Digital marketing: sa trecem la treburi serioase

Daca anul trecut, la prima editie de Digital Marketing Forum, asistenta descoperea universul web 2.0, cu platformele de socializare, viralele ieftine si eficiente, jocurile care ofera experienta de brand, anul acesta, discutiile au fost mult mai aplicate, iar temele au fost repartizate pe parcursul unor sesiuni paralele, astfel incat fiecare participant sa poata aprofunda subiectul care il interesa din domeniul marketingului digital. Workshop-uri, mese rotunde, studii de caz, dezbateri, toate au avut salile pline.

Subiectele centrale de discutie, pe parcursul intregului eveniment, au fost eficienta campaniilor de publicitate online, importanta cercetarii si curajul de a inova. Cadrul general de discutie a fost creat de rezultatele studiului "Leading Brands by Romanian Internet Users", realizat de Gemius Research Romania si Evensys.Topurile de popularitate si de incredere au aratat care sunt brandurile care au reusit sa ramana in mintea internautului roman.

Filip Pieczynski (Director of International Operations Department, Gemius SA) a vorbit despre tipurile de date relevante in evaluarea unei campanii online: "Advertiserii nu trebuie sa se mai bazeze doar pe datele oferite de publisheri din adservere. Au nevoie de o a treia parte independenta care sa le masoare succesul activitatii online. Nu trebuie sa se limiteze doar la click-uri, pentru ca ele nu sunt un indicator important. Mai importante sunt ratele de conversie, timpul, actiunile indeplinite pe site si legaturile pe care le facem intre diferitele tipuri de date: cele oferite de adservere si web analytics."

Despre eficienta campaniilor de advertising in noile media au vorbit Wim Vermeulen (Director of Digital Innovation, Ogilvy Group Central & Eastern Europe) si Adrian Alexandrescu (One-to-one Communications Director, OgilvyOne). Ei au demolat sase mituri legate de vehiculele pe care sunt tentati sa le aleaga brand managerii pentru a-si lansa mesajele online. Printre sfaturile lor ar fi: ofera-le vizitatorilor un motiv sa revina pe site ul brand-ului tau, insista asupra interactivitatii; nu te lua la tranta cu FaceBook si MySpace pentru ca o sa pierzi; daca vrei o retea de socializare, ofera-le oamenilor ceva ce pot gasi numai la tine - asa cum a facut Nike+; campaniile de bannere nu sunt ieftine si eficiente, din moment ce, la rata medie de click ajungi sa dai 3 Euro/click intr-o campanie de 1000E, iar viralele nu sunt suficiente in sine, trebuie sa fie relevante pentru brand.

Mesajul pe care Wim Vermeulen a dorit sa-l accentueze a fost: "Viata online nu se reduce la bannere. Bannerele au o rata de click de 0,4%. Se cheltuiesc prea multi bani pe bannere si e practic inutil. Daca tv-ul ar avea 0,4% atentie, nimeni nu ar investi in tv, dar noi permitem sa se intample asta pentru ca bannerele exista din '95. Suntem obisnuiti sa facem bannere si ne multumim cu 0,4% CTR. Intrebarea e cum o sa facem bannerele sa functioneze mai bine. Solutia e cercetarea. Microsoft vrea sa cumpere Yahoo tocmai pentru Yahoo are informatii despre useri. Daca as avea rapoarte de cercetare si as sti ca iti cauti o masina, iar din comportamentul tau de pe site as sti ca iti place designul, o sa-ti arat un banner care iti arata interiorul masinii; daca esti un barbat si esti interesant de puterea motorului, o sa-ti dau detalii despre el. Bannerele vor deveni eficiente si relevante, dar nu acum. Daca vrei sa investesti in online, fa-o in search, virale, dar nu in bannere."

Una dintre sesiuni s-a referit la un vehicul putin folosit in Romania, si care, desi nu e spectaculos, se poate dovedi eficient. Invitatul strain din cadrul sesiunii despre mobile marketing, Nir Manor (CEO,ONMAX) si-a sintetizat prezentarea astfel: "Am propus ca oamenii sa foloseasc mobile marketing, mai ales in messaging, in principiu in cadrul unei campanii multi-touch point. Nu trebuie sa faci doar mobile marketing, ci sa-l asociezi cu tv, screen, outdoor. Nu e o strategie, e doar un alt canal media, trebuie tratat ca unul dintre elemenetele mix-ului de marketing. Daca il asociezi cu alte vechiule media, obtii un bun ROI. Companiile nu ar trebui nici sa fie reticente, dar nici sa fie tentate de trend si sa apeleze la video mobile, pentru ca, desi e interesant, doar 1% dintre utilizatori se uita la videoclipuri pe mobil. 90%, insa, folosesc sms. Companiile trebuie sa mearga la mase, sa vada mai intai unde sunt consumatorii si apoi sa mearga la ei. Poate peste 5 ani, 90% dintre utilizatori vor urmari video pe mobil, dar acum trebuie sa ne adaptam realitatii, iar SMS si MMS pot fi foarte eficiente."

Vom evalua eficienta acestei editii si puterea de convingere a speakerilor la urmatoarea. Pana atunci, sa implementati bine!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related