Dacia vrea sa atraga public tanar si femei

Brandul cu traditie al romanilor, unul dintre icon-urile comuniste, Dacia se transforma, putin cate putin, intr-un brand european. Semn ca timpurile se schimba, iar fabrica de la Mioveni vrea sa capete reputatie la Paris sau Berlin. Rafael Treguer, Directorul de Marketing al Dacia, explica decizia rebrandingului si primii pasi din noua varsta a Dacia.

IQads: Care sunt, in acest moment, punctele forte si punctele slabe ale marcii Dacia?
Rafael Treguer: Punctul forte este ca avem produse care sunt foarte bine percepute de catre clientela, mai ales Logan si Logan MCV, care au avut mare success pe piata. Lansam, in curand, Logan Pick-Up, si suntem siguri ca va gasi acoperire pe piata. De cealalta parte, punctul slab pe care l-as putea mentiona este ca brandul Dacia nu este inca atat de solid pentru a fi intr-o reala concurenta cu marcile importate. Deci asta este misiunea noastra in urmatoarele luni - urmatorii ani - sa completam marca Dacia cu noi produse, primul dintre ele fiind Sandero si, de asemenea, sa lucram cu brandul, sa-l facem mai puternic si mai vizibil.

IQads: Dupa studiile de piata pe care le-ati facut, ati putea sa faceti profilul consumatorului de Dacia din Romania si sa-l comparati cu cel din Franta si Germania?
Rafael Treguer: In primul rand, in Romania, cei care cumpara Dacia sunt foarte tineri, varsta medie a cumparatorului este de 33 de ani, dar, cu toate astea, e cu doi ani mai in varsta decat media pietei. E mai degraba de sex masculin, 75% dintre cumparatori fiind barbati. Vrem ca, in Romania, sa atragem un public mai tanar si mai multe femei. Raportat la Europa de Vest, avem un public mult mai inaintat in varsta decat in Romania. Varsta medie a cumparatorului de Dacia este undeva pe la 47-48 de ani. Clientela din Franta si Germania, unde vanzarile de Dacia sunt cele mai mari comparate cu restul tarilor europene este una mai degraba de varsta medie si cu pretentii nu foarte ridicate.

IQads: Vorbim deci despre publicul cu venituri scazute din Europa de Vest?
Rafael Treguer: Este clientela care a avut inainte un automobil la mana a doua si investeste pentru prima data intr-o masina noua, pe care si-o poate permite. In schimb, in Romania, peste 50% dintre oamenii care cumpara Dacia sunt la prima masina, iar restul sunt oameni care au avut deja o masina, dar tot o Dacia.

IQads: Cum si de ce s-a produs acest rebranding? Credeti ca Dacia-Renault are o pozitie puternica in fata consumatorului din Romania pentru a va permite sa faceti o reinnoire din punctul de vedere al imaginii ?
Rafael Treguer: Are o mai mica legatura cu Renault aceasta decizie. Credem, in schimb, ca lansarea modelului Sandero marcheaza un bun moment pentru reformarea imaginii Dacia in Romania si sa facem brandul mai seducator, cu mai mult sex-appeal, pentru ca tinerii sa-si dea seama ca este o marca interesanta, pentru ca marele public sa inteleaga ca este o marca romaneasca, dar care raspunde tuturor exigentelor tehnice si estetice. In plus, vindem din ce in ce mai mult la extern, putem spune chiar ca marca Dacia cunoaste un mare succes in Franta si Germania. Acest nou logo este expresia vizuala a unei reforme de care, cred eu, Dacia avea mare nevoie. A fost momentul oportun.

IQads: Care va fi strategia de comunicare cu care veti sustine aceasta lansare a Sandero ?
Rafael Treguer: Prima actiune a fost sa lansam Sandero si, pe parcursul impunerii pe piata al acestui nou model, vom evolua si cu Dacia, pentru ca ne dorim foarte mult sa reformam si sa impunem brandul in Romania, dar si in tot restul Europei. Vrem sa dam drumul in iunie la campania de comunicare, intr-o prima faza pe internet, pentru ca noi credem ca pentru Dacia, in momentul asta, mediul online este unul foarte important, pentru tot ce vrem noi sa exprimam - mai ales in ceea ce priveste publicul tanar, pe care incercam sa-l apropiem de marca. Bineinteles nu vom ignora mediile clasice, dintre care as nominaliza TV-ul, care ramane cel mai important suport.

IQads: Continuati colaborarea cu Graffiti BBDO sau exista alte agentii in vizorul Dacia?
Rafael Treguer: Colaboram in acest moment cu Graffiti BBDO si o sa lucram si pe viitor cu ei. Pentru campaniile de branding lucram cu Graprefruit. Pentru noul logo am lucrat cu departamentul de design de la Paris, de la Renault, care lucreaza cu companii europene, nu romanesti. Au participat mai mult agentii, iar noua ne-au aratat versiunile si am participat la luarea deciziei.

IQads: La ce suma estimati aceasta campanie de rebranding?
Rafael Treguer: Pana in momentul asta, nu au fost costuri semnificative. A fost doar lansarea la salonul de la Geneva si redesenarea logo-ului. Din luna iunie, o sa investim serios in campania de publicitate - mai ales in Sandero, care va beneficia de noua campanie si noul logo. Si o sa investim atat cat e necesar sa investesti, in Romania, pentru o campanie de publicitate cu mare vizibilitate.

IQads: Cum vedeti brandul Dacia in viitori cinci ani in Romania, dar si in Europa?
Rafael Treguer: Ma gandesc la Dacia ca la un brand care va reusi sa se extinda foarte mult in urmatorii ani. Veti vedea ca Dacia va avea o imagine mai puternica, iar tineri vor fi inteles ca Dacia este o alegere care nu poate fi neglijata, vom avea o gama mult mai larga, care va reusi sa pastreze o mare parte din piata in Romania, iar, in restul lumii, Dacia poate fi comparata cu un val care nu poate fi oprit - vorbesc aici de Franta, Germania, Italia si Spania, in special.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Sectiune



Branded


Related