Sa presupunem ca ai tot ceea ce-ti trebuie (pasiune, talent, entuziasm, portofoliu, skills), astfel incat poti incepe sa-ti cauti un job de creatie in advertising. Si te intrebi unde ai vrea sa lucrezi, unde te-ai potrivi cel mai bine? O agentie independenta sau o multinationala? Sigur, numele mari suna extrem de bine, si e destul de greu sa rezisti farmecului discret pe care-l emana.
O sa va spun cate ceva despre cum e sa lucrezi intr-o agentie independenta, despre avantajele si dezavantajele unei astfel de optiuni si urmeaza sa discutam despre multinationale altadata.
In primul rand, daca esti junior, o agentie independenta e exact ceea ce-ti trebuie. N-as da nici 10 multinationale pe junioratul facut in prima mea agentie. Lucrezi pe o multime de conturi, de la bete de chibrit la masini de lux. Si ai nevoie de asta, in special pentru ca iti poti mentine mintea deschisa, poti evita mai usor cliseele. Esti alert si nu te plictisesti. Nu inveti cuvintele cheie si frazarea la care raspunde afirmativ clientul. In al doilea rand, pentru ca toata lumea e prietenoasa si are rabdare cu tine. Daca ciulesti urechile, inveti de la toti.
Comentarii
Nu cunosc foarte bine climatul din multinationale, dar, din ce stiu, pentru mine munca acolo echivaleaza cu pensionarea creativitatii, si ambitiei, si entuziasmului. Am avut ocazia sa vorbesc cu cativa oameni din multinationale si toti se plangeau de faptul ca acolo nu se intampla niciodata nimic. Daca esti in cautarea dezvoltarii personale, cel putin in primii 5-10 ani, sa zicem, multinationalele trebuiesc evitate.
Acum sunt in alta agentie. Mai mare. Si mi-e bine, pentru ca am o baza solida.
Da' ma uit la copiii astia din jur...of.