic (stiti, exemplarele din rasa noastra nu cresc prea mult in itnaltime) si de cind m-au luat la ochi citiva producatori, a trebuit sa-mi aleg si eu un nume de scena si asa am ajuns Nero.

Trebuie sa mai stiti ca noi, cei din rasa beagle terrier, am tras din greu sa ajungem unde sintem azi, adica in majoritatea reclamelor care apeleaza la specia canina. In primul rind a trebuit sa eliman concurenta basetilor care, daca va mai amintiti, in urma cu niste ani monopolizasera piata spoturilor publicitare din Romania. Problema basetilor era ca, din cauza dimensiunilor, spoturile ieseau mereu prea lungi si depaseau bugetul alocat. Spre exemplu, era imposibil de filmat un spot de 15 secunde cu un baset. Pina ii intrau in cadru si labele din spate, pac!, deja sarea de 20 de secunde. Sa vedeti ce se mai speria saracu' baset cind urla regizorul: "Cut! Cut!"… Basetii nu prea pun botu' la glume din astea cu taieri, scurtari, ajustari. Le cam iau personal si se supara.

In al doilea rind, va spun, nu-i asa simplu sa joci intr-o reclama cu oameni… Lor le vine mult mai usor: "Ce rost are sa ne mai spargem capatinile cu cine stie ce scenariu original! Hai sa folosim un catelus din ala haios…", aici e vorba despre noi, beagle-ii, normal, "sau o pisicuta draguta…", asta e o alta concurenta de-a noastra care, din fericire, se limiteaza la spoturile pentru mincare de pisici, "sau un bebelus simpatic". Noua insa ne e foarte greu. Pe noi, cateii din reclame, nu ne intreaba nimeni daca sintem de acord sa ne asociem imaginea cu brandul respectiv.

Uite, spre exemplu, spotul acesta recent la bere. Ce treaba am eu, rasa britanica 100%, cu marca asta de bere romaneasca "Stejar", de care oricum n-am auzit in viata mea? Pe de alta parte, de ce a trebuit sa ma las strivit sub basculanta aia de ghinda? E adevarat ca le-au pus pe calculator, da' orisicit… Ce-o sa zica despre mine amicii care joaca in spoturi mai decente, precum cele cu Germanos? Sincer, eu unul nu stiu daca o sa mai fac multi purici pe-aici…

-----
Daniel Goace este redactor la Academia Catavencu.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Sectiune

Dictionar


Comentarii

Comma Adi
acum 16 ani
ce pretentii sa avem de la acest articol daca autorul are o minte de caine, de canish :)))
Daniala Popescu
acum 16 ani
O fi Nero dezorientat, insa pun pariu ca a luat la cunostinta ca in Romania anului 2008, folosim si a, nu numai i :P
Daniala Popescu
acum 16 ani
adica a^, si i^ :))
adrian lupu
acum 16 ani
Parca tinerii copywriteri se duelau la rubrica cealalta.
georgiana saratanu
acum 16 ani
poate maine il vedem intr-un spot electoral pentru #@%* pe cainele comunitar din colt spunand: "m-au cules de pe strada, mi-au de manacare, votati-l pe ..."
Dragos nume
acum 16 ani
Hai mai Beni ca poti mai misto de atat.

@danablacky: asa-i ca nu citesti Catavencu?



Branded


Related