Reclama la Del de pe OTV trebuie predata in scoli!*

* cu amendamente de rigoare, mai jos in text

Dupa "Afacereza" celor de la Money Channel, o alta reclama isi ia avant pe net, inainte ca lumea s-o vada in heavy rotation la TV. Spoturile la branzeturile Del facute in sufragerie la Dan Diaconescu au invadat pentru inceput YouTube-ul, dupa care au fost postate si pe alte siteuri inainte de asalatul asupra televizoarelor. CAP, agentia care sta in spatele campaniei pentru Del, e poate prima care a dat startul trendului, creativii mai laudandu-se deja cu o serie de spoturi asemanatoare pentru vopselele Zertifikat, puse si ele pe net inainte de orice alt suport media.

Pentru ca au fost linkuite in stanga si-n dreapta, blogosfera a inceput sa dea deja note prestatiei lui Dan Diaconescu and Co, sa faca pronosticuri vizavi de succesul pe care-l vor avea la raft branzeturile astfel impachetate si sa comenteze decizia agentiei de publicitate de a-si asocia numele cu controversatul post de televiziune. Versiunea mea dupa ce am vazut reclamele:

Dan Diaconescu. Ia un ban, face ce stie, creeaza nou prilej de valva in jurul sau. Elodia a cam fost uitata, alta profesoara provocatoare de sinucideri adolescentine nu se mai iveste, era nevoie de un pic de zarva. Bate palma cu clienti care vor si altceva decat "SC Aluminiu IMPEX SRL va ofera din stoc fier putin forjat si Paste Fericit". Nu as zice ca s-a mai spalat cu ocazia asta oglinda lui DD, nicidecum. Si tot DD se dovedeste ceva actor, poate chiar mai credibil decat alte vedete de sticla precum Teo si detergentii, Teo si Danone sau Mondenii si "Sange de taur".

Branzeturile. Se face putina notorietate in jurul unui brand de care nu a auzit nimeni. Target (si aici ma refer la cel de pe online) greu de convins sa dea navala sa o cumpere in ritm sustinut din magazin. Putin fler sa caute o agentie cu nume. Constienti ca o astfel de pozitionare le va atrage critici (pe net sunt deja aprecieri de genul "mai bine ma sinucid decat sa ma duc la supermarket sa cumpar", "produse ieftine si proaste", "Branza Del se adreseaza in primul rand retardatilor").

Agentia. CAP are curaj sa faca pasul inspre blamatul post de televiziune si o face intr-un mod inteligent. Speculeaza tocmai aducatorul de rating "Dan Diaconescu in direct" si face uz de tot arsenalul de personaje dubioase care-i calca prin platou: gospodina, mascatul, interpreta de muzica populara si clarvazatorul. Pe care-i impacheteaza pentru a-i difuza mai apoi exclusiv pe OTV, pentru ca telespectatorii postului sunt tocmai targetul asumat al celor trei reclame. Intr-o Romanie plina de pudibonzi care nu se uita la OTV, dar stiu de Elodia, agentia de publicitate s-a angajat sa "do the dirty work" si sa-si ia castane de la moralistii tarii. Si sa aiba o reclama numai buna de premiat pe la festivaluri.

Chiar era nevoie de cineva care sa isi dea seama de mina de aur care este OTV-ul. Sa ma explic, pentru ca deja simt venind pietroaie in freza de la internautii de bine. E o fauna. Pe care CNA-ul o amendeaza in mod stangaci si in disperare de cauza, care face rating peste televiziuni cu pretentii, dar de care sociologii nu s-au gandit sa se lege pentru a studia fenomenul dintr-o serie de principii fals academice. La fel cum si de manele se leaga Pruteanu cu un "huo" penibil, insa nu si aceiasi sociologi, care ar avea o intreaga cultura marginala de explorat, inteles si explicat celor care se inspaimanta de ea. Sunt subculturi intrate in viata de zi cu zi, iar solutia nu este, ca la Summitul NATO: repede sa bagam mizeria sub pres pana pleaca aia.

Agentia CAP nu o ia in brate, cum nu sugerez ca ar trebui sa o faca nici sociologii, nici nu o pune la colt. O face sa existe si sa tinem cont de ea, le-o arata sociologilor care nu se uita pe OTV, dar se dau pe YouTube. Ha! Si care sociologi poate o si "traduc" in niste carti frumoase care sa fie si studiate pe la facultati de profil. Si nu glumesc. Pana sa avem suficienti anticorpi sanatosi pentru toate bubele sociale din Romania, ne multumim cu asta. Dincolo de faptul ca e mercantila si numai buna de festival, campania pastiseaza o lume, iar agentia de publicitate nu pretinde, ca restul lumii bune, ca OTV nu se afla nicaieri pe vreun buton de la telecomanda de-acasa.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune


Comentarii

florin dumitrescu
acum 16 ani
Draga Cosmin, cred ca merita remarcat un atu important al OTV-ului: abundenta de supere si crawluri de pe ecran, care practic ineaca inscriptia legala cu "publicitate". Se stie ca momentele de publicitate dinafara calupurilor trebuie marcate special, altminteri cad sub incidenta publicitatii mascate. In cazul DEL e trecut superul cu "publicitate", perfect legal, dar pr-z nu il mai bagi de seama printre toate celelalte. Ca sa fac o gluma a la Divertis, e un caz de "publicitate legala mascata". (CNA-stii ramin neputinciosi, cu amenda nedata.)
Comma Adi
acum 16 ani
scuze cosmin dar nu cap a facut afacereza ci next advertising. next advertising si cap sunt 2 entitati diferite acum.
Dragos nume
acum 16 ani
Excelenta ideea de a folosi acest canal de propagare.

Hai sa fim seriosi: OTV este extrem de urmarit de segmentul 14-75 (ani) din toata tara.

Nu pot insa aprecia pana la CAPat ideea pana nu stiu mai multe despre produs. Un link, ceva?

Iar Cosmin are mare dreptate: cati dintre dumneavoastra nu "zabovesc" macar 2-3 minute pe OTV zappand, fireste, catre TVR Cultural?

cosmin popan
acum 16 ani
@adicomm: am corectat. multumesc de observatie
mirel radoi
acum 16 ani
CAP nu participa la festivaluri de creatie.
Cristian Serban
acum 16 ani
http://www.youtube.com/watch?v=E0_sdsfnrx8
mirel radoi
acum 16 ani
Post de toata jena, reclama de toata jena, produse de toata jena.

Este incredibil cat de usor oamenii nu se mai obosesc sa gandeasca.Asta inseamna o reclama buna ? Aiurea ... Asta ne arata nivelul la care cred unii mai "destepti" ca santem.Daca oteveul e reprezentativ pentru cineva ... Ma umfla rasul.

Daca firma care a comandat reclama facea fluturasi si ii arunca din avion tot erau mai castigati decat cu penibilitatea asta.

mirel radoi
acum 16 ani
Las-o asa :D
andreea horaicu
acum 16 ani
seamana cu greata pe care o simti atunci cand trece un manelist imputit pe langa tine si dezgustul la gandul ca Romania e plina de prosti care cred in asta ...si o iau de buna.
Anca Frigioiu
acum 16 ani
doar pentru ca noua ni se face pielea de gaina cand privim asemenea hidosenii, asta nu inseamna ca ele nu sunt apreciate de anumite categorii de consumatori (media, in mod special). un adevar trist este acela ca otv-ul este urmarit de un numar de persoane mai mare decat ne imaginam noi, si nu doar 2-3 minute. iar aceste spoturi vor avea, cu siguranta, succes la aceste categorii de persoane. asa cum si reclamele la bonux & co au succes. de la un sociolog, care a auzit ceva foarte inteligent:"bucurestiul nu este romania, iar embryo nu este bucuresti" (nu dau nume) si a bagat la cap...
mirel radoi
acum 16 ani
x
ovidiu lucian
acum 16 ani
Ne uitam cu totii la TV si de multe ori suntem nevoiti ca in timpul unui film de pe nu stiu ce post asta in caz ca nu download-am ceva de pe dc++, ca sincer cateodata imi este si lene sa mai downloadez,suntem asaltati de reclame.De multe ori spotul,regizat de cineva,nu scoate nimic in evidenta si nici nu stii despre ce este vb in.Mie sincer imi plac reclamele dar nu in exces pentru ca te plictisesc la un moment dat si imi plac cele care te fac sa te gandesti un pic dar sa te si atraga sa te uiti chiar daca nu cumperi produsul respectiv..Asa in cazul de fata este vb despre reclamele de pe postul tv OTV,nu ma uit poate doar cand dau de pe un post pe altul la OTV dar pentru cateva secunde,maxim 1 min.Reclame nu prea am vazut dar cand am vazut am observat ca sunt,bine facut neprofesionist dar asta este...ma rog.La OTV sa facut reclama la branzeturile Del care sincer nici nu stiu cum arata si ce gust au,nu am auzit de ele,dar intradevar este o reclama mascata pe care OTV-ul o ascunde in spatele unei anchete pe care ei cu SENZATIONAL au dezbatuto...Dupa mine ca simplu "telespectator"ca nu ma uit la ei,ma face sa cred ca CNA-ul ramane neputincios,OTV-ul ascunzandu-se in spatele acestor "anchete"pe care ei le fac...
Florin Gheorghe
acum 16 ani
Sunt nenumarate puncte de vedere din care poti sa privesti campania asta, si poate, in felul lor, toate au dreptate. Asa cum a scris si Cosmin in articol, scopul campaniei este acela de a crea notorietate. Si fiindca traim in Romania si fiindca asta ne ocupa tot timpul, notorietatea nu putea creste spectaculos decat daca inventai un scandal. OTV-ul are un background solid in ceea ce priveste scandalurile, astfel ca a devenit unealta perfecta pentru a ne virusa mintile cu branzeturile Del. La fel cum s-a intamplat in cazul disparitiei Elodiei, e de asteptat ca aceasta campanie sa se raspandeasca prin tot felul de canale media improvizate, cu mesaje care mai de care mai penibile. Probabil ca o sa vedem scris pe masinile murdare, mesaje de genul: "Aici sunt ascunse branzeturile Del". Ori graffitiuri pe cladirile ce stau sa se darame: "Aici se fabrica branzeturile Del". Inevitabil, o sa fim expusi unor astfel de mesaje, care, mai devreme sau mai tarziu, din curiozitate, te va face sa incerci produsul asta. Cel putin prin faptul ca il arunci, fara sa bage de seama cineva, printre celelalte alimente din cosul de cumparaturi, atunci cand mergi la supermarket. Insa, odata ajunsi la casa, veti fi deconspirati, doamna de acolo si o sa se uite la voi, mirata: Aaa... vad ca ati gasit branzeturile Del... le ascunsesem atat de bine in rafturile din spate.

Campania aduce un aer de "prospetime" mediului publicitar romanesc si un potential de stres maxim pe viitor.

marina cordun
acum 16 ani
publicitate senzationista, PR pentru agentie, nu reclama la produs.
Diana Sorina ICHIM
acum 16 ani
"Agentia CAP nu o ia in brate, cum nu sugerez ca ar trebui sa o faca nici sociologii, nici nu o pune la colt."

Intr-adevar, nu o ia in brate ci O PROMOVEAZA prin acest clip, face o asociere de imagine. Problema e daca va fi sau nu in interesul produsului si asta se va vedea mult mai tarziu. E intr-adevar un act de curaj, dar am eu o vorba: Poti sa faci valuri si fara sa dai cu batu-n balta! ;)

Dragos nume
acum 16 ani
Stimate doamne si domni, bai romanilor.

Decat sa va fluturati indignarea aiurea mai bine ati pune mana pe carte (unii) sau ati face ochii mari si ati lua notite (altii).

Este absolut penibil ca cei care s-au hlizit la MMS-Cosmote sa critice aceasta campanie excelent (repet) confectionata. Daca si pretul produsului tinteste medium-low, atunci de-a dreptul pute a Effie.

Pentru creatorii Zarazei (desi nu ma convinge campania) numai respect!

Florin Gheorghe
acum 16 ani
Ha! E adevarat ca iti trebuie mult curaj sa faci o campanie de genul asta. Depaseste cu mult orice limita la care ajunsese pana acum BTL-ul, cel putin in Romania. E atat de ciudata incat dupa ce am vazut primul clip, a trebuit sa ma sterg la ochi, sa-i mai dau play inca o data si apoi sa realizez ca este vorba despre o reclama.

Excelent confectionata!? Nu stiu ce sa zic. Imi lasa impresia ca ar fi vrut sa starneasca amuzamentul cu clipurile astea, dar din punctul meu de vedere nu au reusit. Dar, oricare ar fi planurile celor de la Cap pentru campania asta, sunt sigur ca nu o sa ne lase sa uitam prea curand de firma si produsele astea.

Kim Ciobanu
acum 16 ani
Nu va mai mirati asa pentru ca e un viral dat si pe tv. Ar fi cazul sa inceapa si astia de la noi sa vada cat potential are publicitatea virala de ex fatcat.ro
Dragos nume
acum 16 ani
@florin.gheorghe

Eu zic asa: o campanie care joca la (cel putin) doua capete (ptiu, drace!)

"1. daca doctilor li se pare funny, ne-am scos! se va viraliza instant si va curge awarenessu' pe noi cat casa

2. daca stimatilor privitori de OTV nu le va pica fisa si vor crede ca e pe bune, macar o sa vindem produsu'

Oricum ai da-o tot iese ceva. Deci hai s-o facem"

Variantele "nu va fi gustat de 'telectuali" si "telespectatorii OTV se vor prinde" nu cred ca au fost luate prea serios in seama. Sau da, dar tratate ca risc asumat.

Florin Gheorghe
acum 16 ani
La punctul 1 cred ca ai gresit target-ul. Nu intelectualii raspandesc virusul unei campanii. Cand ajung la un anumit nivel, nu prea mai ai chef sau tendinta sa faca tam tam, prefera sa pastreze informatia doar pentru ei, sau grupul restrans din care face parte. Cum s-ar zice: "rad pe infundate".

Viralizarea, dupa parerea mea, o fac oamenii de nivelul lui Dorel sau ceva mai evoluati. In limbajul lor zilnic asimileaza propozitiile sau expresiile auzite pe la tv sau radio si asa le transmit altora. Insa, nu am sesizat nimic memorabil in campania asta, "senzationala" e doar ideea in sine, altceva nu ma leaga de campanie.

La punctul 2, recunosc, dupa ce am vazut prima oara unul dintre spoturi am crezut ca e pe bune. Adica, la reputatia pe care o are Dan Diaconescu, nici nu avea cum sa ma mire o nebunie de genul asta.

Ma uitam mai devreme si pe Youtube, la spoturile postate acolo, si am vazut ca dupa aproape o saptamana au ajuns la aproximatix 15 000 de vizualizari si cateva pagini de comentarii. Probabil ca in curand o sa se apropie, sau o sa depaseasca popularitatea deja celebrului viral: Feedback is 50.

Florentin Ion dumitru
acum 16 ani
Stiu unii de ce se baga la ZeroTV. Pentru ca la canalul respectiv lumea se uita ca la CANAL (nu ala dintre Dunare si Marea Neagra), si atunci hop si cu produse pe profil. Se uita pietaresele, cumpara pietaresele. Se uita oierii (Nea Gigi stai linistit, ca nu la patronii de oi m-am referit, ci la aia care au grija de oile matale), oierii cumpara. In rest, nu ne intereseaza CANALUL, nu ne intereseaza del-ul. S- ia el, dd-ul pe toata, sa-i trimita un pachet si elodiei, prin curierul ala special, marele maestru al investigatiilor, dedectivul dedectivilor.

Florin

PS. Cerere catre CNA - astupati CANALUL!

Emil Comsea
acum 16 ani
Cu titlul pe care l-ai dat ai aceleasi probleme de deontologie de jurnalist ca si agentia care a facut campania asta.

Eu nu vad nici un efort creativ in campania asta, nici un dram de inteligenta... Am toata admiratia pentru campania adfel "Maximilian - mijlocitorul lumii de dincolo" care a exploatat genul asta de "senzational" dar au CREAT ceva.

Faptul ca Vacanta Mare "prinde la public" nu-i scuza pe ce-i care produc chestia asta, manelizand Romania.

Atunci cand, prin natura meseriei tale, ceea ce faci e vazut de cateva sute de mii de oameni asa cum se intampla in cazul oamenilor din publicitate, ar trebui sa te gandesti de cel putin doua ori in ce directie e posibil sa-i trimiti pe oamenii aia.

Faptul ca kitchul "prinde" nu-i deloc un argument sa-i ridicam in slavi pe pictorii de Cismigiu.

Cristian Popescu
acum 16 ani
Romania e tara in care acest D. Diaconescu al politicii-adica T. Basescu-are 60-70 % din voturi. Plus ca e sustinut de imensa majoritate a intelectualitatii umaniste, in frunte cu Liiceanu, Patapievici etc. Asa ca eu nu inteleg ce sperante trageti voi de la o populatie si o intelectualitate blocate intr-un conservatorism nationalist ("nationalism" in sens de romano-turcism) de secol 19. A se vedea reactia po-pulatiei si 'telectualilor la incercarea de miting anti-NATO a pustilor alora germani ("bine le-a facut, 'tu-le mama lor de anarhisto-comunisto-satanisti")
Eduard Gherasim
acum 16 ani
Suntem un popor de OTV cu pretentii de Discovery si Money Channel.

Astia suntem noi romanii... niste prefacuti... ne dam aere de intelectuali si ne facem ca nu ne uitam la Otv, pentru ca nu e de nivelul nostru. Daca fac un studiu... 90% din romani o sa spuna ca nu sufera manelele si totusi le auzim pe fiecare strada, acelasi lucru si cu OTV. Sincer cred ca o sa cumpere Del toate gospodinele care se uita pe OTV... sa vorbeasca cineva si de Delaco, aia e reclama super tare, cu o mare buba? barbatii cumpara cascaval sau femeile?

Eduard Gherasim
acum 16 ani
Dovada efectului OTV? unde apare numele asta... se face rank la postari.



Branded


Related