Anvelopa de la capatul culoarului, imediat pe dreapta

Cum sabotam reclamele proaste? O metoda extrema, bazata sau nu pe surubelnita si neaparat exersata cu vezica plina. Flash mob nu avem, greve nu stim sa facem deloc inteligent, de spontan nici nu mai vorbesc. Happeninguri, ce-s alea? Sabotarile? Nu stim cu ce trebuie apucate. Mindbomb (www.mindbomb.ro) a fost o treaba, a facut un pic de vilva la Cluj, transportata la Bucuresti s-a pierdut pe drum. Stencilurile au prins o vreme, parca nimeni nu mai vine cu idei proaspete.

La ce m-am gindit eu ca ar sabota starea de fapt a lucrurilor blege. Am un comitet, de bere (e drept, alcatuit din mine si inca cineva), in care expunem idei de mici manifestari urbane si contra-urbane. N-a auzit nimeni de ele pentru ca dimineata sint ingropate in cafeaua de la serviciu si in deadline-ul ala despre care nu pomenim cu o seara inainte. Una ar fi sa mergem in gasca tumultos organizata la McDonald's, unde cica se vind, in spirit "green" si mere, si sa le cumparam toate merele odata. Fara alti cheeseburgeri sau hamburgeri, fara sa cerem jucarii cu Harry Potter. Doar merele.

O alta idee. Sa lipim pachete de tigari goale pe stilpii din centru. Si partea aia pe care scrie "Fumatul dauneaza / creeaza / nu va apucati / impiedica / trezeste impotenta" sa fie acoperita cu spray argintiu, care sa poata fi razuit cu o moneda, ca la loz in plic. Si cind treci pe acolo, sa scoti moneda si sa razuiesti ca sa aflii ce fel de moarte te paste. Palpitant, reconfortant. Nici pe asta n-am facut-o pentru ca nu am adunat suficiente pachete, desi fumam destul de sustinut.

Fac singur o guerrilla, minima, ce e drept, dar extrem de producatoare de zen si adrenalina. O lupta cu reclamele proaste. Nu schimb nici canalul, nici macar nu le porcesc instant pe IQads. Le dau jos sistematic din locul in care au fost amplasate. Nu e nicidecum o analiza critica, e o reactie organica. Mai exact. Dupa ce beau doua beri, sint intampinat negresit la baia de la un bar sau altul de reclamele Oops Media. Care sint scremute in asa fel incat sa iti spuna tie, pe un ton de buda, sa asculti Radio 21, sa te abonezi la Click sau sa incarci la Vodafone. Unele bune, altele chiar scremute. Cand esti insa intampinat in euforia eliberarii de o coala 2 x A4 fara nici o noima precum reclama de la Autosoft, ti se taie tot elanul. Tanti e baba si urata. Stiu ca nu poti sa te usurezi adecvat in plina erectie, dar de ce au pus fix o mamaie? Care vorbeste despre vitamina A si gripa, dar face reclama la anvelope. Si de ce trebuie sa fiu pus pe roate de Autosoft fix cind eu sunt deja pus pe un colac de WC, de exemplu? Si care sint resorturile dupa care ajungi sa faci o analogie anvelopa - senectute?

Ea imi face semnul de la OK, iar asta inseamna ca cele doua beri au prins curaj cat sa ma impinga sa demontez mecanismul care prinde reclama in perete, sa scot coala dintre foliile de plastic transparent, sa o fac sul pe tanti si sa ies demn de la baie. Totul, fara surubelnita, fara ochii suspiciosi prin jur, fara sa fiu prins, fara sa mi se incarce nejustificat note de plata la sfirsit. Si sa-i pot face inclusiv o poza alaturi de ce-a mai ramas din bere. Da, e bravura, da, am ajuns la al treilea poster dat jos in decurs de cateva saptamani de cand e reclama prin restaurante, nu, nu o lipesc pe tanti pe vreun perete acasa. Ma ajuta cu ceva in lupta cu copywritingul fara sens? Nu! Continuam? Nu, ca nu vrem sa devina fenomen de masa!

Si tot de prin oras, de pe o cabina Romtelecom, de data asta. Institutul National de Administratie "creste oameni pentru administratie". Viitorii functionari publici sint crescuti, precum neanderthalienii, pina devin oameni, ca noi. Cum naiba sa lucrezi pentru unii care te jignesc in felul asta?

PS: A, da, reclama la Autosoft am vazut-o si pe outdoor, si prin ziare. Baba e la fel de scofalcita

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune

Dictionar


Comentarii

Loredana Apostol
acum 16 ani
Totusi, in euforia berii poti sa nu citesti, ci doar sa privesti imaginea lu' tanti. Si daca realitatea usor deformata te poate impinge la idei de genu' "tanti aia se uita la mine cum stau cu pantalonii in vine... si imi arata OK??", poti sa te intimidezi si sa iti ia ceva pana cand simti iarasi ca te poti usura. Poate privind in partea cealalta.

Iar daca te mai uiti si la text, deja iti poate strica ziua/noaptea, "finca" seamana cu reclamele din '90, prafuite si obosite. Bleah.

Smaranda Stefan
acum 16 ani
si pe mine m-a oprit sa ma pi...aaa...usurez. eram printr-un bar din romana. am zis 'wtf?' si am iesit, am platit consumatia si am schimbat locu' de baut. nu de alta, dar m-am simtit prost fata de berile baute
Leu Brunett
acum 16 ani
Probabil cei carora nu le place reclama, fie nu au simtul umorului fie sunt prea tineri. Dupa cum se poate vedea cu ochiul si gandi cu mintea sau invers, aceasta este reteta tipica pentru Viagra sau Levitra. Imaginea babei multumite cu mana ramasa in pozitie imi aminteste de reclamele la Cyalis sau Levitra, produse adresate unui target similar. Cu siguranta logoul cat acoperisul casei strica tot farmecul reclamei de un absurd discret.daca ar fi fost pus mic undeva sub tatele bunicii cu siguranta multi ar fi remarcat inca din primele randuri ale textului posibilitatea unei asocieri revolutionare : vardenafil sau tadanafil imbogatit cu vitamina C. Ca pana la urma sa afle ca de fapt, fericirea vine din cu totul alta parte. Din pneuri.
Ciprian Nicu Fediuc
acum 16 ani
reclamele de genul asta sunt facute de niste tipi care dupa ce au citit vreo doua carti de specialitate pe care cred ca le-au inteles si au vazut cateva reclame care utilzau genul asta de prezentare a produsului au zis pot sa faca si ei asa ceva...Pe astia ii poti definii ca fiind niste genii neintelese....genii pustii..:)) Am mai vazut asa ceva si la diferite spectacole in care numai regizorul intelegea ce se intampla acolo...chiar daca in esenta ideea era destul de buna.Acesti oameni, cand fac ceva nu iau in calcul ce gandesc sau ar putea gandii ceilalti chiar daca tocmai lor le este adresata reclama..Nah incearca sa faca si ei ceva..
Dragos nume
acum 16 ani
Eu cred ca sunteti doar invidiosi si cu asta basta.

btw:Are cineva cumva numarul de telefon al blondei din imagine? :)

Radu Bogdan Boeru
acum 16 ani
Daca din punctul A pleaca o idee cu viteza x si ajunge in punctul B la ora y, iar intre timp ideea se declina pe la punctul intermediar A1 si sare in media D de pe traiectoria C-D...

Cred ca ati inteles. De ceva vreme incoace, cam asta e treaba cu publicitatea pe la noi. Ori de festival, ori de carnaval.



Branded


Related