Campania pentru Olimpiadele Comunicarii 2008: "Nu e sigur ca o sa deveniti cei mai buni prieteni, dar sunt sanse mari sa te angajeze". Semnat: Leo Burnett.
Dupa ce i-au ingrozit anul trecut cu "Protejeaza sanatatea mintala a juriului. Gandeste-te de doua ori inainte sa te inscrii", anul acesta au venit cu un mesaj simplu, conciliant, usor ironic, care reuseste sa-i incurajeze pe studentii traumatizati, carora li se repeta constant, in toate conferintele tinute de publicitari, ca nu invata nimic relevant la facultatile de comunicare pe care le urmeaza.
Acuzati tot timpul de mediocritate si fara a avea un punct serios de reper in functie de care sa se auto-evalueze, studentii participanti se asteapta sa fie desfiintati de catre juriu. Mai ales dupa campania de anul trecut, care le spunea clar ca juriul o sa fie necrutator si ca o sa ia in batjocura toate tampeniile (Mielul, Hanoracul, Zanul).
Comentarii
Daca anul trecut mesajul era destul de agresiv, de genul: "Fiti profesionisti, ce dracu!"
Anul asta tonul s-a ma inmuiat: "Haideti sa vedem, sunt mari sanse sa gasim un loc si pentru voi".
1) In finala fiecare echipa are alt subiect (unul mai promitator ca altul), are alti clienti (unii mai dispusi sa ajute ca altii)... automat se formeaza un dezechilibru)
2) Gurile rele ar vorbi ca defapt unele echipe sunt avantajate la note de faptul ca sunt la SNSPA si cunosc profesorii... cum sa iasa pe primul loc o echipa din afara sistemului? de pe la Poli sau Unibuc?
daca vrei competitie adevarata dupa care poti sa selectezi chiar oameni buni... da aceeasi tema tuturor.... da un brief bun (de ex al nostru a fost foarte vag, facut la bascalie, fara sa stie si ei ce vor, total nerealist... iar directia aleasa total nerealista)... cand toti trebuie sa faca acelasi lucru, atunci poti sa vezi talentul si gandirae startegica, atunci poti sa spui ca ala stie sa faca o reclama care sa vanda si ca celalalt face show fara spectatori... (ex AIESES Summer School... asa da frate, acolo am invatat multe, chiar daca a fost mult mai scurt)
Atata timp cat ei pun accentul in reclamele pentru scoli de advertising pe faptul ca "te imbogatesti in advertising" si ca "intr-o saptamana am dat pe femei 100.00 euro" sau "dau pe machiaj intr-o zi cat alte romance intr-un an"... sigur o sa le fie mult mai greu sa gaseasca oamenii potriviti, pentru ca se umple lista de recrutari de cocalari care viseaza la bani si pitzipoance care sufera de vedetisme... si desigur, cei care vor cu adevarat sa faca asta pentu ca le place se pierd undeva in marea asta.