Cat de greu e sa faci un eveniment cand locatia e foarte solicitanta

Ce ne poate determina sa consideram o locatie "solicitanta"? E solicitanta pentru ca poti intampina dificultati in ceea ce priveste dimensiunea ei si capacitatea de acomodare a participantilor? E solicitanta pentru ca nu e utilata cu tot ce ii trebuie sau nu are racordari la diverse utilitati? Sau poate pentru ca arhitectura ei este una complexa si nu permite interventia cu diverse echipamente, prinderi s.a.m.d.? Sau pentru ca trebuie investit un buget considerabil astfel incat ea sa poata spune ceva despre evenimentul pe care il gazduieste si pretextul sau ori valorile pe care organizatorii le vor a fi evidentiate?

Hmm, situatiile posibile sunt multe, dar intotdeauna exista o solutie. Cum spunea cineva, cu imaginatie si/sau bani se poate face orice. De asemenea, prin accesul la o multitudine de resurse, imi permit sa adaug.

Pornim de la premiza ca, in momentul in care planifici un eveniment, exista doua nevoi primare care trebuie satisfacute si de abia de acolo mai departe poti construi... Cele doua nevoi primare - cum le-am spus - sunt locatia si catering-ul. Right? Pai daca ele sunt baza, atunci musai trebuie sa te asiguri ca ai construit pe baze solide. Pentru a avea garantia ca invitatii vin intr-o locatie agreabila, orice eveniment din categoria "excellent" trebuie sa acorde importanta cuvenita acestor elemente. Alegerea meniurilor, a vaselor in care se servesc mancaruri traditionale sau dintre cele mai sofisticate, a barurilor si a modului in care bauturile ajung pe masa invitatilor, sunt lucruri care necesita multa atentie la detalii. Ele fac dovada respectului fata de audienta si au rolul de a intregi imaginea evenimentului.

Tot locatia e unul dintre acei cinci "w" (why, what, when, where, who) pe care trebuie sa ii bifezi de fiecare data, si, prin urmare, cu nimic mai prejos decat ceilalti.

Revin la intrebarea referitoare la locatia "solicitanta". Poate fi ea solicitanta daca e una neconventionala? Sau e de dorit sa fie, permitandu-ti, prin folosirea diverselor resurse creative, tehnice si de orice alta natura, sa contribui la memorabilitatea evenimentului?

Nu cumva toate inconvenientele, daca le putem spune asa, pot fi transformate in avantaje? Nu pot fi ele controlate in asa fel incat rezultatul final sa surprinda? Da, stiu, poate suna a teorie, doar ca teoria asta a fost deja pusa in practica si de noi, si de altii, si pe la noi, si pe la altii. Nu de putine ori apelam la contrast atunci cand gandim conceptul ambiental, si, de cele mai multe ori, reusim sa-i surprindem pe participantii veniti cu asteptari diferite datorate poate si locatiei.

Ce e solicitant, in realitate, e lipsa locatiilor. Majoritatea sunt uzitate si mega-uzitate. Nici nu mai apuci sa te gandesti ca te confrunti cu problemele de care am amintit mai devreme. In fine, acestea sunt cateva frustrari de-ale noastre, ale celor care activam in ramura evenimentelor.

Locatii pot fi "inventate" si, cu siguranta, nu avem aici vreo problema in ceea ce priveste creativitatea, insa acest lucru trebuie sa se intample cu constientizarea Clientului vis-a-vis de implicatiile aferente (inclusiv la nivel de buget, resurse implicate etc.) astfel incat locatia sa poata fi adecvata evenimentului. Insa si cu locatiile inventate apare o situatie a uzurii, caci daca le inventezi si re-inventezi, dupa un timp, devin si ele la fel de comune ca si celelalte si isi pierd din aura de neconventional.

In concluzie, foarte greu nu e, e doar un exercitiu de transformare a diverselor bariere in avantaje atunci cand proiectam un eveniment, mai ales atunci cand conditia bifata cu "mandatory" in brieful de eveniment este de "wow & never seen before".

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar



Branded