Intr-o perioada in care devenim tot mai obsedati de forma perfecta, digestie usoara si eliminare sanatoasa, barbatii romani pastreaza inca un vechi si zdravan obicei: acela de a sta impreuna la masa si de a bea... a bea... a bea... E o traditie pe care au avut abilitatea sa si-o insuseasca producatorii de bere; dar care, in mod funciar apartine vinului (a se citi chiar "spritului").
Viniviticultorii s-au codit pina de curind sa recunoasca public evidenta: romanii beau sprit de sting! Vinul popular, vinul de sprit, cel care genereaza marile volume de consum - e un produs cvsi-artizanal, de multe ori din vie hibrida (ignorat de masuratorile de piata); sau e cel mult asa-zisul vin de masa, comercializat la PET, obtinut, da, pe cale industriala... poate "prea" industriala... Dar nici unul nici altul nu este vinul de soi, vinul imbuteliat la sticle finute de 700 ml (trei litre, cum se spune in popor), vinul la care se fac indeobste reclame. Un adevarat tabu in comunicarea comerciala! Poate singura data cind s-a mai facut aluzie la consumul neinfrinat de vin pe aceste meleaguri a fost in fantezista reclama la berea Caraiman, cea despre incendierea viilor dacice (of, tot berarii astia)!
Comentarii
iar articolul tau este de fapt un excelent brief...cred ca daca il dadeai tu, iesea mai bine decat ce a iesit
gligoruta: e chestie de gust. eu vibrez la reclamele care ating filonul traditional, cum a fost si cea cu berea la robinet (bergenbier, comentata in tandem cu ana). sint sigur ca au primit un brief excelent.