Nike - Placerea jocului

Nike a impresionat intotdeauna prin modul de comunicare al brand-ului, fie ca a fost vorba de productiile publicitare in sine sau doar de ideile creative ce stateau la baza acestora. Constienta ca in industria extrem de concurentiala a echipamentelor sportive, modul cum va fi perceput brand-ul Nike va determina in final supravietuirea sau prabusirea, conducerea companiei a investit mult in branding si publicitate.

Poate mai mult decat alte demersuri publicitare, Nike a reusit sa redea o stare de spirit si sa construiasca o lume care te atrage cu o forta magnetica. Sportul este, evident, un element central al campaniilor Nike, iar vedetele din sport au contribuit din plin la popularizarea acestui brand simbol.

Se spune ca un advertising de calitate pe termen lung ar trebui sa encapsuleze interactiunea dintre brand si utilizatorii sai cu sinceritate, fara sa o exagereze sau sa o distorsioneze. Fara indoiala amplificarea acestei interactiuni constituie o tentatie mare pentru creativi, o tentatie uneori prea mare si pentru "creatorii" brand-ului Nike.

Sportul rege ocupa un loc important in comunicarea Nike. Reclama Nike Monsters (pe care o puteti viziona aici) este impresionanta prin calitatea productie vizuale. Intr-un meci apocaliptic intre star-uri ale fotbalului mondial si o echipa de monstrii in care parca se decide soarta omenirii, Nike are o contributie decisiva: ghetele victoriei. Surprinzator este ca nu Ronaldo, cum ar fi fost poate de asteptat, are onoarea golului "de aur", ci Eric Cantona, legendarul jucator al lui Manchester United.

Ramanand la Cantona, acesta are un rol scurt in clipul Nike Airport in care a fost implicata - tineti-va bine - toata echipa nationala de fotbal a Braziliei. Cand te plictisesti pe aeroport si ai la indemana o minge, poti sa faci lucruri traznite...daca esti brazilian, bineinteles. Pacat de ratarea lui Ronaldo din final.

In Nike "The Mission" (poate fi vazut aici), o echipa de jucatori faimosi condusa (la propriu) de Louis Van Gaal primeste sarcina de a recupera simbolul Nike dintr-o fortareata. Cum poti face asta? Daca esti un virtuos al sportului cu balonul rotund, orice e posibil.

Nike Football "Got Moves" se distanteaza de celelalte reclame prin faptul ca prezinta un fotbal urban. Totodata clipul ne face cunostinta cu un personaj faimos in lumea Nike - "Stickman". Dupa o demonstratie de abilitate, pana si celebrul Ronaldinho trebuie sa se recunoasca invins.

Un sport atat de popular precum baschetul nu putea sa lipseasca din panoplia reclamelor Nike. Nike Basketball (click aici pentru vizionare) este un exemplu perfect de reclama care reuseste sa iti transmita un sentiment, o emotie. Echipamentul Nike este inclus subtil, aproape subliminal, in tesatura spot-ului.

In final, as vrea sa scriu ceva despre unul din cele mai bune spot-uri Nike pe care le-am vazut, insa ideea e atat de simpla incat nu sunt atat de multe de spus, doar de privit. Nike Tag inseamna "leapsa", jocul copilariei. Ce e atat de extraordinar in asta? Pai daca ar juca leapsa un oras intreg? Uitati-va aici si minunati-va....

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Sectiune



Branded


Related