Internautii romani pot vota pina pe 10 martie cele mai bune reclame ale anului 2007, in cadrul BestAds.
Ce se prefigura anul trecut la competitiile romanesti de publicitate se accentueaza si in 2008. Inainte de Effie si in lipsa de anul acesta a Ad'Or-ului, BestAds da startul competitiilor locale intre publicitari. Din rezultatele preliminare de pina acum, greii autohtoni si preferatii premiilor din Romania si din afara, Leo Burnett si McCann Erickson, s-au incolonat in spatele agentiilor mai mici care stau confortabil in pole position.
A patra editie BestAds, festivalul online de publicitate organizat de IQads, si-a deschis urnele de vot din 11 februarie. Cei care vor sa dea note creativilor romani pot intra pe www.BestAds.ro, pina pe 10 martie, pentru a vota cele mai bune productii publicitare de anul trecut la categoriile spot tv, print, spot radio, campanie si coloana sonora. La fiecare sectiune exista zece lucrari nominalizate, cu exceptia celei de radio, unde sint doar sase finaliste. Pe lista scurta BestAds au ajuns 18 agentii ale caror lucrari sint in etapa votului. Distributia voturilor poate fi urmarita in timp real pe site-ul concursului, in timp ce forumul IQads asteapta comentarii si pronosticuri.
Pina acum, reclama MMS-urilor Cosmote, realizata de Cohn&Jansen/Ashley&Holmes, este in topul spoturilor tv, cu 25% dintre voturile romanilor internauti. Pe locul 2, spotul Zaraza de la Next Advertising si Cap, brandul cistigator al categoriei anul trecut. Se mai bat pentru podium, la egalitate de puncte, Clicknetul construit de Grey Worldwide Romania si Intilnirea Dorna de la McCann Erickson.
Zaraza urca totusi pentru moment pe prima treapta a podiumului la campanii, dupa ce anul trecut a cistigat categoria. Perdanti in lupta cu respectul impus de vinarsul celor de la Murfatlar sint cei doi "mari grei" autohtoni: Sprite-ul, de la McCann si Ziua Barbatului, de la Leo Burnett.
Oaia Radio Guerrilla, gindita de Propaganda, conduce la sectiunea print, cu 18% dintre preferintele de pina acum, urmata indeaproape de Felina Prigat, de la "23", shopul de idei condus creativ de Bogdan Naumovici din cadrul Leo Burnett Group. Pe locul 3, JFK, Dosarele Istoriei, de la Graffiti BBDO. Sectiunea a fost adjudecata acum un an de GMP si de lupta dusa in numele inocentei pentru un alt post de radio de nisa, Itsy-Bitsy.
In ciuda "prigonirii" reclamelor de catre Consiliul National al Audiovizualului, acesta si-a facut si el loc printre preferintele vizitatorilor online. Chiar la virful preliminar al categoriei radio, cu reclama lui Sorin Psatta la campania Efectele TV, care a adunat aproape o treime dintre sufragii. CNA a reusit sa ia fata prietenilor Bergenbier care stiu de ce sint creati de Leo Burnett.
La coloana sonora, unul dintre cele mai hot topicuri despre publicitate in Romania, forumurile, impinzite de intrebari si nelinisti referitoare la melodiile din reclame, pun pe jar creativii autohtoni. Acestia din urma sint hotariti sa se puna la punct cu preferintele muzicale ale Romaniei, dar si sa le anticipeze, sa fie hip aducind ultimele trenduri din afara sau sa rezoneze cu nostalgicii prin hituri demult apuse. Clicknet isi ia revansa aici cu "Brother Lee", cintat de Citizen Cope, pentru agentia Grey, dar si Dorna, care isi acompaniaza Intilnirea cu "Tears from the Moon", interpretata de Conjure One feat. Sinead O'Connor.
Democratia votului este fala cea mai mare a organizatorilor BestAds. "Ca la orice festival, relevanta rezultatelor este data de caracteristicile juriului. Gindindu-ne ca BestAds stringe in fiecare an citeva mii de voturi, putem spune cu usurinta ca vorbim de cel mai democratic festival de publicitate si totodata cu cel mai mare juriu din lume", declara Costin Radu, managing director IQads.
Coordonatorul proiectului, Marin Preda, mizeaza pe faptul ca publicul va fi un juriu mai exigent decit unul obisnuit: "E stiut ca gusturile publicului nu se prea potrivesc cu preferintele juriilor de festival si cu inspiratia creativa a publicitarilor. Asa ca la BestAds rezolvam problema invitind chiar publicul sa judece reclamele. Si, cum voteaza atit pasionatii de publicitate, cit si publicitarii, obtinem o radiografie relevanta a productiilor publicitare autohtone de anul trecut din partea unui juriu cit se poate de exigent".