Cum sabotam reclamele proaste? O metoda extrema, bazata sau nu pe surubelnita si neaparat exersata cu vezica plina. Flash mob nu avem, greve nu stim sa facem deloc inteligent, de spontan nici nu mai vorbesc. Happeninguri, ce-s alea? Sabotarile? Nu stim cu ce trebuie apucate. Mindbomb (www.mindbomb.ro) a fost o treaba, a facut un pic de vilva la Cluj, transportata la Bucuresti s-a pierdut pe drum. Stencilurile au prins o vreme, parca nimeni nu mai vine cu idei proaspete.
La ce m-am gindit eu ca ar sabota starea de fapt a lucrurilor blege. Am un comitet, de bere (e drept, alcatuit din mine si inca cineva), in care expunem idei de mici manifestari urbane si contra-urbane. N-a auzit nimeni de ele pentru ca dimineata sint ingropate in cafeaua de la serviciu si in deadline-ul ala despre care nu pomenim cu o seara inainte. Una ar fi sa mergem in gasca tumultos organizata la McDonald's, unde cica se vind, in spirit "green" si mere, si sa le cumparam toate merele odata. Fara alti cheeseburgeri sau hamburgeri, fara sa cerem jucarii cu Harry Potter. Doar merele.
O alta idee. Sa lipim pachete de tigari goale pe stilpii din centru. Si partea aia pe care scrie "Fumatul dauneaza / creeaza / nu va apucati / impiedica / trezeste impotenta" sa fie acoperita cu spray argintiu, care sa poata fi razuit cu o moneda, ca la loz in plic. Si cind treci pe acolo, sa scoti moneda si sa razuiesti ca sa aflii ce fel de moarte te paste. Palpitant, reconfortant. Nici pe asta n-am facut-o pentru ca nu am adunat suficiente pachete, desi fumam destul de sustinut.
Fac singur o guerrilla, minima, ce e drept, dar extrem de producatoare de zen si adrenalina. O lupta cu reclamele proaste. Nu schimb nici canalul, nici macar nu le porcesc instant pe IQads. Le dau jos sistematic din locul in care au fost amplasate. Nu e nicidecum o analiza critica, e o reactie organica. Mai exact. Dupa ce beau doua beri, sint intampinat negresit la baia de la un bar sau altul de reclamele Oops Media. Care sint scremute in asa fel incat sa iti spuna tie, pe un ton de buda, sa asculti Radio 21, sa te abonezi la Click sau sa incarci la Vodafone. Unele bune, altele chiar scremute. Cand esti insa intampinat in euforia eliberarii de o coala 2 x A4 fara nici o noima precum reclama de la Autosoft, ti se taie tot elanul. Tanti e baba si urata. Stiu ca nu poti sa te usurezi adecvat in plina erectie, dar de ce au pus fix o mamaie? Care vorbeste despre vitamina A si gripa, dar face reclama la anvelope. Si de ce trebuie sa fiu pus pe roate de Autosoft fix cind eu sunt deja pus pe un colac de WC, de exemplu? Si care sint resorturile dupa care ajungi sa faci o analogie anvelopa - senectute?
Ea imi face semnul de la OK, iar asta inseamna ca cele doua beri au prins curaj cat sa ma impinga sa demontez mecanismul care prinde reclama in perete, sa scot coala dintre foliile de plastic transparent, sa o fac sul pe tanti si sa ies demn de la baie. Totul, fara surubelnita, fara ochii suspiciosi prin jur, fara sa fiu prins, fara sa mi se incarce nejustificat note de plata la sfirsit. Si sa-i pot face inclusiv o poza alaturi de ce-a mai ramas din bere. Da, e bravura, da, am ajuns la al treilea poster dat jos in decurs de cateva saptamani de cand e reclama prin restaurante, nu, nu o lipesc pe tanti pe vreun perete acasa. Ma ajuta cu ceva in lupta cu copywritingul fara sens? Nu! Continuam? Nu, ca nu vrem sa devina fenomen de masa!
Si tot de prin oras, de pe o cabina Romtelecom, de data asta. Institutul National de Administratie "creste oameni pentru administratie". Viitorii functionari publici sint crescuti, precum neanderthalienii, pina devin oameni, ca noi. Cum naiba sa lucrezi pentru unii care te jignesc in felul asta?
PS: A, da, reclama la Autosoft am vazut-o si pe outdoor, si prin ziare. Baba e la fel de scofalcita
Comentarii
Iar daca te mai uiti si la text, deja iti poate strica ziua/noaptea, "finca" seamana cu reclamele din '90, prafuite si obosite. Bleah.
btw:Are cineva cumva numarul de telefon al blondei din imagine? :)
Cred ca ati inteles. De ceva vreme incoace, cam asta e treaba cu publicitatea pe la noi. Ori de festival, ori de carnaval.