Mai tii minte cand ai agatat ultima data o tipa si in timp ce ea s-a trezit zambind pentru ca erai in zodia care trebuia, tie ti s-a parut un semn din Cer faptul ca era in aceeasi retea cu tine? Dar cand ai avut ultima data senzatia ca esti omul potrivit la momentul potrivit doar pentru ca o matusa a trebuit sa dea un telefon si tu i-ai oferit plin de satisfactie exact telefonul cu cel mai avantajos dintre planurile tarifare existente pe piata?
Asta se intampla mai ales acum cativa ani, cand ofertele nu erau atat de variate si cand existau doar cateva tipuri de abonamete in fiecare retea, adica suficient de putine incat sa tii minte cat te costa sa vorbesti cu cineva la telefon in functie de reteaua in care e. Apoi a aparut o oferta tentanta de la celalalt operator mare si probabil ca ti-ai luat si de la el o cartela, pentru cazurile in care domnita care apare in discoteca e in cealalta retea. Super-oferta nemaivazuta cu care a debutat Cosmote pe piata romaneasca s-ar putea sa te fi blagoslovit cu un al treilea telefon, asa ca acum umbli prin lume cu buzunarele doldora de telefoane. Bine, probabil ca nu stii ce inseamna "doldora" si ca ai deschis deja dexonline in fereastra alaturata. Atunci s-ar putea sa nici nu o recunosti pe Alexandrina Halic in spotul acesta de la Cosmote. Pentru tine e inaltator insa ca apare Dragos Bucur, pe care il stii din productii recente de mare succes. Iti tresalta inima numai cand il vezi, asa ca iti notezi in minte ca trebuie sa fie important mesajul de la Cosmote daca l-au adus tocmai pe Dragos Bucur sa ti-l spuna.
Mie mi-a atras atentia spotul pentru ca de obicei mi se taie filmul in partea a doua a spoturilor pentru operatorii de telefonie mobila, cea dedicata de obicei cifrelor, centilor si minutelor. Dupa prima parte, care e in general emotionala si se petrece pe un cantecel indie/britpop, fix atat de fresh, blazat si underground cat trebuie, urmeaza partea in care un baiat cu o voce plina de entuziasm e atat de incantat sa insire o gramada de cifre, incat pare ca el chiar a inteles despre ce e vorba in oferta aia. Eu nu reusesc sa tin minte niciodata nimic. Nu inteleg nici outdoor-urile pline de cifre. Poate ca au impresia ca daca scriu foarte, foarte mare, o sa tinem in sfarsit minte ceva.
Nu stiu daca tu tii minte toate ofertele si toate optiunile din toate planurile tarifare. Poate ca pe tine chiar te intereseaza cati bani te costa sa suni pe cineva. Si poate ca esti suficient de motivat ca sa tii minte toti centii necesari si toate minutele care ti se ofera in fiecare spot. Acum, pentru ca am observat toata categoria (prin natura jobului, iti dai seama) si stiu ce fel de mesaje iti transmit operatorii de telefonie mobila si pentru ca m-am intalnit de multe ori cu tine la facultate, pe scara, in cluburi, pe strada si stiu ca numai in cazuri extreme recurgi la apeluri voce, cred ca spotul de la Cosmote nu te-a lasat indiferent. E primul spot care a reusit in sfarsit sa traduca in prima parte semnificatia cifrelor care urmeaza inevitabil in partea a doua. Nici de data asta nu le-am tinut minte. Numai ca de data asta stiu ce inseamna: e la fel de ieftin in toate retelele. Simplu.
Revenind la cat de motivat esti tu sa tii minte toate ofertele, de apreciat mi se pare si modul in care reuseste sa te starneasca executia asta sa te adaptezi timpurilor, pentru ca acum nu mai e nevoie sa ai la "criterii de compatibilitate cu sexul opus" reteaua de telefonie mobila. Ziceam ca o sa-ti atraga atentia prezenta lui Bucur in spot. Pe mine ma impresioneaza mai mult Alexandrina Halic. Un actor mare cu adevarat nu trezeste interesul prin simpla prezenta si prin evocarea tuturor copertelor de revista pe care a aparut. Un actor remarcabil starneste emotii si admiratie prin felul in care joaca. Iar modul pretins binevoitor in care ii ofera o mana de ajutor tanarului dezorientat, aflat in impas, care nu numai ca nu mai are o a treia mana, dar nici macar o a treia ureche la care sa asculte ce i se spune la al treilea telefon, transmite mesajul cel mai important din tot spotul: "Nepoate, esti penibil".
Comentarii
okay.. si mai clar spus:
- Bucur e actoru principal din reclama! E normal sa atraga mai mult atentia
- Bucur nu joaca prost; de fapt, joaca chiar f bine.
INSA, asta nu inseamna ca nu joaca bine Alexandrina Halic. Apare o durata insignifianta de tp si a iesit f bine pt ce trebuia sa iasa. Si cred ca dumneaei e constienta si isi stie si meseria si cu ce si cum se mananca, insa tu nu, dar esti prea mare fan pe de alta parte, unul un pic snob chiar.
E aiurea de ce te legi si cum te legi. ..Daca nu mai suntem la gradinita adica.
Cu toate ca, in afara de treaba asta, trebuie sa fiu obiectiv si sa spun ca art e f bine scris.
Si imi place sarcasmul tau.
clipul asta e cat se poate de evident chiar daca nu am rabdare pt logorea de final am perceput mesajul " ieftin indiferent de retea"
Tocmai asta e fantastic la spotul asta. Ca au ales actorii si le-au repartizat rolurile atat de bine incat o categorie de public il vede doar pe Bucur si crede ca e fantastic, iar alta categorie o retine pe Alexandrina si ii apreciaza nobletea, rafinamentul si delicatetea cu care il ironizeaza pe pustiul tri-mobil. Sigur, tie ti se pare doar ca dansa "apare putin in spot", dar cu toate astea, pun pariu ca ai prins ideea. Noi doi reprezentam doua categorii diferite de public si uite ca mesajul e evident pentru amandoi. De-asta m-am referit la actorii din spot in analiza, pentru ca se pot trage concluzii in legatura cu publicul pe care l-au vizat.
In alta ordine de idei mi se pare normal ca advertiserii din domeniu sa speculeze faza cu cifrele.....e common sense pentru un "conceptualizator" in ale advertisingului sa loveasca nitel in alte campanii concurente
as mai zice 2 vorbe:
pina acum, in ro (cel putin), sa ai mai multe telf. era un status symbol. reclama asta a avut de luptat cu obiceiul mirlanesc de a-ti insira rastelul de telefoane pe masa, la vedere.
inca o nuanta: de obicei, in reclamele romanesti, batrinii sint cei penibili, rolul lor fiind sa faca misto tinerii de ei. sustinerea contrariului a rezultat insa f. credibil, f. convingator.
deci avem o dubla inflexiune: una la nivel de obiceiuri de consum si alta la nivel de imaginar tv. una s-a argumentat pe alta. bravo!
si o observatie: d-na halic a aparut mai mult in reclame dect bucur (cel care a debutat ca soldat in permisie pt. gambrinus): dar numai cu vocea! d-ei l-a definit vocal pe coccolino etc.
aici e cu atit mai tare cu cit apare intr-un rol tacut, de expresie gestuala.