Interviu cu Stefan Iordache (COO Leo Burnett)
Leo Burnett renunta la doi din cei trei directori de creatie ai agentiei. Impreuna cu ei, inca alte 10 persoane pleaca din agentie. Intr-un interviu in exclusivitate pentru IQads, Stefan Iordache isi explica decizia si cum va afecta ea organizarea interna si imaginea din piata a agentiei, fara sa confirme zvonul conform caruia Leo Burnett va pierde contul Orange, gestionat de agentie.
IQads: Pleaca multi oameni din Leo Burnett, zilele astea. De ce ati recurs la solutia asta radicala, si anume concedierea a 10 oameni?
Stefan Iordache: Este vorba de un proces de optimizare in dorinta de a ne respecta promisiunea de a fi agentia cu cea mai buna strategie si creatie din Romania. Este un proces normal, prin care trece orice companie la un moment dat, iar colegii nostri - toti maturi, si profesionisti - au inteles aceasta masura.
IQads: Am inteles ca se renunta la cei doi directori de creatie - Adrian Preda si Emilian Arsenoaiei. Motivul este contul Orange sau exista si alte probleme in creatia Leo?
Stefan Iordache: Este adevarat ca ne despartim de Predu si Emilian, insa nu avem ce sa le reprosam colegilor nostri. Performanta lor nu are legatura directa cu aceasta masura, iar colegii nostri au inteles acest lucru. Este o decizie de business care vizeaza optimizarea si eficientizarea resurselor agentiei.
IQads: Ati gasit deja inlocuitori pentru creatie? Daca da, cine sunt noii oamenii de la creatie?
Stefan Iordache: Pentru moment, vom functiona fara director de creatie pentru ca departamentul de creatie este unul de seniori, oameni cu experienta, care isi pot gestiona proiectele fara a fi supervizati la fiecare pas. Proiecte vor fi gestionate de echipa formata din art si copy - care vor fi Directori de creatie pe brandurile pe care lucreaza. Bine-nteles, atunci cand situatia o va cere, Bogdan Naumovici ii va consilia pe colegii din departamentul de creatie.
IQads: In ultimul an ati schimbat trei directori de creatie. De ce nu reusiti sa pastrati oamenii? Isi poate permite Leo Burnett lideri ineficienti in creatie?
Stefan Iordache: Intotdeauna in fruntea creatiei Leo Burnett au fost cei mai buni profesionisti din industrie. Leo Burnett nu are probleme de retentie de personal la nivel de leadership de creatie si poate si stie sa-si pastreze oamenii pe care si-i doreste alaturi.
IQads: Cum credeti ca afecteaza aceste probleme interne ale Leo in imaginea agentiei in piata?
Stefan Iordache: Suntem foarte putin ingrijorati de imaginea companiei Leo Burnett in piata pentru ca avem o reputatie solida, fiind cotati ca agentia cu cea mai buna creatie si strategie din Romania. Vorbim de o masura fireasca si normala de business pe care orice companie o ia la un moment dat, astfel ca nu avem motive sa credem ca imaginea companiei in piata va fi afectata.
IQads: Cu ce probleme interne se confrunta Leo in acest moment?
Stefan Iordache: Nu ne confruntam cu probleme, si tocmai pentru ca nici nu vrem sa ajungem sa ne confruntam cu probleme, am luat aceasta masura fireasca si normala de business.
IQads: Cum vreti sa treceti peste perioada asta de criza?
Stefan Iordache: Nu este o perioada de criza. Toti colegii nostri, atat cei implicati direct in procesul de optimizare, cat si ceilalti, au inteles corect aceasta masura, dand dovada de maturitate si profesionalism.
IQads: Ce inseamna pentru Leo sa piarda contul Orange?
Stefan Iordache: Este doar unul dintre conturile mari ale agentiei. Avem proiecte in derulare pe acest cont si din cauza clauzelor foarte stricte de confidentialitate din contract nu putem face nici o declaratie referitoare la acest subiect.
Comentarii
foarte frumos si convingator discurs domnu iordache. da de ce nu va cred? poate pentru ca e bullshit coproratist produs de o saorma alterata ingurcitata in fuga inaintea debitarii lui.
oare oamenii ramasi si cei evacuati cu forta de ce nu sunt de acord cu dvs? corect, sunt niste prosti care nu inteleg regulile businessului, dar care fac busiiness pt. dvs.
umbla vorba ca oamenii vin si pleaca din leo ca trenurile in gara de nord. la fel cum umbla vorba ca nu mediocrii sacrificati ar fi de vina, ci altii de pe la alt etaj al cladirii dvs.
dar nu o sa dau crezare zvonurilor. va cred pe cuvant. ca doar nu o sa va mintiti dvs oamenii sau clientii prezenti si viitori.
cat despre cei dati afara, bine ca aveti voi bani de spart la mare de 1 mai. hai ca v=ati scos si voi cu 3 salarii compensatorii. traim intr-o tara civilizata doar...
ok, m-am gandit in multe alte cazuri "cum e posibil ca un director de creatie sa ramana pe scaun 6, 7, 8 ani fara sa fi avut vreo performanta"... asa ca, da, la prima vedere, un demers admirabil.
ati simtit ca sunteti in picaj (cam tarziu dupa parerea mea) si ati luat masuri radicale; in plus va serveste la imagine: un semnal dat pietei "taiem raul de la radacina", nu puteati convinge daca o faceati pe jumatate, asa ca a trebuit sa il concediati si pe Predu... dupa doua sau trei luni...
ce i se poate imputa lui si altora dupa 3 luni, in legatura cu treburile care nu merg bine?! au fost angajati pe un cont care s-a pierdut... ok, asta poate presupune disponibilizari, si mai presupune plata salariului pe minim 3 luni daca stiu eu bine (sper ca li le-ati dat sau sper ca au niste avocati buni). dar spuneti asa "avem de-a face cu o disponibilizare", de ce lasati sa se inteleaga ca au fost concediati pt incompetenta?
... de fapt "viziunea" pe care o aveti in legatura cu oamenii, cu vietile lor personale si profesionale reiese destul de clar dintr-un iqadsTV mai vechi cu Botan versus Naomovici in care la intrebarea "ce decizii regretati cel mai mult?" Botan spune "imi pare rau ca am lasat sa plece niste oameni foarte buni" iar Naumovici spune "imi pare rau ca de-a lungul timpului am angajat tot felul de maimute"... banuiesc ca cei care lucreaza acum la Leo ar trebui sa se fie constienti ca dupa ce vor pleca de acolo vor fi fost "niste maimute"...
succes!
fie am scris prea mult si ai citit pe diagonala comentariul meu, fie nu esti foarte inteligent, fie nu sunt eu foarte inteligent si n-am reusit sa ma exprim clar
Spuneam ca nu cred c-ai citit comentariul meu pentru ca eram de acord cu tine, o sa-ti dai seama daca recitesti primul paragraf.
Ce spuneam mai departe e ca au facut din demersul asta, intre altele, un proiect de PR pe parcursul caruia au sacrificat gratuit niste oameni. Nu stiu cine sunt toti cei 10-15 care au fost concediati si nu stiu de cata vreme erau responsabili pt contul Orange sau pentru alte conturi.
Stiu doar ca CD-ul de pe cont, Adrian Preda, a fost angajat de LB abia de 2 sau 3 luni. Orange e contul lui LB de mai mult de un an. Nu cred ca lucrurile merg prost de 2 luni; pe contul asta au mai lucrat niste oameni de cand Orange e la LB si inteleg ca respectivii raman acolo bine-merci. Asa ca pot sa deduc, cum spuneam, ca e vorba de un proiect de PR pentru reusita caruia Leo Burnett calca in picioare cariera unor oameni.
Cred ca abilitatile lui Preda le depasesc pe alea ale unui fabricant de martisoare - probabil stii ca BBDO este acum o agentie onorabila dpdv creativ; nu stiu daca stii, dar nu era asa inainte ca el sa fie CD acolo. Imi vine greu sa cred ca s-a transformat intr-o "maimuta" intre timp.
.. uite ca am mai aflat cine ar fi cativa din cei 10-15. unul din ei, de la creatie, autorul unuia din cele mai cunoscute ad'uri romanesti: pentru URBB (un client cat se poate de real), brand-ul Guiness, ad'ul se cheama "think possitive", il gasesti pe net
asta in timp diversi homo sapiens isi cladesc gloria la LB cu ad'uri la pixuri, chioshcuri, si de ce nu martisoare ca tot le-ai dat ideea...
in loc sa-i ponegriti atat pe saracii aia dati afara sau pe cei ramasi, in loc sa faceti tot felul de supozitii, in loc sa credeti un discurs oficial ieftin si sa validati inteleapta decizie ce a fost luata fara sa aibe de a face cu respectarea celor mai elementare drepturi ale angajatului, mai bine v-ati gandi de doua ori ca un asemenea cont nu se castiga si nici nu se pierde de catre maimutele de la creatie, ci pe cale politica. publicisul a adus contu in leo si managementu habar n-a avut cum sa relationeze cu niste oameni fortati sa lucreze cu o agentie "prea creativa" pe care nu si-o doreau.
in plus leo a mai pierdut business, vezi contul de tigari plecat aproape in totlitate in alte tari, si totusi nu au fost luate astfel de masuri.
dar va rog continuati. nu am vrut sa deranjez. daca va simtiti mai bine si va eliberati de frustrari aruncand si voi la randu-va cu rahat in oamenii dati afara fara motiv, nu va opriti.
un comportament tipic de publicitar roman. sa dam cu pietre. sa moara. sa faca. sa dreaga. ai dracului.
desi in tari straine exista legi care pedepsesc concedierea angajatilor din asemenea motive:pierderea de business.
la noi e aplaudata. e starpit raul.
desi nu stiu prin ce treceti voi cei concediati (pot doar sa imi imaginez), manifest toata compasiunea de care sunt in stare si va incurajez sa ii dati in judecata pe stapani. iar de-o fi sa bateti la poarta curtii in care ma aflu si eu, ii voi incuraja pe cei din jrurul meu sa va primim si sa va omenim cum se cuvine.
sau cine - sa plingem ca pleaca oamenii din agentie in alta agentie?
se revolta.
idiotule!
Nu este la nivelul unui creator de martisoare, se vede ca a incercat mai mult. Dar e departe de a fi un prin bun. In primul rand mesajul "think positive", copiat dupa reclamele din afara, e genul de mesaj cu care consumatorul se intalneste de mai multe ori intr-o singura zi, asa ca va trece pe langa el fara sa-i mai acorde atentie. Imaginea este suficient de neclara incat sa nu iti dai seama ce reprezinta la prima privire, iar cei mai multi nu se vor obosi sa o priveasca cu atentie pentru a o deslusi. Daca se intampla ca privitorul sa fie mai prostut, s-ar putea chiar sa nu reuseasca sa-si dea seama ce vrea sa zica reclama asta. In concluzie pot spune ca autorul nu s-a gandit nici o clipa la brand-ul pe care trebuie sa-l promoveze sau la potentialii consumatori care vor vedea reclama lui. Dar a facut o reclama prin care a iesit el in evidenta.
mi se pare inutil sa combat "analiza" ta, cred ca-si dau seama de asta inca niste oameni care citesc ce scriem pe-aici. si de fapt eu imi doream sa emit niste pareri legate de un eveniment nu sa intru intr-o lupta personala cu cineva... daca vrei, da-mi o adresa de mail si ne certam in privat pana te plictisesti
ce incercam sa spun de la primul comentariu e ca tot ce "inseamna" leo burnett e cladit pe o minciuna; noile evenimente sunt in conformitate. problema e ca minciuna e convingatoare si atrage acolo oameni cu sperante, ca tine de exemplu...
e clar ca exista si vor mai exista ceva vreme doua tabere: cea a fanilor prostiti de PRul LB&BN si cea a celor scarbiti revoltati si dezamagiti de ce inseamna acum industria asta, datorita unei gashti cu LB&BN in frunte... ce pot sa-ti mai spun (tie si celorlalti din tabara ta)... sunt locuri libere la LB, incercati-va norocol, mergeti acolo.
but this is yesterday's news anyhow
mai bine...
PS. Predule, noi am incercat sa iti luam apararea in numarul trecut (v.coherenta) dar se pare ca pe tine asta te incita si mai rau!
povestea asta cu "ultimul cuvant" e mult supraestimata, sa stii..
;-)
Ai fi putut macar sa astepti sa dispara articolul de pe prima pagina si sa ajunga la arhiva, atunci sa stii: chiar nu m-as mai fi uitat la el vreodata. Dar daca tu iti doresti asa de mult, uite iti las tie ultimul cuvant (ca oricum nu conteaza) ...
@Arcanum critica ta la posterul ala nu e atat de elevata incat sa-ti permita sa jignesti in stanga si in dreapta. La concluziile astea ar putea ajunge oricine. Nu esti special.
@e.c. esti prea moale omule. Publicitatea are nevoie de oameni cu atitudine.