Are cineva niste zeama de varza la el?

ArgueAds: Ana Militaru vs. Florin Dumitrescu

Ana: Florin, tu cum iti revii dupa o noapte de betie?
Florin: Ehei, draga Ana... Dupa cum poate stii, pentru durerile astea de cap, trebuie oblojit ficatul. Eu unul am un leac infailibil: ceai de rostopasca cit mai amar, cit mai fierbinte si, mai ales, zacut in pat pana la pranz. Dar nu se compara ficatul tau proaspat, de pustoaica, cu pateul meu expirat...

Ana: Pe-asta cu rostopasca n-am mai auzit-o , eu stiam ca gustul care iti da ghes a doua zi e de zeama de varza, suc de portocale, cafea cu sare, uneori lapte acru. Iti amintesti spotul la Nescafe 3 in1 care se difuza intr-o veselie dupa revelion, ca sa stim cu ce ne dregem? M-am gandit sa discutam putin, acum, dupa petrecerile prelungite de 8 Martie, cand femeile si-au cam facut de cap.

Florin: Nescafe 3 in 1? A, da! cu adolescentii aia dintr-o cabana sau un restaurant, ceva: o casa cu etaj si scara interioara, nu?

Ana: Da, aia care se trezesc dupa o noapte de betie atat de crunta incat nu mai stiu cine cu cine si in timp ce cate-o fetita azvarle din priviri reprosuri ca "n-ai dansat cu mine azi noapte", baieteii ridica franc din umeri "cine mai stie ce s-a intamplat dupa ora 2?!". Toti umbla prin camera ca pe un teren minat. O tipa isteata, care a baut doar apa plata toata noaptea, se gandeste sa-i dreaga de tot cu o cana de ceva cald, cu mult zahar si ceva cofeina. Se vede ca nu bea de obicei. Cum sa le dea asa ceva dupa betia pe care-au tras-o?

Florin: Vezi? Cat te-oi crede tu cotoroanta inasprita, acum tot ai cazut prada interpretarilor romantioase. Tot ce faci e sa banuiesti. Niste priviri mai aluzive, un zambet mai libidinos si... telenovela-i gata! O fi, n-o fi bun la betie praf din ala - nu conteaza! Conteaza ca merge la targetul de cucoane care suspina imediat ce li se arata un presupus triunghi amoros.

Ana: Din categoria "Cotoroanta" nu am cum sa ies pentru ca intotdeauna sunt eu rea, nu reclama proasta. Nu stiu daca tu ai castile la tine la ora asta, dar replicile sunt acolo. Nu am inventat nimic. Am presupus doar ca tipa care ii drege nu s-a imbatat niciodata in viata ei. Ca sa nu incep sa ma intreb cum stateau la capitolul asta cei care au facut spotul, mai bine depasesc ideea ca au vrut sa-l pozitioneze ca "zeama de varza la plic" si ma gandesc la efectul terapeutic pe care il are asupra grupului: "Trebuie sa-i inveselesti cat mai repede. Cu un gust atat de bun, e simplu. Si dupa zambetele lor, stii ca se va termina cu bine. Un gust de 3 ori bun, un zambet impreuna". Vezi avantajul competitiv cum iese el la iveala si imi da doua palme peste ochi? Desi seamana foarte tare (ca sa nu fiu rea si sa zic ca e aceeasi) cu platforma de comunicare a Jacobs 3 in 1 de asta-vara, "Asa mai stam de vorba", campania aceasta pentru Nescafe 3 in 1 scoate in evidenta beneficiul care face toata diferenta: te face sa te impaci cu toti prietenii, indiferent ce s-a intamplat azi-noapte. Nu doar conversatie, ci conversatie reusita!

Florin: OK, zeama de varza (sau moarea, cum i se mai zice) e un panaceu glorios. Dar accepta ca exista consumatori care vor sa incerce si altceva, mai putin frust. Din cultura mea de publivor, echivalentul OTC al moarei ar fi Alka-Seltzer-ul. Insa fii atenta la un amanunt: ca si in cazul Jacobs, e vorba de tineri, chiar teenageri. "Cumintica", de pilda, pare chiar sub virsta buletinului. Nu poti sa sugerezi consumul de alcool cind arati minori. Cei 3 amici, daca or fi facut excese, or fi fost de alta natura... Ca, in realitate, tocmai la virsta aia bei de stingi - e alta poveste... De asemenea, e delicat sa ii indemni pe cei foarte tineri la baut cafea 100%. E, teoretic, virsta initierii in cafelit si, chipurile, aceasta ar trebui facuta treptat. Nu ii arunci din prima in Brasero, ii iei cu usor 3 in 1, ti-i educi, ti-i naravesti... si mai triziu ii treci pe nesuri serioase.

Ana: A, si zici ca eu cazusem prada interpretarilor romantioase. Adica tu crezi ca sunt companii care lanseaza produse doar asa ca sa-i momeasca pe-aia mici pana se fac mari si au voie? Nu crezi in targetul de cucoane? Ca incepusesi bine. Se poate ca targetul sa nu bea si sa nu stie ca ultimul lucru pe care vrei sa-l bei a doua zi e un 3 in 1. Numai ca e destul de clar ca erau manga in noaptea aia daca nu-si mai aduceau aminte nimic. Cel putin tipul care nu mai stia ce s-a intamplat dupa 2 noaptea. Tipa care stia ca n-a dansat cu ea, intr-adevar, se poate sa nu fi consumat. Acum intrebarea e cat de vinovat poti sa te simti dupa o petrecere, incat sa bei ceva cald, dulce, cu lapte doar ca sa participi la conversatie si la "un zambet impreuna"? In rest, daca pretextul nu lua locul conceptului, putea sa fie un clip reusit, care sa ne faca sa ne gandim, pe cei suficient de concentrati asupra celor 2, la diferenta dintre "bautura pentru conversatie reconcilianta"(Nescafe 3 in 1) vs. "bautura care invita la conversatie lejera(ca sa nu zic barfa)" (Jacobs 3 in 1).

Florin: M-ai cam prins derapind cu logica... dar nu prea rau: sint totusi doua fete la un baiat, fete care vor creste si se vor tot cafeli la viata lor etc.: vezi ce am zis mai devreme. Si asta nu e singura noima a reprezentarii acestui trio armonios. Ei bine, da: e o alegorie! 3 in 1 sint ei, cei 3 prieteni complacuti intr-o relatie delicios ambigua. Deci e clar: cumintica reprezinta cafeaua (ea fiind cea mai lucida); voluptoasa intruchipeaza laptele (sa mai explic de ce?); iar zaharul e personificat de baiatul ala cu zimbetul lui dulceag de cere o tona de zeama de lamii sa-l anihileze... Sau zeama de varza, daca peferi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Sectiune

Dictionar


Comentarii

Dumitru-Paul Falticeanu
acum 16 ani
Florin, nu sunt chiar minori :) Spre exemplu "Cumintica" de care spui ca pare sub varsta buletinului are mai mult de 22 de ani. Banuiesc ca si ceilalti la fel, dar de ea pot sa iti spun pentru ca la ea stiu sigur.
florin dumitrescu
acum 16 ani
m-au facut din machiaj...
Lia Buda
acum 15 ani
pe fetzele multor femei/fete intre 20 si 30 e greu de identificat varsta. cand te hotarasti sa le dai maxim 22 de ani, realizezi (sau nu) ca le diferentiaza mai evident hainele si atitudinea... pe tv e simplu sa le atribui cat nu au :)


Branded


Related