Cava d'Oro - picatura "da stil" din viata ta

- Bonjour, chers paysans!
- Bonjur madam le profesior. Nous avons tous ublie le devoar a la mezon.
- Comment? Qui a mange votre devoir cette fois? Le chien ou le cheval?
- Ui, ui, le sien ou le seval. Meme un diable (adica tot un drac).

Un elev en retard, oricat de mult ar fi intarziat, nu uita bunele maniere si parcheaza caruta cu stil, introducand cabalina in marsarier astfel incat sa nu deranjeze sacii din portbagaj. Intra la lectie in sala de birt, unde colegul de banca il intampina cu un soi de entuziasm rezervat de conte francez, detasat de realitatea anodina:
- Hai, ma odata, ma!

Ii intoarce paharul cu gura in sus si il tranteste pe masa, lasandu-l sa-si toarne singur din sticla misterioasa care ii va insoti pe calea spre cunoasterea rafinatei limbi franceze. Elevul intarziat se serveste singur si incepe sa se laude cu ceilalti in cor in legatura cu pasaretul in posesia caruia (slava Domnului ca) se afla. Doamna profesoara nu stie nici dansa prea multa franceza, pentru ca pronunta la un moment dat "deux" in loc de "des", dar elevii sunt toleranti, se prefac ca nu remarca si pronunta ei corect. Deh, nous sommes des gens (adica oameni suntem).

Si apoi, dintr-o data, in toiul momentului intelectual de maxim rafinament, un "taran de politist" (oare o sa ma dea in judecata Politia Romana pentru asta? Bine, atunci: "un domn care se deduce din context ca ar fi politist si ca domiciliaza in mediul rural, laolalta cu ceilalti indivizi care par sateni, asta doar in cazul in care domnul in uniforma nu e in vizita prin satul cu pricina si nu a trecut pe acolo doar ca sa schimbe canalul pe Etno Tv si sa pocneasca putin din degete") are neobrazarea de a produce une troublante perturbation de la lecon , iar le birtman il aproba prin miscarea sugestiva a mainilor in ritmul acordurilor melodice.

Elevii se intorc indignati spre elementul perturbator si ii trag un perdaf simbolic printr-o tacere apasatoare si plina de repros. Grobianul personaj se sesizeaza si schimba canalul, redandu-i glasul madamei profesoare.

Inainte de a reveni a leurs moutons, contele dezaproba comportamentul ignorantilor din incapere: "N-ai cu cine, ma, n-ai cu cine!", colegul de banca se pronunta si el sententions: "Ce vrei, ba? Niste tarani!" si apoi intra VO-ul cu naduf "Cava d'Oro - o picatura da stil in viata ta".

Asa, acum ca am repovestit spotul, analiza unde e? Nu e nici o analiza. Ce nevoie mai are de analiza un viral? Ca sa explic ce? Umorul? E atat de genuin incat nu cred ca poate fi reconstruit pe baza unei retete. Trebuie sa ai fler ca sa creezi asa ceva. S-a raspandit foarte repede, a primit o multime de comentarii pozitive, are aproape 50.000 de vizualizari pe YouTube in mai putin de 10 zile si blogosfera s-a pronuntat intr-o majoritate covarsitoare pentru calificativul "supertare".

Nu e evident ce ne face sa radem la spotul asta? Pai, desigur, daca imi pun acum ochelarii de hermeneut publicitar, consemnez sindromul "Rade ciob de oala sparta" si sunt profund impresionata de modul in care au reusit sa o faca fara sa jigneasca taranii privitori, care sunt intr-o continua emulatie fata de consatenii lor. Ar mai fi de consemnat replicile emblematice din final, care trimit la resemnarea autentic romaneasca a taranului sarac si cinstit, care a reusit secole de-a randul performanta de a nu ridica absolut nici un deget impotriva "sortii potrivnice" si as putea filozofa pagini intregi despre romansim plecand de la reclama asta, fara sa-i gasesc vreun defect.

Voua de ce va place Cava d'Oro?

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune


Comentarii

Mihai Barsan
acum 16 ani
O fi frumos pentru publicitarii care oricum n-ar pune gura nici batuti pe cava d'oro. Pentru targetul lor e oribil si jignitor. Sunt curios daca rezista brandul pana la anul.
cristian cristian
acum 16 ani
vreau s-o felicit pe gagica care a scis articolul, fooooarte tare :) (ma refer la mod de scriere si umor)

mie personal imi place MULT spotul :)

bravo frate! noroc ca mai vad asta la televizor in calupul publicitar, altfel ma plictisesc de moarte!

Adrian Monoranu
acum 16 ani
N-as putea sa spun ca-mi place Cava d'oro pentru ca nu l-am incercat si presupun ca nici nu-l voi incerca vreodata fiindca vorba aia ... nu sunt in target. :)) Oricum ca brand imi place asa de inceput, desi e prematur sa spun prea multe. Am scris si eu ceva ceva despre cum vad eu brandul si ca sa nu ma repet va invit pe la mine in vizita. http://monoranu.ro/?p=386
Ionut Calugaru
acum 16 ani
Pai sa udecam cu partea din creier responsabila de branding. Parerea mea: la asa target asa clip.

E si normal. La ce succes a avut Unirea cu "Gogule! Probleme ba??" iaca si firma de creatie responsabila de licoarea asta a facut la fel. Daca n-o fi una si aceeasi, si parca vad ca acelas director de creatie :)). M-as strica de ras... :)

Adverticus Maximus
acum 16 ani
Am început sa vad tot mai des bancuri transformate în spoturi. Da, amuzante ca doar sunt bancuri, dar cu ce difera marca asta de Unirea, sau de Hanul Ars?

Vrem sa bea taranul, dar facem spoturi pentru noi. Când am auzit pentru prima data acest banc, am savurat ironia fina. Ma îndoiesc însa ca publicul tinta caruia i se adreseaza spotul va avea aceeasi experienta.

Din pacate nici explicatia ca se adreseaza celor mai 'rasariti' nu tine, pentru ca deja exista o marca care face acest lucru, respectiv Zaraza.

Vedeti voi, bancul e perfect. Meritul culturii populare, pe care nu o s-o bata niciodata nici o agentie de publicitate.

Singura contributie a 'creativilor' trebuia sa fie sloganul. Aici se vede 'maestria' lor.

În primul rând folosesc cuvântul 'picatura' adresându-se unui target care bea cu galeata. Alo, nu vorbim de superglue...

În al doilea rând, daca 'nu stie taranul ce-i sofranul', ce pretentie sa ai de la el sa înteleaga ce-i chestia aia cu stilul pe care o promite trascaul.

Nu exista marci la misto'...

Dumitru Ursu
acum 16 ani
De-aia-mi place spotul. E altfel. Care companie a mai avut curajul sa-si bata joc de militieni?
Dragos nume
acum 16 ani
@dumitrursu : " Care companie a mai avut curajul sa-si bata joc de militieni". Nu te supara, tu ce spot ai vazut?

E ok-ut pana la replica finala cu "Niste tarani". M-as fi lipsit bucuros de ea. E putin in plus, zic eu.

In rest, reteta veche. Ne bucuram ca satul romanesc este atat de funny. Si ca bancurile reprezinta un izvor nesecat de creativitate in Romania.

Pe cand o campanie care sa-i de "viata" lui Bula? Punem pariu ca ar rupe piata ala care-l face pe Bula "marca inregistrata"?

adrian lupu
acum 16 ani
imi place ca politistul crede ca poate opri savurarea unui pahar schimband canalul. e un efect de un comic politienesc extrem. nu imi place ca replica finala denota izolare, nu o esenta a solidaritatii. sunt mathilde partea buna
Ana Militaru
acum 16 ani
spoturile Cava d'Oro sunt semnate de Papaya Advertising (Creative Director: Robert Tiderle.Art Directors: Dan Samoila si Rares Dumitrel); spoturile Unirea sunt semnate NextCap, iar CAP s-a ocupat de creatie (Creative Director: Costin Popescu, Copywriter: Codin Caradimu, Art Director: Tedi Zugravu)
Ana Militaru
acum 16 ani
@adverticus:Hai sa nu consideram consumatorul retardat doar pentru ca nu isi permite sa bea whiskey in fiecare seara inainte de culcare. Eu cred ca daca ai inteles meritul culturii populare si daca apreciezi zeflemeaua romaneasca, atunci accepti ca oameni in stare sa conceapa asemenea vorbe de duh sunt in stare sa le si descifreze cand le aud undeva. Nu cred ca e atat de intelectual spotul asta ca sa poata fi inteles doar de ilustrii oameni de publicitate.

Publicul tinta nu cred ca e format doar din oamenii care se recunosc in spot, isi dau seama brusc ca si ei stau la tara si deduc ca ar trebui sa bea si ei coniac din asta. Cred ca vor rezona cu mesajul cei care s-au resemnat sa urmareasca la tv oameni "cu stil" si care stiu ca ei nu vor avea niciodata nici Maybach-uri, nici vile la Snagov. E vorba despre sentimentele pe care ti le declanseaza glumita asta inocenta, de cat de mult ai vrea picatura aia "da stil", de faptul ca te consideri mai bun decat cei din categoria ta ("niste tarani"), de diferenta dintre ambitie si realitate, de resemnarea de care vorbeam mai sus si de naduful cu care VO-ul pronunta "in viata ta". Dar ar fi patetic sa vorbim despre toate astea, mai bine sa spunem ca e pur si simplu misto.

adrian lupu
acum 16 ani
Solidaritate, nu resemnare. Solidaritate ca berea, nu resemnare ca posetele Vuitton. Anca, scuze, nu ma mai bag.
Ana Militaru
acum 16 ani
adica ei se unesc prin betie si fac fata taranilor care ii inconjoara?
adrian lupu
acum 16 ani
Da. Climax-ul e un triumf al betiei. Dar o betie superioara. O betie dionisiaca, s-o spunem pe aia dreapta. Eu cred ca resemnarea nu e o valoare, mai mult o atitudine.
robert zara
acum 16 ani
foarte frumos, umor.

DAR, e tuica? coniac? vin spumant maroniu?

Ana Militaru
acum 16 ani
Cava d'oro = groapa de aur (btw, e un hotel in Rhodhos care se numeste asa www.cavadoro.com/)

bautura e coniac.

adrian lupu
acum 16 ani
CNA-ul pare sa nu guste bancul cu hotelul grecesc din care poti sa bei SI sa te uiti la televizor. Nu-mi vine sa cred, comunitatea media a evoluat destul de mult...
Ana Militaru
acum 16 ani
la fel de amuzanta ca spotul mi se pare replica lui Robert Tiderle la decizia RAC: http://www.iqads.ro/a_8561


Branded


Related