Un jucator de fotbal american care isi recruteaza un coleg dintr-o alimentara din San Diego pentru a castiga mai apoi impreuna la Super Bowl. Un cal pe nume Hank the Clydesdale este antrenat de un caine dalmatian pe muzica "invingatoare" din "Rocky" pentru un loc in echipa castigatoare. Un caine si un baietel, ambii baloane gigantice, se lupta pe viata si pe moarte deasupra New York-ului pentru o sticla de Coca-Cola, tot sub forma de balon de plastic. Cele trei, reclame la NFL, Budwiser si Coca-Cola, a fost cele mai apreciate la editia din acest an a Super Bowl, desfasurata pe 3 februarie. In topul celor mai bine primite reclame din timpul finalei se mai afla cele pentru Bridgestone, Doritos, eTrade, Planters sau Garmin. Intr-un alt clasament, realizat de USA Today, in ultimii noua anii, cele mai apreciate reclame din timpul finalelor Super Bowl au ca protagonista berea Budwiser.
In total, anul acesta au fost difuzate 70 de spoturi, apartinand unui numar de 36 de companii care au tinut mortis sa fie vazute de cei 97,5 milioane de telespectatori ai partidei New York Giants - New England Patriots. Cifra de anul acesta a batut recordul de 94,1 milioane de telespectatori, cat a stabilit editia din 1996. Difuzarea unui singur spot de 30 de secunde s-a invartit in jurul sumei de 3 milioane dolari, insa companiile nu s-au dat in laturi de la aceasta oportunitate unica, fie ca a fost vorba de Audi, Bridgestone, Coca-Cola, Dell, General Motors, Pepsi, Sony sau Unilever.
In topul celor mai bine intiparite reclame difuzate in timpul finalei, clasamentul este putin modificat, dupa cum arata Advertising Age. FedEx, Budweiser, eTrade, Doritos si Bud Light au ocupat primele cinci locuri in mintea telespectatorilor intrebati care reclame le-au ramas in minte dupa seara meciului.
Pe bloguri si in alte retele de socializare cele mai multe ecouri le-a inregistrat insa reclamele pentru Budweiser, Audi, GoDaddy (o companie care vinde domenii internet) si eTrade. Pe seama Budwiser s-a speculat mult despre analogia cu "Rocky" si tributul pe care reclama il aduce peliculei din 1976. Anheuser-Busch, compania producatoare a brandului Budwiser, are inclusiv o divizie de marketing pe sport care are in sarcina sa creeze spoturile pentru evenimente precum Super Bowl. Pentru a-si promova modelul R8, de peste 100.000 de dolari, Audi s-a uitat si el inspre Hollywood, alegand sa faca o analogie publicitara cu filmul Nasul, mai exact cu scena calului decapitat. Capul cabalinei a fost insa inlocuit cu partea frontala a unui Rolls Royce. Pentru a beneficia de scena din productia lui Coppola, Audi a trebuit sa scoata din buzunar jumatate de milion de dolari.
Cunoscuta pentru reclamele controversate care au fost adesea interzise la finalele anterioare, GoDaddy a anuntat inca de anul trecut ca e posibil sa nu mai investeasca in acest an pentru a-si vedea numele in timpul meciului. S-a razgandit insa intre timp, iar dupa ce Fox i-a refuzat spre difuzare un spot considerat rasist, compania a revenit cu un altul complet nou, un fel de "reclama la reclama", in care telespectatorilor li se spunea sa intre pe net sa vada spotul cenzurat. eTrade a pariat, in schimb, pe un bebelus care vorbeste ca nimeni altul despre sisteme bancare. Ajuns la peste 700.000 de vizualizari pe Youtube, spotul a fost deja parodiat de unii internauti care i-au pus vocea lui Eminem in gura sau de altii care s-au gandit sa-l puna la colt pe bebelusul-stie-tot.
Alcoolul invarte rotitele
Reclamele la bauturile cafeinizate si la cele alcoolice au inflamat cel mai tare sinapsele telespectatorilor, observa firma de cercetare Sands Research. Cand s-au difuzat cele in care aceste bauturi erau puse la colt, activitatea cerebrala s-a dovedit mult mai redusa. Si spoturile sexi, care le-au avut protagoniste pe Adriana Lima (la Victoria's Secret), Danica Patrick (la GoDaddy) sau Carmen Electra (la Ice Breakers) au incins la fel de putin creierele telespectatorilor.