Veni, vidi, vecinii

BLITZ KRITIK

Bing-baaang!... "Ziua buna, sunt Adi, noul dumneavoastra vecin!", anunta din pragul usii de la vila cu etaj un tinar care tine un tort in mina. "Ea e sotia mea" si arata cu degetul catre etajul 7 al unui bloc situat la o statie de troleu distanta unde, la geam, o furnica pare sa miste din antenuta.
Cam asa incepe spotul Bancii Romanesti care declara la final: "Credem in vise realizabile". Clipul e scurt, destul de haios iar actorii (cuplul ceva mai in virsta care raspunde la usa) isi joaca bine rolurile. O singura problema as avea aici: unde este clientul bancii in aceasta poveste?

Reiau. Un tinar cuplu este fericit ca a reusit sa se mute intr-un apartament absolut obisnuit dintr-un bloc cu zece etaje. Dupa mutare, ea il trimite pe el cu o atentie, o maslina pe la usile celor pe care ii considera "noii vecini", dar care, spre deosebire de prietenii nostri, locuiesc in cartierul de vile alaturat.

Ma gindesc ca proprietarii viloacelor nu prea au cum sa mai fie clientii bancii. Se vede cu ochiul liber ca oamenii sint deja ajunsi: cu credit sau din economii (personajele sint trecute bine de prima tinerete si dupa mecle par a fi cel putin el doctor sau arhitect, iar ea - avocat sau directoare pe la vreun minister) ei detin deja casa respectiva. Atitudinea lor spune cam asa: "Am casa pe care o merit, nicidecum aia pe care am visat-o. Si nici nu s-ar pune problema sa fi stat vreodata la bloc, mersi..."

Asadar, ramin in joc cei doi naivi care s-au mutat la bloc si au senzatia ca sint vecini cu cei de la casa. Insa si pentru ei visul s-a realizat: au apartamentul lor personal. La cit de fericiti sint se pare ca nici nu-si doreau mai mult. Unde este visul irealizabil in care cineva nu a crezut si, din cauza ca nu a apelat la Banca Romaneasca, si-a luat teapa? Aud?

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar


Comentarii

Ioana Gligor
acum 16 ani
"La cit de fericiti sint se pare ca nici nu-si doreau mai mult. Unde este visul irealizabil in care cineva nu a crezut si, din cauza ca nu a apelat la Banca Romaneasca, si-a luat teapa?"

nici eu nu am inteles ce imi promite banca romaneasca...

Adina Marin
acum 16 ani
Pei sa ziceam ca dupa 15 ani de publicitate ...cu parti din care ne si mandrim pe la festivale...putem sa ne desprindem putin de cliseele care ni s-au inoculat cuminte in minte. De ce trebuie sa vedem targetul in carne si oase in fiecare spot? De ce trebuie reconstituita imaginea acestuia minutios, la sange. De ce trebuie protagonistul sa aiba aceeasi culaore de cravata saud e ochi ca tine sau ca mine sau ca mama sau mai stiu eu cine o fi in target. Ce ar fi daca...clientul bancii din aceasta poveste ai fi chiar tu..cel care sta pragtit cu telecomanda in mana sa schimbe canalul ..dar se lasa totusi amuzat de naivitatea si optimismul unui tanar dintr-un spot , perfect fericit cu noua lui casuta. Poate TU...vrei mai mult. Si tocmai de aceea te amuzi de el..asa fericit cu micul sau cuib...Poate tu chiar vrei sa stai in cartierul acela rezidential ci nu doar sa duci o prajitura celor ce locuiesc acolo. Poate tu ai alte vise...nu prea conteaza...banca crede in vise realizabile. Si alaturi de ea...visele tale se vor implini...ma rog....suna aiurea...dar asta afirma ei....Si astfel am privit eu acest spot...si ma amuza de fiecare data...si de fiecare data il privesc cu mai multa placere...si mi-as face si credit la ei..daca as avea vre-un vis d'asta de realizat. deocamdata nu-mi doresc decat sa se mai maturizeze si publicul nostru un pic asheah!
Alexescul Cristina
acum 16 ani
Un clip haios...care te face in mod sigur sa zambesti...ca si cel in care "esti fericit cu noua ta baie"...In general cei de la Banca Romaneasca spun ce au de spus: ca-ti poti realiza visele cu ajutorul lor, ca poti fi fericit...si ca te poti grabi sa ajungi cat mai repede in casa ta (asta-i alt clip...cel cu muzeul).
iuliana sorocaniuc
acum 16 ani
ce sa spun e jalnica recalma ca multe altele si cei care au creat o zic ca e amuzanta o fi pt o anumita categorie de oameni cea a oamenilor care nu au credite
laura oloeriu
acum 16 ani
practica inspirata din practici americane, autohtonizata pana in panzele albe. simpatic spotu'

Adriana Enescu
acum 16 ani
eu am inteles. tinerii de fapt nu sint nou mutati in apartament ci batrinii sint nou mutati in vila. dupa 40 de ani de munca asidua pentru cladirea socialismului, secati pina si de puterea de a zimbi, cu ultimii leuti ramasi din prima pensie au reusit sa faca un credit pe viata la una dintre bancile romanesti de la cre poti fi sigur ca iei un credit cu 200% dobinda si pe care il vei plati chiar si in viata de apoi. Iar tinarul este atit de incintat pentru ca viseaza ca intr-o zi, dupa 40 de ani de munca asidua pentru a construi capitalismul si democratia in romania, secatuit pina si de puterea de a mai zimbi, va cheltui ultimul banut din prima pensie pe un credit pentru o atare casoaie.

Din ciclul, fiti si voi ca noi. ahahahaha!

Comma Adi
acum 16 ani
bazzah bravo. bine punctat. restul is prea deshtepti si nu vor sa invete. dar deh, mai mult pana departe
Adrian Monoranu
acum 16 ani
Elena Ionita dovedeste din nou ca e un strateg bun. BTW, chiar daca ai incalcit un pic mintile cititorilor de pe Iqads, Eleno, treaba a iesit bine. :)) Banca Romaneasca nu se diferentiaza prea mult ca esenta a mesajului. Strategia de comunicare e un pic diferita. Cu alte cuvinte Leo a gasit un alt mod de a spune "poti avea mai mult". Iti spune doar ca poti avea mai mult. Daca Transilvania foloseste Zanul sau Raiffeisen o casa ultra-dimensionata aici lucrurile sunt aduse in prim plan mai degraba pragmatic. De ce sa te bucuri pentru un apartament cand poti avea o vila?

E lesne de inteles ca e vorba de un target care isi permite sa-si faca un credit pentru casa dar care isi subestimeaza potentialul. Nu e vorba de un credit mic (peste 50k de euro) si nicidecum nu e vorba de un venit mic. Sunt acei tineri casatoriti care au joburi cu venituri bunisoare, sunt in crestere, pe punctul de a avea primul copil dar care nu stiu inca daca sunt pregatiti pentru a se muta la casa. Nu e neaparat frica de credit si de rate mari. E si ideea de a te izola un pic. Poate ca unii considera ca un venit bunisor la o varsta de 28-30 de ani n-ar trebui neaparat ingropat intr-un credit, ci mai degraba cheltuit pe chestii pe care nu le-au avut (credit mai mic, rate mai mici, bani mai multi ramasi pentru alte investitii sau cheltuieli).

Nu stiu daca strategul a ales si masina care apare in fata casei sau e pusa acolo intamplator. E un Fiat (Stilo parca) ceea ce nu inseamna ca cei care au casa sunt neaparat niste persoane din high class. Putea sa fie un Mercedes sau Lexus dar atunci e clar ca spotul s-ar fi indepartat de target. Si casa si masina scumpa poate fi cam mult pentru un cuplu de tineri casatoriti. In plus, cuplul nu e neaparat foarte afectat de ideea tanarului si e clar ca ospitalitatea (oarecum falsa) arata ca si ei sunt ajunsi nu demult in cartierul de vile (poate tot prin intermediul unui credit).

Vise realizabile? De ce nu?

Sorin Toma
acum 16 ani
Sincer cred ca se intelege destul de bine substratul reclamei chiar daca nu apare nici un reprezentant al bancii....fiecare are un vin care cu un credit pe masura este realizabil....ei asta vor sa spuna in definitiv in reclama...
ruxandra cotofana
acum 16 ani
sotul cel tanar e costel din trupa deko right? funny guy :) anyway..nu vreau sa comentez aceasta reclama..e haios spotul, indiferent la ce, iti face placere sa-l privesti :)) DAAAAAAAAAAAR...hai va rog la un moment dat sa vorbim despre cele mai proaste reclame care exista la noi in tara si in lume in general, reclamele la detergenti!!!!!!!!!!! si mai ales reclamele la dero...cu marea noastra actrita....uhm...imi pare rau nu am retinut numele :)) va pup!
Simona Busuioc
acum 16 ani
si mie mi se pare foarte clar mesajul. "fericit cu noua ta casa?" Adica tinerii erau atat de fericiti ca au casa lor incat s-au apucat sa salute toti vecinii. Fericirea lor-direct proportionala cu numarul vecinilor salutati.
Craciun Daniel
acum 16 ani
Daca la americani obiceiul e clar si logic, noului vecin i se ofera o tarta sau un tort, la noi se pare ca cel care s-a mutat trebuie sa plateasca... Absurd, ca toate tentativele noastre jalnice de a adapta obiceiuri de pe la altii. Apoi, nici cartierul de vile, dar mai ales cel de blocuri, nu par a fi chiar niste locuri la care sa merite sa visezi. Niste "suburbii" destul de cenusii. Indatorati-va daca aveti chef sa platiti o viata pentru asa-ceva!
florin dumitrescu
acum 16 ani
... nici reclamele la marlboro nu sint targetate pe cowboy, nici reclama la humex nu e targetata pe calugari tibetani (apropo: opriti torta olimpiva!), nici reclama la milka nu e targetata pe marmote!

pe de alta parte, e justa observatia ca, la nivel de concept creativ (nu la strategie, monoxid!), se gindeste mai mult in clisee de film american dect in obiceiuri tipic romanesti. tineti minte reclama la zahar cu chisu si gagica de pe str.? veneau de la magazine diferite, dar amin2 aveau pungi cochete de hirtie, de le tii in palma, ca la americani... unde in buc. sint magazinele astea?!

Ioana Bogdan
acum 16 ani
pe langa faptul ca nu promite prea mult banca romaneasca, in acest spot mai apare o problema specific romaneasca: ce cauta cele 2 blocuri de 10 etaje intr-un cartier de casute???

probabil gradina unuia era prea mare si HOP au rasarit 2 blocuri. total aiurea!

pana la urma cred ca spotul oglindeste realitatea: din cauza dobanzii si a salariului destul de mic nu-ti permiti decat un apartament intr-un bloc facut de vreun smecher cu pile la primarie :P, dar intr-o zona cu "vecini" de calitate.

Catalin Avramescu
acum 16 ani
Probabil cine a scris comentariul este invidios pentru o idee geniala de copywriter. Reclama este haioasa, o revezi cu placere si afli de fiecare data de Banca Romaneasca. Ce trebuie mai mult? Iar daca tot nu te-ai prins mesajul este urmatorul: "chiar si pentru cei care isi doresc un simplu apartament de bloc Banca Romaneasca indeplineste vise!" Public tinta excelent definit! Apropo, Daniel Gheoace, ai fost cumva in juriul ADidea4? La scara ta de valori ai fi in stare sa vezi castigator "spotu' cu ardeleanu'"
marcelina ursu
acum 16 ani
cite comentarii...cind ideea de fapt e atit de simpla si geniala!
Irina Iliescu
acum 16 ani
Ce poate fi fun la reclama asta?! Si cat de mult te imbie sa-ti faic credit la Banca Romaneasca? La urma urmei asta e problema. Convinge? NU!

Si-n plus nici macar nu transmite corect mesajul... se poate intelege ca aia 2 tineri s-au mutat din vila in bloc. Mare afacere! :))

Catalin Avramescu
acum 16 ani
Consider ca mesajul este perceput de publicul tinta; chiar daca nu este exprimat direct, mesajele subliminale sunt in realitate mult mai puternice. Daca iti cumperi un apartament la bloc esti privit de sus de cei cu vile de langa tine. Dar si tu ai bani pentru o vila? Aici trebuie sa ascultati partea finala a reclamei unde se vorbeste de credite mai mari de 50.000 euro. Cu alte cuvinte, nu va mai jucati cu sume mici, indepliniti-va adevaratul vis cu Banca Romaneasca!
Albin Alexandrescu
acum 16 ani
n-ati inteles,lor le plac hazlii...regizorilor,bancii,noi o digeram daca o putem mesteca bine,de nu...nu.ma irita insa ca de fiecare data,sintem romani.daca o banca ti-ar spune,pe bune,ce-ti ofera,ai simti ca defapt tu...o imprumuti...fara dobinda.as da o lege sa nu-i mai vad facind reclama la BANCI,nu se merita,lor le e foame.se bat intre ele ptr.suprematie,dar in spoturi idioate si parca si pe noi ne indobitocesc....GOGULE,probleme ma...pur romaneasca,un german,italian,francez n-ar intelege,dar pe noi ne amuza.aici....unde e amuzamentul?va munci prostu'o viata sa plateasca creditul,ptr.un apartament impersonal.atit ca-s nervos.........
Albin Alexandrescu
acum 16 ani
ptr.Arcanum esti in branse?chiar vb. frumos despre nimic,si oricum impersonal ca CEASCA
Albin Alexandrescu
acum 16 ani
cea mai buna reclama la banci,e cea cu tipul retardat,care-o imita,pe Zina Maseluta.cu PIPI,KAKA...si cu adunarea sau inmultirea la 2.nu ma intereseaza mesajul,nu stiu banca,dar macar ....e haioasa.GATA

Cristina Gherman
acum 16 ani
pai daca nu ai retinut banca si nici mesajul inseamna ca e o reclama slaba :)

scopul primar si simplificat al unei reclame e sa ...vanda



Branded


Related