Emilian Arsenoaiei: Tempo trebuie sa redevina The Shit in advertisingul romanesc

Interviu cu Emilian Arsenoaiei si Adrian Preda, co-directori de creatie si parteneri Tempo Advertising

Arsenoaiei si Predu s-au mutat la Tempo, convinsi ca in agentia lui Dragos Grigoriu vor avea mai multa libertate sa faca treaba, si, pentru a-i convinge, Grigoriu i-a facut chiar parteneri la agentia sa. Despre evenimentele din Leo Burnett nu au vrut sa spuna foarte multe, concentrandu-se pe actiunile creative viitoare.

IQads: Ce s-a intamplat, de fapt, la Leo?
Emilian Arsenoaiei : Chiar nu comentam chestia asta. A fost o decizie de business, au luat-o, speram c-o sa si-o asume all the way, asa cum am facut si noi.

IQads: Cum ati ajuns la Tempo, atat de repede ?
Adrian Preda : Toata lumea crede ca venirea la Tempo e din cauza Orange. N-are nicio legatura. Pur si simplu, in momentul in care Dragos a vazut ca suntem pe piata, ne-a contactat si lucrurile s-au intamplat.

IQads: De ce ati acceptat oferta Tempo ?
Adrian Preda: Au existat doua motive clare: primul dintre ele este ca Tempo a fost pentru mine, atunci cand am intrat in publicitate, un fel de raw model, ii percepeam ca fiind foarte creativi, o multime dintre directorii de creatie de astazi lucrau pe vremea aia in Tempo, inclusiv Emilian - si ideea de reconstructie si de putere de a reface o agentie la nivelul la care a fost ea acum ceva timp mi se pare un challenge foarte, foarte misto. Cred ca si faptul ca am venit impreuna cu Emilian a contat, faptul ca a fost o constanta binecuvantata in acest haos care a fost viata mea in ultimele trei luni. Dar, din nou, nu vreau sa acuz pe nimeni, a fost o decizie de business, au luat-o, chiar nu am niciun fel de resentimente.

Emilian Arsenoaiei : Dintr-un motiv foarte simplu - vorbesc acum in nume personal - ma simt foarte bine in agentii care nu sunt foarte structurate. Nefiind foarte structurate, nu se produce o inertie foarte mare si atunci se pot face lucruri foarte misto, intr-un interval mult mai scurt de timp.

IQads: Deci in Leo problema a fost ca nu aveati mult spatiu de miscare din cauza structurii foarte clare?
Emilian Arsenoaiei : In Leo, da, lucrurile erau foarte structurate si, din cauza asta, se miscau un picut mai greu. Sa zicem ca s-a miscat indeajuns de bine incat, dupa un an si jumatate sa aiba cea mai puternica si mai misto campanie facuta ever in Romania - ma refer la Bergenbier "Ziua barbatului".

IQads: La Tempo veti lucra si pe Orange?
Emilian Arsenoaiei : Deocamdata nu.

IQads: Stiti deja pe ce conturi veti lucra?
Adrian Preda: Astazi (ieri, n.r. am venit si noi, nu stim inca.

IQads: Cum de nu ati luat o pauza inainte?
Adrian Preda: O sa luam.
Emilian Arsenoaiei : Azi am fost, intamplator, aici. Dar o sa incepem din mai. Spre sfarsitul lunii mai.

IQads: Tu, Emilian, ai mai fost in Tempo. Cum vezi tu Tempo, in momentul de fata?
Emilian Arsenoaiei : Tempo a avut perioade foarte bune, a avut perioade mai putin bune. Sunt multe lucruri care s-au schimbat in Tempo si cateva care nu s-au schimbat. Ceva ce ramane constant este determinarea de a face lucruri misto. Ca, pana acum, s-a experimentat foarte mult si n-au fost, probabil, cele mai fericite solutii...

IQads: Nu v-au chemat inapoi GMP, respectiv Graffiti? Cate oferte ati primit in ultimele trei zile ?
Emilian Arsenoaiei : Destule. Dar, dintre toate, asta a fost cea mai matura si mai challenging. Dupa cum probabil ati aflat, suntem si parteneri - asta inseamna un gir foarte mare dat actului de creatie cu insemnatate pe business. Puteam sa mergem in tot felul de agentii unde sa ni se ceara sa facem creatie. Aici ni se cere sa facem business din creatie, care este, de fapt, realitatea onesta si matura a acestui business.

IQads: Aveti deja o idee despre ce vreti sa faceti in creatie la Tempo ?
Emilian Arsenoaiei : Avem o idee foarte clara. Tempo are nevoie sa-si recastige reputatia de odinioara, din punct de vedere creativ. Din punctul nostru de vedere, Tempo trebuie sa redevina "the shit" in advertisingul romanesc. Si o sa se intample asta. Ca n-o sa venim niciodata sa ne batem cu pumnul in piept c-o sa rupem si-o sa spargem, e alta mancare de peste. E mai matur si mai cinstit sa vorbesti despre cat de tari suntem, in momentul in care lucrurile se vor intampla.
Adrian Preda: Ca obiective clare, vor fi premii la festivalurile de publicitate, campanii despre care se vorbeste, Effie-uri, new business, regular stuff.

IQads: Ati luat cu voi, in Tempo si alti oameni din echipele cu care lucrati in Leo?
Adrian Preda: Nu am luat pe nimeni. A fost o oferta numai pentru noi doi, si-atat.
Emilian Arsenoaiei : Daca dintre oamenii restructurati va fi cineva care se potriveste si profilului pe care il cautam si cu ceea ce vrem noi sa facem aici, e mai mult decat binevenit.

IQads: Cum credeti ca e privita mutarea asta in piata?
Emilian Arsenoaiei : Habar n-am. Noi nu comentam plecarea, noi comentam venirea. Dar voi cum credeti ca e privita?
Adrian Preda: Nu vom comenta aceasta decizie a lui Stefan Iordache, inca o data, a fost o decizie de business dura, a luat-o in cunostinta de cauza, e ok. Cred ca este o mutare spectaculoasa, din ciclul au trecut doua zile si cred ca vom face o echipa foarte buna. Iar Dragos ne-a vrut pe amandoi, n-a fost unul sau altul.

IQads: Cum comentati venirea voastra in Tempo, atunci?
Emilian Arsenoaiei : Sunt multe de facut, pentru ca Tempo se dezvolta ca si grup, ceea ce inseamna ca trebuie gandit un sistem de integrare in asa fel incat sa livram un produs de comunicare integrat. Vom face o restructurare, nu in sensul negativ, ci in sensul de gasire a unor structuri care sa functioneze. Vom reaseza o structura care ne va ajuta sa lucram asa cum vrem.
Adrian Preda: Un alt exemplu este ca vrem sa organizam un departament puternic de planning, care chiar sa ajute procesul creativ.

IQads: La Leo e cel mai tare departament de strategie. Cum ati lucrat cu ei? Vreti sa faceti ceva similar cu ce era in Leo?
Emilian Arsenoaiei : Ne-am impacat super ok cu ei. Ne-ar placea sa avem ceva similar o sa vedem masura in care o sa reusim. Noi suntem foarte determinati ca tot ce inseamna proces sa se intample super profesionist pana la capat. Nu mai e cazul sa lasam lucrurile pe jumatate, sa bestelim, sa brodim.

IQads: Cum vreti sa devina Tempo, dupa venirea voastra?
Emilian Arsenoaiei : Vrem sa fie cea mai placuta, apreciata, cu reputatie, vanata, dorita agentie, de oameni si de clienti. Nu cred ca este o viziune idealista, dintr-un motiv foarte, foarte simplu: e loc mult pe piata, foarte mult. Al doilea motiv e ca Tempo a avut intotdeauna chestia asta in sange, ca nu s-a intamplat all the way, aia e cu totul o alta problema.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Festivaluri

Sectiune


Comentarii

Petrisor Dana
acum 16 ani
Va rog sa nu-mi veniti cu scuza metaforei ca sa justificati greseala din text. Nici engleza asta nu e pentru toata lumea...

Nu sunt vanatoare de greseli gramaticale, dar expresia folosita eronat pune intr-o lumina proasta interlocutorul (habarnist) sau autorul(care nu stie sa dactilografieze dupa "dictare").

Nasol in ambele cazuri...

Definiții pe Web în limba Englezã pentru raw:

natural: (used especially of commodities) being unprocessed or manufactured using only simple or minimal processes; "natural yogurt"; "natural ...

having the surface exposed and painful; "a raw wound"

not treated with heat to prepare it for eating

not processed or refined; "raw sewage"

naked: devoid of elaboration or diminution or concealment; bare and pure; "naked ambition"; "raw fury"; "you may kill someone someday with your raw power"

brutally unfair or harsh; "received raw treatment from his friends"; "a raw deal"

crude: not processed or subjected to analysis; "raw data"; "the raw cost of production"; "only the crude vital statistics"

untempered and unrefined; "raw talent"; "raw beauty"

sensitive: hurting; "the tender spot on his jaw"

bleak: unpleasantly cold and damp; "bleak winds of the North Atlantic"

raw(a): used of wood and furniture; "raw wood"

lacking training or experience; "the new men were eager to fight"; "raw recruits"

informal terms for nakedness; "in the raw"; "in the altogether"; "in his birthday suit"

bare-assed: (used informally) completely unclothed

wordnet.princeton.edu/perl/webwn

Stefan G
acum 16 ani
E chiar necesar sa introducem cate un cuvant din engleza la fiecare 3 din romana ? Doar in filmele de la Bollywood am mai vazut asa ceva..(1 cuvant englezesc la fiecare 5 cuvinte indiene). Sad, man !
EmilC
acum 16 ani
ne tinem de corecturi de limba romana in loc sa vorbim de subiectul problemei. nu vi se pare ciudat ca oamenii aia au plecat de la una dintre cele mai importante agentii din RO?
Adverticus Maximus
acum 16 ani
Nu conteaza de unde au plecat ci 'obosiciunea' in care au ajuns. Sunt insa parteneri si au deci 10% din ZERO creativitate. Foarte tare. Nu le dau un mai mult de un an pana cand o sa constate ca si-au batut joc de cariera.
Stefan G
acum 16 ani
Baieti, aveti grija sa faceti Tempo sa devina "The Shit", si nu "de tot shitul" ! Bafta !
Adverticus Maximus
acum 16 ani
De tot poop-ul este deja, nu trebuie sa-o mai faca nimeni


Branded


Related