Dacia se mentine drept cel mai cunoscut brand romanesc, cu o cota de recunoastere spontana de 45,1% in 2005, asa cum reiese din cercetarea "High Impact Brands 2005" realizata de compania de cercetare de piata Synovate impreuna cu revista Biz. Pentru al treilea an consecutiv, revista Biz si compania de cercetare de piata Synovate au realizat "Topul marcilor romanesti" - cel mai inedit clasament dedicat brandurilor de pe piata romaneasca, pentru a le identifica pe cele care se bucura de cel mai mare impact si de o notorietate ridicata in randul consumatorilor.
In urma cercetarii calitative realizate de Synovate am aflat ca Dacia reprezinta o reflectare aproape fidela a spiritului romanesc: simplu, deschis cu toata lumea, colocvial si descurcaret. Dacia a ramas o marca extrem de populara in randul romanilor. Este acea masina care nu te poate insela - stii exact la ce sa te astepti de la ea - este simpla, nu are mistere si este extrem de cunoscuta celor care o conduc.
Locul secund in topul celor mai cunoscute marci romanesti este in continuare ocupat de Arctic, cu un grad de notorietate spontana de 26,3%. Din rezultatele componentei calitative a aceluiasi studiu reiese ca Arctic este pentru consumatori varianta simpla si accesibila in alegerea unui frigider, avand totodata o imagine conservatoare si oarecum statica. O mare provocare o va reprezenta transformarea marcii Arctic intr-o marca moderna si aspirationala, precum si extinderea gamei Arctic intr-o umbrela relevanta pentru mai multe tipuri de electrocasnice si electronice.
Dacia, Arctic si BCR se mentin in topul marcilor romanesti
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative: