Excelenta in comunicare a fost sarbatorita marti seara, la prima editie a festivitatii de decernare a premiilor IAA. Publicitari, marketeri, oameni de media, jurnalisti, toti au venit la Becker Brau Live Music sa-i vada pe cei 14 ambasadori ai industriei romanesti de marketing si comunicare urcand pe scena. Premiile au fost acordate pe baza nominalizarilor venite de la profesionisti cu vechime in industrie, dupa cum au declarat organizatorii.
Coincidenta sau nu, s-a intamplat ca premiile IAA sa fie decernate tocmai de Bunavestire, asa ca dupa ce a facut comparatia cu sarbatoarea religioasa, Ioan T. Morar, moderatorul evenimentului, a deschis seara vestilor bune.
Presedintele IAA, Felix Tataru, a tinut speech-ul de deschidere, in care a explicat ca era nevoie de aceste premii pentru a acorda oamenilor care au avut o prestatie profesionala exemplara recunoasterea pe care o merita.
Astfel, pe scena au urcat nume consacrate in industria locala a marketingului si comunicarii, precum Mihai Ghyka, Cristian Mucichescu, Alexandra Gatej, Catalin Tolontan, dar si reprezentanti ai tinerei generatii de profesionisti: Elena Ionita, Corina Bernschutz, Mihai Botarel sau Alex Pomana.
Premiata "pentru ca a dovedit ca in Romania se poate face strategie la nivel de excelenta, obtinand un premiu la APG Creative Strategy Awards", Elena Ionita - Strategic Planner Leo Burnett, ne-a marturisit ca imparte meritele pentru acest premiu cu intreaga echipa care a lucrat la campania Wash&Go. "Am primit acest premiu individual pentru ca primisem la Londra un premiu de echipa si de aceea premiul meu este de fapt unul castigat si meritat de intreaga echipa Wash&Go", spune Elena.
Cat de surprinsi au fost castigatorii de nominalizarile pentru premiile IAA? "Nu ma asteptam sa luam un premiu, pentru ca industria e mare, cu foarte multi oameni care ar merita un premiu de excelenta", a declarat pentru IQads Corina Bernschutz, Innovation Director Starcom. Corina si Alex Pomana, Creative Planner Starcom, au fost premiati "pentru generarea si executia la standarde de excelenta a campaniei Avon care a adus in Romania primul Cannes Lion de media". Referitor la premiu, Alex a declarat: "Multumim frumos pentru un premiu pe care nu-ti poti propune sa-l castigi, ci care vine ca urmare a aprecierii sincere a unor oameni cu niste ani buni in domeniu. In acest aspect sta puterea si importanta lui."
Elena Ionita a aflat cu putin timp inainte de eveniment ca urmeaza sa primeasca un premiu, insa spune ca emotiile primirii unui premiu raman la fel de puternice: "Am aflat ca voi primi un premiu cu foarte putin timp inainte de gala, astfel incat "nepregatirea" m-a facut sa traiesc si sa ma bucur poate mai intens de moment".
Premiat "pentru ca reuseste sa isi pastreze agentia intr-o zona admirabila de excelenta: performanta creativa, performanta financiara, performanta etica", Costin Popescu (Pila), Creative Director Cap, se declara "onorat de acest premiu, ii multumesc celui care m-a propus, oamenilor din industrie care au decis ca merit acest premiu, colegilor mei care propun si vand lucruri minunate si partenerilor nostri care le accepta, celor care scriu si pronunta corect numele agentiei noastre: cap".
Bradul Millennium i-a adus directorului general Millennium Bank, Jose Toscano, premiul "pentru cel mai grandios proiect de eveniment, cu cea mai mare audienta in anul 2007". Despre implementarea proiectului, Toscano a declarat pentru IQads ca "a fost un proiect frumos si cu adevarat special, atat pentru noi, cat si pentru public. Este proiectul cu care noi am intrat pe piata din Romania si cred ca a reusit sa ne pozitioneze ca o institutie pentru care strategia de marketing si comunicare are in vedere, in primul rand, apropierea reala de oameni. Ne bucuram ca eforturile Bancii Millennium au fost apreciate atat de catre romani in general, cat si de catre autoritati si institutii specializate in evaluarea programelor de comunicare."
Ceilalti premianti ai serii au fost Mihai Ghyka - fostul director general al InBev "pentru intreaga activitate desfasurata la inalte standarde de excelenta, in folosul industriei de marketing si comunicare", Adrian Sarbu - fondatorul trustului MediaPro - (care nu a putut fi prezent) "pentru viziune, leadership si contributia extraordinara la dezvoltarea industriei media din Romania", Catalin Tolontan "pentru constiinta jurnalistica, onestitate in opinii si in dialog, curajul de a experimenta in comunicare", Cristian Mungiu - regizorul "4, 3 , 2" - "pentru ca Palme D'Or a insemnat, pentru foarte multi, cel mai frumos moment de emotie colectiva al anului 2007", Cristian Mucichescu - Managing Director, OMD Romania - "pentru depasirea cu consecventa a barierelor conventionale in media/outdoor", Costas Kapetanopoulos - director de marketing, Cosmote - (pentru ca nu a putut fi prezent, premiul a fost ridicat de Dana Negoescu) "pentru o lectie de empatie si comunicare cu cei pentru care comunicarea e cea mai dificila incercare", Mihai Botarel - Copywriter Leo Burnett - "pentru generarea ideii "The note"/ Client Mandra, care a adus Romaniei primul Cannes Lion de creatie", Roxana Popa - Brand Manager Tide - "pentru performanta europeana obtinuta in 2007 cu brandul Tide" si Alexandra Gatej - presedinte Unilever South Central Europe - "Pentru evolutia profesionala exemplara si modelul de cariera pe care il ofera tuturor managerilor romani".
Premiile au fost decernate de nu mai putin cunoscutii Felix Tataru, Victor Dobre, Dan Petre, Diana Flutur, Alexandra Olaru, Narcis Horhoianu, Veronica Savanciuc, Cezar Dumitru, Afrodita Blasius, Eusediu Margasoiu si Cristina Simion.
Evenimentul s-a bucurat si de o interventie in direct in programul de stiri al postului Realitatea TV, in care Ioan T. Morar i-a luat un scurt interviu lui Bogdan Naumovici, Creative Director - 23 Communication Ideas si unul dintre veteranii industriei romanesti de publicitate.
Balul IAA a reusit sa reuneasca pentru o seara toata lumea buna din industria de marketing si comunicare. "Este important ca agentia si clientul sa mai iasa din cand in cand la o bere. Si Gala IAA este un astfel de moment", crede Alex Pomana. Pe de alta parte, importanta premiilor excelentei in comunicare consta in specificitatea lor. "De unde ma uit eu, punctul forte al acestor premii este ca reusesc sa puna pe harta acele reusite pentru care nu exista si probabil nu vor exista niciodata competitii dedicate", e de parere Elena Ionita.
Existenta acestor premii este vazuta ca un semn de maturizare a industriei de marketing si comunicare: "Cred ca e foarte frumos sa existe astfel de premii, care sa recunoasca si sa incurajeze excelenta in plan local; si cu siguranta era momentul pentru asa ceva, industria e suficient de matura", spune Corina Bernschutz. In sprijinul ideii de mai sus, Costin Popescu (Pila) concluzioneaza: "Sper ca aceste premii sa reprezinte un semn de maturizare a industriei si le doresc viata lunga".