BLITZ KRITIK
Bing-baaang!... "Ziua buna, sunt Adi, noul dumneavoastra vecin!", anunta din pragul usii de la vila cu etaj un tinar care tine un tort in mina. "Ea e sotia mea" si arata cu degetul catre etajul 7 al unui bloc situat la o statie de troleu distanta unde, la geam, o furnica pare sa miste din antenuta.
Cam asa incepe spotul Bancii Romanesti care declara la final: "Credem in vise realizabile". Clipul e scurt, destul de haios iar actorii (cuplul ceva mai in virsta care raspunde la usa) isi joaca bine rolurile. O singura problema as avea aici: unde este clientul bancii in aceasta poveste?
Comentarii
nici eu nu am inteles ce imi promite banca romaneasca...
Din ciclul, fiti si voi ca noi. ahahahaha!
E lesne de inteles ca e vorba de un target care isi permite sa-si faca un credit pentru casa dar care isi subestimeaza potentialul. Nu e vorba de un credit mic (peste 50k de euro) si nicidecum nu e vorba de un venit mic. Sunt acei tineri casatoriti care au joburi cu venituri bunisoare, sunt in crestere, pe punctul de a avea primul copil dar care nu stiu inca daca sunt pregatiti pentru a se muta la casa. Nu e neaparat frica de credit si de rate mari. E si ideea de a te izola un pic. Poate ca unii considera ca un venit bunisor la o varsta de 28-30 de ani n-ar trebui neaparat ingropat intr-un credit, ci mai degraba cheltuit pe chestii pe care nu le-au avut (credit mai mic, rate mai mici, bani mai multi ramasi pentru alte investitii sau cheltuieli).
Nu stiu daca strategul a ales si masina care apare in fata casei sau e pusa acolo intamplator. E un Fiat (Stilo parca) ceea ce nu inseamna ca cei care au casa sunt neaparat niste persoane din high class. Putea sa fie un Mercedes sau Lexus dar atunci e clar ca spotul s-ar fi indepartat de target. Si casa si masina scumpa poate fi cam mult pentru un cuplu de tineri casatoriti. In plus, cuplul nu e neaparat foarte afectat de ideea tanarului si e clar ca ospitalitatea (oarecum falsa) arata ca si ei sunt ajunsi nu demult in cartierul de vile (poate tot prin intermediul unui credit).
Vise realizabile? De ce nu?
pe de alta parte, e justa observatia ca, la nivel de concept creativ (nu la strategie, monoxid!), se gindeste mai mult in clisee de film american dect in obiceiuri tipic romanesti. tineti minte reclama la zahar cu chisu si gagica de pe str.? veneau de la magazine diferite, dar amin2 aveau pungi cochete de hirtie, de le tii in palma, ca la americani... unde in buc. sint magazinele astea?!
probabil gradina unuia era prea mare si HOP au rasarit 2 blocuri. total aiurea!
pana la urma cred ca spotul oglindeste realitatea: din cauza dobanzii si a salariului destul de mic nu-ti permiti decat un apartament intr-un bloc facut de vreun smecher cu pile la primarie :P, dar intr-o zona cu "vecini" de calitate.
Si-n plus nici macar nu transmite corect mesajul... se poate intelege ca aia 2 tineri s-au mutat din vila in bloc. Mare afacere! :))
scopul primar si simplificat al unei reclame e sa ...vanda